וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכרי הנרצח: "אשתו התנגדה לעבור לצרפת, זו טרגדיה"

שכניו של יונתן סנדלר, שנהרג עם שניים מילדיו וילדה נוספת, מספרים כי התקשה להסתדר עם הקשיים בארץ וביקש לחזור לבית הספר בטולוז - שם נהרג היום. "היה אדם שקט וטוב לב"

גדעון צנטנר

(צילום: רויטרס וגדעון צנטנר; עריכה: אמיר קוטיגרו)

"הוא היה אדם שקט וטוב לב, זו טרגדיה" – כך תיאר שכנו את של הרב יונתן סנדלר, בן 30, שנהרג היום (שני) יחד עם שניים מילדיו באירוע הירי הבוקר בבית הספר היהודי בטולוז. השכן, ששמו גדעון, סיפר כי הכיר את הרב סנדלר טוב, ותיאר את מעברו לצרפת: "בספטמבר השנה הוא החליט לעבור לשם, כי לא כל-כך רצה להישאר בארץ. הוא תכנן ללמד ילדים שם, להתקדם בתחום שלו. הוא היה צרפתי במקור, ורצה לחזור. אשתו לא רצתה לנסוע בהתחלה, אך לבסוף ניאותה הצטרף אליו".

יונתן סנלדר עם ילדיו, מרץ 2012. ספק 500
"אדם שקט ומופנם". יונתן סנדלר וילדיו/ספק 500

"יונתן למד כאן בירושלים, הוא היה אדם מאוד חכם, שקט וטוב לב", המשיך גדעון. דוד, חברו של סנדלר, שלמד עמו בישיבה, סיפר אף הוא לוואלה! חדשות על המעבר לצרפת: "הוא עלה לארץ מצרפת כשהיה בן 18, למד כאן בישיבות, ולאחר מכן החליט לחזור לטולוז בתור מורה, כי הכיר את הקהילה. הוא קיבל הזדמנות בבית הספר שם, וכנראה שהציעו לו שם להיות מורה בבית הספר. לפני כמה חודשים, הוא נסע לצרפת עם אשתו וילדיו".

"דיבר רק עם חברים קרובים"

"הוא היה מופנם מאוד", המשיך דוד, "דיבר רק עם חברים קרובים, כמוני, או אחרים. היה לו קשה בארץ. הוא לא כל-כך הסתדר עם הישראלים. הוא היה איש בעל מידות טובות והרבה אמונה בדרך שבה בחר".

סנדלר למד בשנים האחרונות בישיבת זכרון שמעון שבשכונת הר נוף בירושלים ומשפחתו התגוררה בקריית יובל בעיר. הוא התמחה בהכשרת רבנים לקראת הדרכה בחו"ל אצל הרב אסולי. הוא, אשתו ושלושת ילדיו עברו להתגורר לאחרונה בצרפת לאחר שסיים סנדלר את לימודיו בירושלים. הוא הותיר אחריו אלמנה וילדה בת ארבע.

מוקדם יותר העבירה התביעה בטולוז את חקירת הירי בבית הספר לידי היחידה ללוחמה בטרור. מהירי נהרגו סנדלר, ושניים מילדיו – אריה, בן שש, וגבריאל, בן שלוש וחצי. תלמידה נוספת, מרים מונסונגו, בת שמונה, נהרגה אף היא.

מפרטים שמסרו עדי ראיה, עולה כי היורה, רכוב באופנוע, פתח באש לעבר קבוצה של כמה בני אדם שעמדו בתחנת הסעות מחוץ לבית הספר ברובע ז'ולימון בעיר. מהירי נהרגו סנדלר ושני בניו, ותלמידה נוספת נפצעה ומתה בבית החולים. לפחות שלושה בני אדם נוספים נפצעו מהאש. מחקירה ראשונה עולה כי היורה הגיע לבית הספר בסביבות השעה 8:00 בבוקר, חמוש בנשק אוטומטי ובאקדח נוסף. אחרי הירי, נמלט, והמשטרה והצבא מנהלת מצוד אחריו בסיוע מסוקים.

סרקוזי הגיע לבית הספר

זוהי תקרית הירי הקטלנית השלישית באזור זה של צרפת בתוך ימים ספורים. רק ביום חמישי האחרון נהרגו שני חיילי צבא צרפת ואחד נוסף נפצע, כשאדם פתח באש על קבוצת חיילים מגדוד צנחנים שעמדו בתור למכשיר כספומט בעיירה מונטובן הנמצאת כ-50 ק"מ מטולוז, ולאחר מכן נמלט על קטנוע. לפני כן, ביום ראשון בשבוע שעבר, אירע מקרה דומה נוסף, כשחייל בן 30 מגדוד צנחנים אחר נורה למוות, בפרבר מגורים בטולוז.

נשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, בא עם שר הפנים לבית הספר עם "אוצר התורה" בעיר שבדרום-מערב המדינה, ובנאום שנשא שם הגדיר את התקרית "אירוע מתועב ומבעית". לדבריו, מדובר בטרגדיה לאומית. "ילדים נרצחו כאן בדם קר. הרוצח אמנם פגע בבית הספר יהודי, אך האסון משפיע על כולנו".

עוד על הפיגוע בטולוז
סרקוזי: ”הרצח בבית הספר היהודי - אסון לאומי”
צרפת: 4 נהרגו מירי בבית ספר יהודי, בהם 3 ילדים
יהודי צרפת נזהרים בהצהרות: ”מוקדם לקבוע אם זה פשע שנאה”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully