וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק על אירן: לא מפחדים, אך ייתכן שניאלץ לעמוד במבחן

שר הביטחון אמר שישראל אינה מעוניינת במלחמה מול אירן, אך הבהיר שצה"ל לא יעמוד מנגד במקרה של סכנה קיומית. "מלחמה זה לא פיקניק", אמר, ורמז שמתן התרעה מוקדמת לארה"ב אינה חובה

שר הביטחון, אהוד ברק, אומר כי מדינת ישראל "הייתה שמחה" לו עיצומים בינלאומיים או צעדים דיפלומטיים אחרים היו גורמים לאירן לסגת מתכנית הגרעין שלה. ברק הבהיר כי אזרחי ישראל "רחוקים מלהיות מפוחדים" מתוצאותיה של מלחמה אזורית, אך הבהיר שלמרות שצה"ל אינו מחפש מלחמה כזו, ייתכן שישראל "תיאלץ לעמוד במבחן".

בריאיון הבוקר (חמישי) לקול ישראל, התייחס שר הביטחון לדיווחים האחרונים על פיצוצים ותקלות במתקני הגרעין באירן, ואמר כי "כל עיכוב כזה, בין אם בידי שמיים או בדרכים אחרות, או מבורך". ברק, שבעמוד הפייסבוק שלו נכתב "כן ירבו" בצירוף כתבה שדיווחה על הפיצוץ סמוך למתקן המרת האורניום באיספהן, הבהיר כי "כל דבר שימנע צורך בתקיפה הוא טוב", ואמר כי מדינות רבות במערב, בעיקר ארצות הברית ובריטניה, עומדות על המשמר.

שר הביטחון, אהוד ברק, והרמטכ"ל, בני גנץ לפני חזרתו של גלעד שליט, מהחמ"ל בבסיס חיל האוויר בתל נוף, אוקטובר 2011. משרד הביטחון, משרד הביטחון
לא שש למלחמה, אך מזהיר ממנה. ברק לצד הרמטכ"ל, בני גנץ/משרד הביטחון, משרד הביטחון

בהתייחסו לדברי ראש המטות המשולבים של ארצות הברית, מרטין דמפסי, שצוטט באומרו כי יש חשש בפנטגון כי ישראל לא תתריע את ידידותיה לפני שתצא לתקיפה באירן, אמר ברק: "לא שמעתי מה הוא אמר, אבל הממשל האמריקני ומשרד ההגנה נותנים גיבוי רחב לישראל. לפעמים יש חילוקי דעות, אבל ישראל היא ריבון, ומי שאחראי לביטחונה הוא הממשלה וצה"ל".

ברק מרגיע: "במלחמת המפרץ היה רק הרוג אחד"

השר ברק התבקש להתייחס שוב לאזהרותיו של מאיר דגן, לשעבר ראש המוסד, שריאיון עמו ישודר הערב בתכנית "עובדה" ושהתראיין גם לעיתון ידיעות אחרונות, במאמר שיתפרסם מחר. "אני לא פרשן", אמר ברק, וטען כי "דגן חוזר על עצמו בחלק מהדברים".

כמו כן, התייחס שר הביטחון לביקורת שנשמעת באשר ל"פטפטת" בנושא אירן, דיון שהגדיר בעבר כ"קרנבל תקשורתי". לדבריו, "השיח הציבורי מזיק, אך אין ברירה אלא לדון בו".

ברק שב בדבריו על הערכה קודמת שהשמיע לאחרונה, לפיה מלחמה אזורית תסב בישראל "לא יותר מ-500 הרוגים". הוא ביקש להזכיר שבמלחמת המפרץ "היה הרוג אחד", אך סייג ואמר ש"מלחמה זה לא פיקניק והעורף זה לא משחק". לדבריו, ישראל רחוקה להיות משותקת מפחדים והפחדות, אך יתכן מצב שבו תתבקש לעמוד במבחן. עם זאת, שר הביטחון הבהיר כי צה"ל "אינו מחפש מלחמה".

עוד בנושא
אתמול: תרגיל צבאי בצפון "לקראת כל תרחיש"
ברק כתב בפייסבוק על הפיצוץ באירן: "כן ירבו"
מומחים מעריכים: הפיצוץ הסב נזק למתקן גרעין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully