וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ד"ר פיגר ערער על השעייתו: "זה עונש קיצוני"

גלעד גרוסמן

12.1.2012 / 12:57

סגן מנהל המחלקה האונקולוגית באיכילוב לשעבר, ערער על החלטת משרד הבריאות להשעות את רישיון הרפואה שלו, לאחר שהורשע בלקיחת שוחד ונידון לשנת מאסר. "אחרים הושעו לשנה"

ד"ר אריה פיגר, לשעבר סגן מנהל המחלקה האונקולוגית בבית החולים איכילוב בתל אביב, ערער היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי בירושלים על החלטת משרד הבריאות להשעות את רישיון הרפואה שלו לארבע שנים, לאחר שהורשע בלקיחת שוחד מחולים ונידון לשנת מאסר שסיים לרצות.

פיגר בן ה-62 מגבעתיים, מבכירי האונקולוגים בישראל, הורשע לפני כשנתיים בכך שקיבל שוחד של אלפי שקלים מחולים תמורת הכללתם בתוכנית טיפול ניסיונית במסגרת מחקר קליני, אותו ניהל באופן פרטי, על מחלת סרטן הלבלב. לפי כתב האישום, פיגר הפנה חולים ובני משפחותיהם לקליניקה הפרטית שלו, שם הם נאלצו לשלם עבור הפגישה. בנוסף, ד"ר פיגר קיבל תשלום עבור יחס אישי וזירוז מתן תרופות. בית משפט השלום גזר עליו חצי שנה עבודות שירות, המדינה ערערה והמחוזי החמיר בעונשו.

לפני כחודש וחצי קבעה ועדת המשמעת של משרד הבריאות, בראשות השופט בדימוס אמנון סטרשנוב, כי פיגר יושעה לארבע שנים, ובשל כך הוא נדרש להפקיד את רישיון הרפואה שלו ונאסר עליו לעסוק במקצוע בתקופה הזאת. בערעור שהגיש היום פיגר, באמצעות עו"ד ערן קייזמן, נטען כי מדובר בעונש חריג באופן קיצוני ממדיניות הענישה המקובלת בוועדה. בין השאר הציג עו"ד קייזמן מקרים בהם רופאים שהורשעו במספר רב של מקרים של לקיחת שוחד, הושעו לשנה אחת בלבד.

"בסופו של דבר זו פגיעה בחולים"

עוד נטען בערעור, כי על הוועדה היה להתחשב במציאות בבתי החולים, שכופה על רופאים בכירים לזמן חולים למרפאתם הפרטית, כפי שנהג פיגר. "סיטואציה מורכבת זו אינה יכולה לשמש כגורם מקל בענישה פלילית, אולם מדיניות ענישה משמעתית ראויה, חייבת לקחתה בחשבון כנסיבה מקלה". עוד נטען בערעור שיש להתייחס לעובדה שמאז שהחל משפטו של פיגר הוא אינו עובד כרופא, ולכך ש"עבר עינוי דין קשה ביותר" וכי "במהלך כל המשפט נשפט על ידי התקשורת שעשתה בו שפטים עוד בטרם הורשע".

פיגר ממשיך לטעון לחפותו, ויוצא נגד קביעת הוועדה כי אינו מביע חרטה ומשום כך יש להחמיר עמו. "המערער משוכנע שידיו נקיות וחומר הראיות נגדו לא מצדיק הרשעתו בדין, האין זו זכותו? האם אותן מילות חרטה שלעתים הן נבובות וריקות מתוכן הן אלו שמטות את הקערה על פיה", נכתב בערעור.

"זו החלטה לא מידתית", אמר ד"ר פיגר לוואלה! חדשות. "תפקיד משרד הבריאות להעניש רופא שסרח, אבל גם לדאוג לחולים. לקיחת הרישיון לארבע שנים זה עונש על עונש. אני את חובתי לחברה כבר שילמתי, ולהעניש אותי פעם נוספת אמנם ימנע ממני לעשות את מה שאני אוהב ומה שעשיתי כל חיי, אבל בסופו של דבר זו פגיעה בחולים".

עוד על הרשעתו של ד"ר אריה פיגר:
הערעור התקבל: שנת מאסר לד"ר אריה פיגר
קלון לרופא שלקח שוחד: "ניצל את החולים"
הרופא קיבל שוחד ונשלח לעבודות שירות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully