וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה: 16 נפצעו בפיגוע ליד מטה מפלגת השלטון

מטען חבלה שהורכב על אופנוע והופעל בשלט רחוק התפוצץ סמוך למטה מפלגת השלטון באיסטנבול. החשד המיידי נופל על המחתרת הכורדית. ארדואן: "ניאבק נגד הטרור בנחישות ונחלישו"

פיצוץ עז אירע הבוקר (חמישי) בכלי רכב סמוך למטה מפלגת השלטון של טורקיה, "מפלגת הצדק והפיתוח" (AKP) בעיר איסטנבול. לפי דיווחי התקשורת המקומית, בפיצוץ נפצעו לפחות 16 בני אדם - אף אחד מהם לא במצב קשה. 15 מהפצועים הם שוטרים, ואחד אזרח.

הפיצוץ אירע ליד עמדת השומר מחוץ לבניין מפלגתו של ראש הממשלה רג'פ טייפ ארדואן, ברובע סוטלוס בעיר, בסמיכות למקום בו נהרג שוטר בפיגוע דומה לפני כשנה. לפי פרטי המידע הראשוניים שפורסמו, הפצצה הייתה ככל הנראה מורכבת על אופנוע, ובפיצוץ נפגעו מכונית ואוטובוס של המשטרה. מפקד המשטרה המקומית התראיין לרשת NTV, וסיפר כי הפיצוץ נגרם על ידי מטען חבלה שהופעל בשלט-רחוק.

"הפיצוץ היה מאוד חזק, כמו רעידת אדמה", סיפר לרשת CNN הטורקית עד ראייה. "יש אנשים פצועים, והרבה אמבולנסים הגיעו הנה אחרי הפיצוץ".

צפו בדיווח רשת CNN-Turk מזירת הפיגוע:

עדיין לא ברור מי עומד מאחורי הפיגוע ואף גורם לא קיבל עליו אחריות, אולם כרגיל במקרים כאלו, החשד המיידי נופל על המחתרת הכורדית PKK, שהוציא לפועל בעבר פיגועים רבים נגד מוקדי השלטון בטורקיה. המקרה הבולט האחרון אירע בבירה אנקרה בספטמבר האחרון, אז התפוצץ מיניבוס במרחק כקילומטר ממשרדיו של ארדואן. בפיגוע ההוא נהרגו שלושה בני אדם ונפצעו 15.

ארדואן עצמו התייחס לפיגוע בנאום שנשא באנקרה, בו כינה אותו "התקפת טרור", והבהיר כי "לאיש לא יהיה את הכוח להרוס את יציבותה של טורקיה. אנחנו נצליח להחליש את הטרור, ונמשיך להיאבק נגדו בנחישות".

בחודשים האחרונים גברה המתיחות בין טורקיה לכורדים החיים במדינה, והתרבו התקריות האלימות במזרח המדינה. באירוע הבולט האחרון, נהרגו 35 מבריחים כורדים בהפצצה של חיל האוויר הטורקי סמוך לגבול עירק.

זירת פיגוע ליד מטה מפלגת השלטון של טורקיה, איסטנבול, 1 במרץ 2012. רויטרס
כוחות הצלה בזירת הפיגוע/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully