וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: "תכנית הגרעין הצפון קוריאנית - איום ממשי"

על רקע האיום הגרעיני האירני נוכח ממצאי דו"ח סבא"א, מעביר נשיא ארצות הברית מסר ברור גם לצפון קוריאה ומבהיר כי הפצת חומרי גרעין למדינות או ארגוני טרור תחשב "איום על ארה"ב"

בצל המתיחות עם אירן, על רקע ממצאי דו"ח סבא"א, הבהיר הלילה (חמישי) נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, כי מדינתו תנקוט ביד קשה כלפי צפון קוריאה על מנת למנוע ממנה להפיץ חומרים גרעיניים למדינות אחרות או לגופי טרור. כך דיווחה הלילה (חמישי) סוכנות הידיעות הצרפתית. בנאום בפני הפרלמנט האוסטרלי אמר אובמה, כי "הפצה של חומרים גרעיניים על ידי צפון קוריאה למדינות או לישויות לא מדינתיות תחשב כאיום ממשי על ארה"ב ובנות בריתה. נחזיק בצפון קוריאה כאחראית המלאה להשלכות של פעולה שכזו".

בהמשך דבריו, קרא הנשיא האמריקאי לצפון קוריאה לנקוט צעדים ממשיים של התפרקות מגרעין, בטרם יחודשו שיחות פירוק הנשק עם דרום קוריאה, ארה"ב, רוסיה, סין ויפן. בפגישה שנערכה בחודש אוגוסט האחרון בקרמלין, בין מנהיג צפון קוריאה, קים ז'ונג איל, לנשיא רוסיה, דמיטרי מדבדב, דווח כי צפון קוריאה מוכנה לפתוח בדיונים על השעיית תוכנית הנשק הגרעיני שלה.

צפון קוריאה, שעל פי ההערכות במערב כבר יש בידיה כמה פצצות גרעיניות, פרשה ב-2008 מהשיחות הרב-צדדיות על השעיית תוכנית הגרעין שלה, ומאז סירבה לחדשן. מאז התרחשו כמה תקריות אש בין המדינה הקומוניסטית והמבודדת, בעלת המשטר האוטוקרטי הקיצוני, לשכנתה דרום קוריאה - האחרונה שבהן בחודש יולי האחרון, אז נורו מהצפון פגזים על האי הדרומי יאונפיונג. כל התלקחות כזו, שלוותה בהצהרות מאיימות גם כלפי ארצות הברית, עוררה מחדש את החשש שהצפון יעשה שימוש בנשק הגרעיני שברשותו.

חליפות נשק נתפסו בדרך לסוריה

בתוך כך, דיווחה הלילה סוכנות הידיעות הצרפתית כי גורמים רישמיים ביוון הציגו בספטמבר האחרון בפני מועצת הביטחון של האו"ם ממצאים המעידים על עצירה של קרוב ל-14 אלף חליפות עמידות בפני נשק כימי. כעת מספרים גורמים חסויים ביוון, כי החליפות היו ככל הנראה בדרכן לסוריה ונתפסו כבר לפני כשנתיים על ידי רשויות הביטחון היווניות.

יושב ראש הוועדה הממונה על סוגיית הסנקציות על צפון קוריאה, שגריר פורטוגל לאו"ם ז'וסה פיליפ מוראס קברל, קיבל את הדיווח מאחורי דלתיים סגורות. לפיו, המבצע יצא לפועל בנובמבר 2009 וככל הנראה "המשלוח עמד להגיע ללטקיה בסוריה", אמר דיפלומט יווני. דיפלומט אחר ציין כי "גוברת הדאגה משום שנראה כי יותר ויותר מההפרות שהוצגו לוועדות הסנקציות כללו את סוריה".

עוד בנושא:
"אירן השיגה מומחיות גרעין קריטית, בסיוע זר"
אחרי 3 שנים: צפון קוריאה תדון בהשעיית הגרעין
"הכור שהופצץ בסוריה פעל עם עוד 3 מתקני גרעין"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully