וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: חמאס ופתח סיכמו שהממשלה הבאה תשב בעזה

ניר יהב

19.11.2011 / 11:03

מקורות פלסטינים דיווחו כי לקראת פגישת אבו מאזן-משעל הושגה פריצת דרך בין הצדדים. אחמד יוסף, יועצו המדיני של הניה, דיווח לגבי ההסכמה על מושב הממשלה החדשה, ולפיכך לא מן הנמנע שראש הממשלה הבא יהיה מעזה

פגישות ההכנה שקיימו נציגי חמאס ופתח לקראת פגישתם של יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, וראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, הובילו להבנות שעליהן יוכרז באופן רשמי לאחר פגישת שני האישים - כך דיווחו היום (שבת) גורמים המוגדרים "מהימנים" לעיתון הפלסטיני "אל-איאם". ראש צוות פתח לשיחות, עזאם אל-אחמד, אישר כי הושגה פריצת דרך: "עדיף להמתין עד סוף פגישת משעל-אבו מאזן, אך אפשר לומר שהאווירה בשיחות חיובית ומעודדת".

אחמד יוסף, יועצו המדיני של ראש ממשלת חמאס איסמעיל הניה, אמר הבוקר לעיתון "אל-קודס אל-ערבי" הרואה אור בלונדון, כי חמאס ופתח גיבשו הסכמה לפיה מקום מושבה העתידי של הממשלה הפלסטינית הבאה יהיה ברצועת עזה ולפיכך לא מן הנמנע שגם ראש הממשלה הבא יהיה מעזה. "אני סבור כי יש הסכמה שמקום מושבו של ראש הממשלה הבא יהיה בעזה. הוא יוכל כמובן לעבור (לרמאללה - נ.י) ללא אישור ישראלי", אמר יוסף, "אני סבור כי יש גם הסכמה לפיה מקום מושבם של יו"ר הרשות והפרלמנט יהיה בגדה. אני לא חושב שיש מחלוקת על כך".

ביום שישי הבא צפויים להיפגש אבו מאזן ומשעל בקהיר ולדון בפרטי הסכם הפיוס בין חמאס לפתח שנחתם כבר לפני חצי שנה בבירת מצרים, אך סעיפיו טרם יושמו בשטח. אם אכן הושגו הבנות בין הצדדים, צפויים אבו מאזן ומשעל להכריז על הקמת ממשלת מעבר מקצועית ועל מועד לקיום הבחירות לנשיאות ולפרלמנט. בנוסף צפויים השניים להכריז על הקמת ועדה שתבחן את מבנה אש"ף.

בכיר חמאס וחבר הלשכה המדינית של הארגון, עיזת א-רישק, אמר הבוקר לעיתון "אל-חיאת" היוצא לאור בלונדון כי פגישת אבו מאזן-משעל תסלול את הדרך לקיומו של דיאלוג לאומי נרחב, שיכלול את כל המפלגות והתנועות הפלסטיניות "וזאת במטרה לגבש אסטרטגיה לאומית אחידה ומוסכמת". א-רישק אמר כי הוא אופטימי באשר לאפשרות שמשעל ואבו מאזן יגיעו להסכמות. לדבריו, בנוסף לסעיפים הנוגעים למועד הבחירות ולמבנה אש"ף, חמאס ופתח צריכים גם לפתור את סוגיית העצורים הפוליטים.

אתמול דיווח העיתון "אל-קודס אל-ערבי" היוצא לאור בלונדון כי פתח וחמאס מנסות להגיע להסכמה על זהותו של ראש הממשלה הבא עוד לפני פגישת משעל-אבו מאזן ביום שישי הבא. לדברי העיתון, המגעים בנושא מתנהלים באווירה חיובית מאד ותחת פיקוח של בכירים מצרים. יש לציין כי, חמאס מסרב לכך שראש הממשלה הנוכחי, סלאם פיאד, יכהן גם כראש הממשלה הבא. פיאד עצמו הבהיר כי יהיה מוכן לעזוב את התפקיד לטובת הפיוס.

עוד באותו נושא:
חמאס מתגמש: לא נתנגד שפיאד יכהן כשר האוצר
חמאס נגד פיאד: "הוא לא יהיה ראש ממשלה"
אבו מאזן באזכרה לערפאת: להרחיב המאבק בישראל

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully