וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה תאשר שלוש התנחלויות שהוקמו בשטחים

טל שלו

17.4.2012 / 12:07

ראש הממשלה נתניהו הודיע כי מעמדן של סנסנה, ברוכין ורחלים יוסדר סופית מבחינה משפטית. גם עתידם של בית המכפלה ובית אל עלה לדיון. השר כץ: "לעשות הכל כדי למנוע פינוי"

הסדרתם של היישובים סנסנה, ברוכין ורחלים, יובא לאישור הממשלה כבר בשבוע הבא - כך אמר היום (שלישי) ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בישיבת שרי הליכוד. זאת, במהלך דיון סוער שנגע לגורלם של המאחזים, הנמצאים זה זמן רב במחלוקת משפטית.

כמה שרים בליכוד, בהם גדעון סער, יולי אדלשטיין וישראל כץ, הביעו תרעומת ותמיהה על דיווחים לפיהם המינהל האזרחי הודיע כי יחלפו חודשים עד שנים עד להכרעה בסוגיה המשפטית בעניין "בית המכפלה" בחברון. שר החינוך, השר סער, דרש מראש הממשלה "לבצע בדיקה מהירה של הזכויות הקנייניות במקום", ונתניהו נשמע מופתע לשמע הדברים. מזכיר הממשלה, צבי האוזר, מתח ביקורת על פרק הזמן הממושך שאורך עד להכרעה המשפטית בעניין "בית המכפלה", שנתניהו הורה על פינויו לפני חג הפסח עד שתוכרע שאלת הבעלות במקום: "הממונה על ההגבלים העסקיים מאשר מיזוגי ענק תוך שבועיים, וכאן זה מצריך חודשים?", שאל האוזר. גורמים במנהל האזרחי מסרו כי ייתכן שייקח שבועות עד חודשים עד להכרעה בנושא.

פינוי בית המכפלה בחברון, אפריל 2012. עומר מירון
פינוי "בית המכפלה" בחברון בתחילת החודש/עומר מירון

במקביל, ביקשו שרי הליכוד מראש הממשלה לקבל עדכון על בדיקת היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, בנושא שכונת האולפנה בבית אל, שגם אותה הורה נתניהו לבחון. "אם אין פתרון לשכונת האולפנה, נצטרך לתמוך בחקיקה, כי זו התעמרות בתושבים", אמר סער. מחר תכונס ישיבת פגרה מיוחדת בכנסת, כדי לדון בהצעות החקיקה השונות להסדרת חוקיות הישיבה במאחזים.

השר כץ פנה בישיבה לראש הממשלה, וחזר על הדרישה להקים ועדת שרים לענייני התיישבות. "יש צורך בגוף רשמי שיוכל לקיים דיון מסודר וענייני בנושא כמו שהיה בעבר. לאחר פינוי 'בית המכפלה' נוצר ספק כי החלטותיו של שר הביטחון ברק נובעות ממניעים פוליטיים שנועדו להתריס", אמר השר, והוסיף כי "הודעת המינהל האזרחי על פינוי גבעת האולפנה היא הודעה פוליטית ומסוכנת, ויש לעשות הכל כדי למנוע את הפינוי". ראש הממשלה אמר לשר כי הוא יכנס פורום שרים בנושא הפינוי בימים הקרובים.

מתנחלים: "המדינה הקימה את היישובים הללו"

בתחילת החודש, הנחה נתניהו את היועץ המשפטי לממשלה למצוא פתרון חוקי למניעת הריסת חמישה מבנים בשכונת האולפנה בית אל, שהוקמו לפני 12 שנים. לאחרונה התגלה כי מסמכי הרכישה היו מזויפים. כמו כן, הורה ולאפשר את המשך הבנייה בהתנחלויות סנסנה, ברוכין ורחלים, בהן נבנים מבני קבע במשך שנים. עד כה, מה שמנע את המשך הבנייה בהתנחלויות הללו הוא היעדר אישור מצד שר הביטחון ברק.

יו"ר המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה, התייחס לנושא בזמנו, ואמר כי "הגיע הזמן לסיים את העוול המשווע כלפי תושבי ברוכין, רחלים וסנסנה. אף מדינה בעולם לא מתעללת באזרחיה כפי שאהוד ברק מתעלל בתושבי היישובים הללו בגלל פוליטיקה צרה". עוד הוסיף מסיקה כי "המדינה הקימה את היישובים הללו. יש לאשר כבר את תכניות המתאר שלהם. אני מברך את ראש הממשלה ומצפה לחתימה על תכנית המתאר בפועל".

ההוראה ניתנה בעיצומה של הסערה סביב פינוי "בית המכפלה" בחברון, שטרם שככה. הבית נרכש באופן לא-חוקי מהבעלים הפלסטיני, ללא האישור הנדרש משר הביטחון. המקום פונה מיושביו היהודים בתחילת החודש, ללא תקריות אלימות, בהמתנה להכרעה בדבר חוקיות רכישתו.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully