וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש: גורמי פשע משתלבים בבניית הגדר בגבול המצרי

30.12.2011 / 11:07

במערכת הביטחון מביעים דאגה שגורמים פליליים הפועלים על גדר המערכת החדשה לאורך גבול ישראל-מצרים, יעבירו לעבריינים מידע בנוגע לנתיבי הברחה אפשריים, שישמשו גם פעילי טרור

בפיקוד דרום עדיין מצויים בהלם, בעקבות כתב האישום נגד קצין האג"ם של החטיבה הדרומית באוגדת עזה, רב-סרן ערן קבלו, בגין סחר בסמים שהוברחו ממצרים לישראל ונתפסו על ידי כוחות צה"ל על קו הגבול. על רקע הדברים, במערכת הביטחון חוששים שגורמים פליליים שפועלים על גדר המערכת החדשה לאורך גבול ישראל-מצרים, יעבירו לעבריינים מידע בנוגע לנתיבי הברחה אפשריים, דרכם יוכלו לחדור גם חוליות טרור.

בשל כך מבצעים כוחות צה"ל בשיתוף גורמי ביטחון והמשטרה, סדרת בדיקות לעובדים על הקמת הגדר. מדברי קצין בכיר המצוי בפרטי הפעילות על הגדר, עולה כי מדי שבוע מאותרים עשרות עובדי קבלנים ללא תעודות זהות ובעלי עבר פלילי, שמנועים לעסוק בפרויקט ביטחוני. "כל שבוע אנחנו מבצעים מסדרים ולא מתביישים לבקש תעודות זהות, התוצאות בהתאם", מסביר קצין בפיקוד דרום, "מדובר באחד הפרויקטים הכי רגישים במדינת ישראל ולכן אנחנו לא לוקחים סיכונים שתהיה כאן דליפה של מידע מסווג או שותפות בין טרור לתחום הפלילי".

הקצין הוסיף כי "לצערי הרב, בחודשים האחרונים אנחנו מצליחים לתפוס כל שבוע קבלנים שמעסיקים פועלים ללא תעודות זהות או כאלה שהם בעלי עבר פלילי שמבחינתנו מהווים סכנה לביטחון. בחלק מהמקרים גילינו קשר בין פועלים למשפחות פשע שאחראיות על הברחות סמים".

בתוך כך, במערכת הביטחון מדווחים כי רמת הביטחון על קו גבול ישראל-מצרים נמצאת במצב של הידרדרות בשל מאבקי כוח פנימיים בין חמולות בדואים שמבריחים סמים לבין כוחות השיטור המצרים. השוטרים המצרים נאלצו באחרונה לסובב את אמצעי המיגון שהיו מיועדים להגן עליהם מפני ירי מהצד הישראלי לכיוון מצרים. קצין בכיר שמצוי בפרטים אמר כי "לאחרונה אנחנו עדים ליותר ויותר אירועים שבהם מבריחים יורים על שוטרים מצרים. בחודש האחרון, שלושה לוחמים מצרים נהרגו במאבקי כוח מול חמולות בדואים. לכן, בין היתר, הם החליטו לסובב את העמדות כך שהם יתצפתו לכיוון סיני ולא כלפי ישראל. זה לא קורה בכל מקום בעולם".

יצוין, כי בשל מאבקי כוח באזור ניצנה בצד המצרי, הוחלט לסגור את המעבר לכיוון הישראלי. הקצין הבכיר הסביר כי "הבדואים מחפשים מקורות פרנסה ובשל נפילת משטר מובארק הם מרשים לעצמם לדרוש שוחד באיומי נשק מכל מי שמגיע למעבר. לכן, בעצה אחת עם המצרים, הוחלט לסגור את המעבר עד להודעה חדשה".

עוד בנושא:

הדיווח על הקצין המוערך בפיקוד דרום שמואשם בסחר בסמים
חשש בצה"ל: הגדר בגבול הדרום תוביל המחבלים לירדן
ועל הדרך: הגדר תגיע עד אילת כדי להיאבק במסתננים

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully