וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הניה: העם הפלסטיני על סף שחרור מסגד אל-אקצא

ניר יהב

25.2.2012 / 0:32

במקביל להפגנות בהר הבית, נאם ראש ממשלת חמאס בקהיר ב"עצרת למען הצלת אל-אקצא". הוא הזהיר מפני ניסיון ה"ייהוד המבחיל" של המסגד וקרא "להיערך לרגעים המכריעים"

חמאס קורא מקהיר לשחרור אל אקצא, בהר הבית מאות יידו אבנים: ראש ממשלת חמאס, איסמעיל הניה, נאם אתמול (שישי) בקהיר, בעצרת למען "הצלת אל-אקצא", ואמר כי העם הפלסטיני "עומד על סף שחרור ירושלים ומסגד אל-אקצא המבורך". הניה קרא לצבאות המוסלמים ולעמים הערבים החופשיים "להיערך לרגעים מכריעים בקרוב". עוד אמר הניה בעצרת שנערכה במסגד אל-אזהר בקהיר כי מסגד אל-אקצא עומד בפני ניסיון הייהוד "המבחיל ביותר בתולדותיו", כלשונו. עוד הוסיף הנייה כי "שילמנו בדם שלנו כדי שירושלים תישאר ערבית ואיסלמית וכדי שזהותה תישאר פלסטינית. יש לכם אחים שמגנים על אל-אקצא כשהם חשופי חזה, יש לכם אחים שנמצאים במתחם המסגד ונאבקים בכיבוש ובכנופיות המתנחלים - הכל למען הגנה על ירושלים ועל מסגד אל-אקצא".

כמו כן, שיבח הניה את העם הסורי, "שנלחם למען חירות, דמוקרטיה ורפורמות", ואת המצרים שעזרו בגיבוש עסקת שליט, אותה כינה "נצחון". הנייה סיים את נאומו באמרו כי הפלסטינים "לא התעייפו מההתנגדות, שכן סופו של הכיבוש להסתלק. אין לכיבוש עתיד על אדמת פלסטין ובכוונתו להמשיך להתנגד לו". במקביל לעצרת בקהיר, נערכה אתמול עצרת נוספת למען מסגד אל-אקצא, בחאן יונס בדרום רצועת עזה ובה השתתפו עשרות אלפי בני אדם.

מסגד אל אקצא בהר הבית. רויטרס
על פי מקורות פלסטינים, מאות צעירים שהיו בתוך מסגד אל-אקצא ניסו למנוע מקבוצה של יהודים מלהיכנס/רויטרס

נאומו של הנייה אתמול במצרים, נערך במקביל להתפרעויות ויידוי אבנים בשער המוגברים, הסמוך לכותל המערבי בירושלים, בהם נפצעו 11 שוטרים. כוחות משטרה פרצו למתחם הר הבית ופיזרו מאות מידי אבנים ומפגינים בעזרת רימוני הלם. ארבעה מפרי סדר נעצרו וממשטרת ירושלים נמסר כי צפויים מעצרים נוספים. על פי מקורות פלסטינים, מאות צעירים שהיו בתוך מסגד אל-אקצא ניסו למנוע מקבוצה של יהודים מלהיכנס.

עוד על חמאס ואיסמעיל הנייה:
חמאס תומך בחשאי בהתקוממות נגד אסד
"אסד התעלם ממשעל, בכירי חמאס עוזבים לירדן"
"יום השנה" של החמאס: עד כה הרגנו 1,365 חיילים

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

עדכון ראשון 20:14

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully