וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים תציין את יום השנה למהפכה כיום חג לאומי

ניר יהב

12.1.2012 / 0:06

בעוד שבועיים בדיוק, ב-25 לינואר, ייחגג במצרים יום חג לאומי לציון שנה למהפכה שהחלה בכיכר תחריר בשנה שעברה. "העולם מתבונן על מצרים ועוקב אחר מצב השקט והיציבות כאן"

חג חדש במצרים: המועצה הצבאית העליונה במצרים, המנהלת את ענייניה של המדינה מאז הדחתו של הנשיא לשעבר חוסני מובארק, הכריזה אמש (רביעי) על ה-25 בינואר כחג לאומי במדינה, לציון יום השנה למהפכה שהובילה להפלת המשטר הקודם. חג לאומי זה מצטרף למספר חגים לאומיים נוספים הנחגגים במדינה, כגון "ניצחון אוקטובר" לציון מלחמת יום הכיפורים ו-"מהפכת יולי" לציון מהפכת הקצינים החופשיים שאירעה במצרים ביולי 1952. מנהיגים צבאיים "שהיו עדים למהפכה" יקבלו אותות מיוחדים ביום זה.

חבר המועצה הצבאית, הגנרל איסמעיל עותמאן, אמר כי ב-25 בינואר, עוד שבועיים בדיוק, יארגן הצבא טקס גדול לרגל יום השנה למהפכה. עוד גילה כי שליש מבין אלו שהתגייסו לצבא מאז מהפכת ה-25 בינואר הם מקרב צעירי המהפכה. "העולם מתבונן לעבר מצרים מאז המהפכה ועוקב אחר מצב השקט והיציבות כאן. על כן, אנו רוצים להוכיח לעולם שהעם המצרי אינו נגרר אחרי פעולות העלולות לפגוע במצרים וכי המהפכה היא עדיין המהפכה הבלתי-אלימה האדירה ביותר בעולם".

עותמאן אמר עוד כי כל האירועים האלימים שאירעו במהלך השנה "לא ישפיעו על המשך דרכה של המהפכה ועל היותה בלתי-אלימה". עוד ציין כי היציבות היא היעד הראשון בשלב זה שיוכל לקדם את התיירות, ההשקעות והכלכלה. "כולם שופטים את מצרים לפי הנעשה בכיכר תחריר ובקהיר, למרות שיתר המחוזות יציבים ביותר, בעיקר אלו המתמחים בתיירות", אמר.

במקביל להודעת המועצה הצבאית על קיום טקסים רשמיים ב-25 בינואר, בשבועות האחרונים הודיעו תנועות שהובילו את המהפכה לפני כשנה כי יקיימו הפגנות ותהלוכות לציון יום השנה הראשון למהפכה, שבמהלכן יקראו למשטר הצבאי "למלא את יתר דרישות המהפכה, ובראשן להעביר את השלטון ולזרז את ההליכים המשפטיים המתנהלים נגד סמלי המשטר הקודם".

עוד בנושא:

האחים המוסלמים במצרים: "לא הבטחנו לכבד השלום"
מצרים מרגיעה: "הסכם השלום עם ישראל יכובד"
התביעה במשפט מובארק: להוציאו להורג בתלייה

(עדכון ראשון: 23:37)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully