וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צוות ראשון של משקיפים מטעם האו"ם הגיע לדמשק

16.4.2012 / 2:03

הצוות המקדים מורכב מחמישה משקיפים, אליהם יצטרפו 25 נוספים בימים הקרובים, לפקח על הפסקת האש. המשטר הסורי: "לא נוכח להבטיח את ביטחונם אלא אם נהיה מעורבים בכל"

בעקבות החלטת מועצת הביטחון, ראשוני המשקיפים של האו"ם הגיעו אמש (ראשון) לדמשק, על מנת לפקח על הפסקת האש בסוריה, שנכנסה לתוקפה בשבוע שעבר. הצוות המקדים כולל לפי שעה חמישה משקיפים, אך נוספים צפויים להצטרף אליהם בהמשך היום, ועוד כ-20 יגיעו בימים הקרובים. על פי דוברו של שליח האו"ם והליגה הערבית לסוריה, קופי אנאן, צוות המשקיפים הבלתי חמושים צפוי להתפרס היום במדינה. הקבוצה מורכבת מחיילים שנגרעו מגדודי האו"ם ברמת הגולן, בלבנון ובסודן.

דוברו של אנאן, אחמד פאוזי, ציין כי המשלחת תגדל ל-250 איש לפחות, בהתאם להחלטה נוספת שתתקבל במועצת הביטחון, הצפויה לדבריו להעלות לדיון ולעבור "לפני סוף השבוע הבא". "המשלחת תכלול אזרחים, גורמים פוליטיים ומומחים לזכויות אדם, על מנת לפקח על יישומה המלא של התכנית בת ששת הסעיפים, הכוללת הרבה יותר מאשר רק הפסקת האלימות", אמר פאוזי בהתייחסו לתכנית השלום של אנאן.

ביום שבת האחרון התקבלה במועצת הביטחון פה אחד ההחלטה לשלוח צוות של 30 משקיפים למדינה מוכת האלימות, לאחר שהנוסח רוכך מעט, לשביעות רצונן של רוסיה וסין, שהתנגדו תחילה להתערבות חיצונית בנעשה בסוריה. המשטר הסורי הודיע כי לא יוכל לקחת אחריות על ביטחונם של אותם משקיפים, אלא אם כן הוא יהיה מעורב "בכל הצעדים בשטח", זאת על פי דוברת המשטר, בות'יינה שעבאן. כמו כן, היא ציינה כי המשטר שומר לעצמו את הזכות להסכים ללאומם של המשתתפים בצוות.

מפגיזים בחומס "בקצב של פגז לדקה"

מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, הביע דאגה מהפגזת העיר חומס, וקרא למשטר הסורי להימנע מהסלמת האלימות. "כפי שאמרתי בעבר, בעוד אנחנו מברכים על הפסקת האלימות בזמן זה, אני מזהיר כי העולם כולו צופה בעיניים ספקניות על מנת לראות אם המצב יחזיק מעמד", אמר באן בבריסל. "חשוב שהמשטר הסורי ינקוט את כל האמצעים על מנת לשמור על הפסקת האש. אנו מפציר בכל לשון אפשרית – הפסקת האש מוכרחה להישמר".

בעוד המשקיפים מתכוננים למשימתם, העיר חומס ממשיכה להיות מופגזת על ידי כוחות המשטר, "בקצב של פגז לדקה", מספרים פעילים. על פי הפעילים, נהרגו אתמול שישה בני אדם. מהלך נוסף המטיל בספק את הפסקת האש, הוא התחייבותו של המשטר הסורי לעצור את מה שכינה "ארגוני טרור" מלהמשיך לבצע פעולות נפשעות, כך צוטטו גורמים בכוחות הביטחון בטלוויזיה המקומית. "בהסתמך על תפקידם להגן על האזרחים ועל המדינה, נעצור את ארגוני הטרור מלהמשיך לבצע את הפשעים שלהם ואת הרג האזרחים", נמסר, "מאז ההודעה על הפסקת הפעולות הצבאיות, מתקפות הטרור התגברו בעשרות מונים, וגרמו לאובדן משמעותי בחיי אדם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully