וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפים הפגינו בקהיר: "להעביר השלטון לידי האזרחים"

ניר יהב

24.12.2011 / 0:02

בכיכר תחריר קראו ההמונים להעמיד לדין את האחראים למות המפגינים בשבוע האחרון. דווקא שתי התנועות הגדולות במדינה, האחים המוסלמים והסלפים, לא הגיעו להפגנה

על אף שהמארגנים קיוו לארגן "הפגנת מיליון" בכיכר תחריר שבקהיר, אלפי משתתפים בלבד הגיעו היום (שישי) למקום לאחר תפילות יום השישי וקראו סיסמאות נגד המועצה הצבאית העליונה. הפגנות דומות נערכו בערים נוספות במצרים, כגון איסמעיליה ואלכסנדריה. 37 מפלגות ותנועות פוליטיות נטלו חלק בהפגנות היום, כשדווקא שתי התנועות הגדולות ביותר – האחים המוסלמים והסלפים – נעדרו מהכיכר.

ההפגנות נערכו תחת הסיסמה "יום שישי של השבת הכבוד" ובמהלכן הביעו המשתתפים מחאה על האלימות בה נקטו כוחות הביטחון כלפי המפגינים במהלך הימים האחרונים בקהיר. בנוסף, דרשו המשתתפים מהמועצה הצבאית להעביר באופן מיידי את השלטון לידיים אזרחיות לאחר קיום בחירות לנשיאות. המשתתפים אף קראו למועצה הצבאית להעמיד לדין את האחראים למות המפגינים בימים האחרונים.

מפגינים בכיכר תחריר. רויטרס, רויטרס
מפגינים מצרים בקהיר, היום/רויטרס, רויטרס

במקביל להפגנות המחאה, נערכה גם הפגנת תמיכה קטנה במועצה הצבאית. כ-200 בני אדם נשאו את דגל מצרים, צעדו לכיוון כיכר עבאסיה – שם נערכה הפגנה נגד המשטר הצבאי – וקראו "העם, הצבא, המשטרה – כולם יד אחת", "העם רוצה להפיל את תחריר", "מי שאוהב את מצרים – לא הורס את מצרים". המפגינים קראו לציבור המצרי לאפשר למועצה הצבאית לשלוט במצרים בתקופת הביניים עד לקיום בחירות.

במערכת הביטחון המצרית נערכים לכל תרחיש

בשבוע האחרון החלה מערכת הביטחון המצרית לעקוב אחר כוונות של גורמים שונים להצית "מהפכה חדשה" ב-25 בינואר – יום השנה לתחילת הפגנות המחאה במצרים – שמטרותיה הן להיכנס לעימותים קשים עם חיילי צבא מצרים, להצית שריפות רבות ולעורר אנרכיה ברחובות הערים ברחבי מצרים – כך גילה השבוע גורם מצרי בכיר מאוד לאתר החדשות "אל-אהראם".

"הצעירים שעומדים מאחורי הכוונות הללו מעוניינים להכשיל את ההליך הדמוקרטי במדינה, להפיל את שלטון הצבא ולאחר מכן 'להפיל' את המדינה", אמר הבכיר. לדבריו, ב-25 בינואר תפורסם קריאה להשתתף בהפגנות שקטות לציון יום השנה למהפכה, וההפגנות הללו צפויות להפוך לפרובוקציות ולעימותים עם המשטרה ועם הצבא.

עוד בנושא
מצרים: עוקבים אחר ניסיון "להפיל את המדינה"
מעודדים מההצלחה? הסלפים לא ישתתפו ב"הפגנת המיליון"
עמרו מוסא על ההפגנות: "חרד מהכאוס במצרים"

(עדכון ראשון: 20:02)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully