וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח: מאז 1967, ישראל עצרה כ-800 אלף פלסטינים

ניר יהב

14.1.2012 / 19:58

לפי דו"ח של משרד האסירים ברשות, למרבית הפלסטינים יש לפחות קרוב משפחה אחד שנעצר בישראל. המשוחררים אינם מצליחים למצוא עבודה או להשתקם, וחולמים להגר לחו"ל

למרבית הפלסטינים יש לפחות קרוב משפחה אחד שנעצר על ידי ישראל מאז החל הכיבוש בשטחים - כך עולה מדו"ח של משרד האסירים הפלסטיני. מאז 1967, עצרה ישראל כ-800 אלף פלסטינים, כרבע מהאוכלוסייה הפלסטינית, או כלשון הדו"ח, נתון "המאשר בוודאות כי לפחות בן משפחה אחד מקרב יותר מ-70 אחוזים מהמשפחות נעצר בשלב כלשהו".

מהדו"ח עולה תמונת מצב חמורה על מצבם של בני משפחותיהם של האסירים, הסובלים מבעיות ממצב כלכלי רעוע. לפי הדו"ח, 40% מהאסירים הפלסטינים הם נשואים, "דבר הפוגע במצבה הכלכלי של המשפחה". עוד עולה מהדו"ח כי 91% מהמשפחות הפלסטיניות, שאחד מבניהן ריצה מאסר או מעצר, סובלות ממצב כלכלי קשה, בעיקר כשהאסיר היה המפרנס היחיד.

הדו"ח קובע כי אלפי אסירים פלסטינים ששוחררו במהלך השנים הפכו מובטלים עם שחרורם, בשל היעדר יכולת לקלוט אותם בשוק העבודה. מחברי הדו"ח טוענים כי בין עשרה ל-15 אלף אסירים משוחררים עדיין לא מצאו עבודה, ולכן רבים מהם, בעיקר הצעירים, חושבים להגר לחו"ל.

לפני שלושה חודשים פתחו מאות אסירים פלסטינים בשביתה בבתי הסוהר בישראל, מחאה על מדיניות הכליאה הישראלית. שר האסירים הפלסטיני, עיסא קראקע, טוען זה זמן רב כי ישראל פוגעת בזכויותיהם של האסירים הפלסטינים, בכך שהיא מונעת ביקורים מהאסירים תושבי עזה, מפעילה נגדם מדיניות בידוד, אינה מעניקה להם טיפול רפואי הולם, וכובלת רבים מהם בעת ביקור עורך דין. לטענתו, ישראל הופכת את נושא האסירים לנושא פוליטי, כדי להפעיל לחץ על הרשות.

עוד בנושא האסירים הפלסטינים
רופאים לזכויות אדם: רוצים לבקר האסירים השובתים
מאז שחרור שליט צה"ל עצר יותר ממאה מבוקשים בגדה
אימת האסירים: יום עם לוחמי יחידת נחשון של שב"ס

לפנייה לכתב nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully