טל אוחנה, נילי אהרון, אילן אלמקייס. פרטי, ראובן קסטרו, ניק spot, יעקב לדרמן/פלאש 90, גרשון אלינסון/פלאש 90, עיבוד תמונה
טל אוחנה, נילי אהרון, אילן אלמקייס/עיבוד תמונה, פרטי, ראובן קסטרו, ניק spot, יעקב לדרמן/פלאש 90, גרשון אלינסון/פלאש 90

משלושה יוצא אחד - או אחת: הקרב על העיר שהפכה לסיפור הצלחה

עודכן לאחרונה: 7.9.2023 / 13:22

ירוחם עלתה על המפה לאחר הכהונות המוצלחות של עמרם מצנע ומיכאל ביטון. מאז מכהנת טל אוחנה, שבליכוד סירבו לתמוך בה והביעו תמיכה ביריבתה נילי אהרון. השתיים בטוחות שיכולות לנצח, אך גם אילן אלמקייס, שינסה לנצח במרוץ הרביעי שלו, יתמודד: "המערכה צמודה מתמיד"

הבחירות במועצה הפסטורלית ביותר בארץ כלל לא דומות לשקט שמאפיין את האזור המדברי. הבחירות לראשות מועצת ירוחם במסגרת הבחירות לרשויות המקומיות ב-31 באוקטובר יהוו בעצם סיבוב שני של הבחירות הקודמות.

בראשות המועצה מכהנת טל אוחנה. היא מתמודדת לכהונה שנייה מול נילי אהרון ואילן אלמקייס. רק לאחרונה היו מגעים בין אלמקייס לבין אוחנה על חבירה. ראש המועצה הציעה לו את המקום השני ברשימה ולדבריה הוא הסכים - ואז חזר בו. אלמקייס טוען כי לא הסכים לבקשתה.

הבחירות לראשות מועצת ירוחם - תמונת מצב. ללא, עיבוד תמונה
הבחירות לראשות מועצת ירוחם - תמונת מצב/עיבוד תמונה, ללא

הטלטלה רק התגברה לאחר שאוחנה לא קיבלה את תמיכת מפלגת השלטון, שתומכת ביריבתה נילי אהרון, פעילת ליכוד מוכרת וידועה שהתמודדה אף היא בבחירות הקודמות. אוחנה טוענת שבליכוד התנו את תמיכת המפלגה בה תמורת הכנסת אהרון לרשימתה. אהרון מכחישה וטוענת שלא היו דברים מעולם.

טל אוחנה, ראש מועצת ירוחם, מפעל לקנביס. ראובן קסטרו
טל אוחנה/ראובן קסטרו

גם בבחירות הקודמות אילו היו אותן דמויות שהתמודדו על כס ראשות המועצה. ראשת המועצה המכהנת טל אוחנה, עורכת הדין נילי אהרון ואילן אלמקייס. הבחירות במועצה הפסטורלית ביותר בארץ כלל לא דומות לשקט של שמאפיין את האזור המדברי. דילים שכמעט נתפרו , כחול לבן והליכוד, ובעצם מדובר בסיבוב שני של הבחירות הקודמות. בליכוד ערכו כמה סקרים, שמהם עולה כי הפער בין אהרון לאוחנה הצטמצם ובעצם מי שיכריע את הבחירות הוא אלמקייס. עם זאת, עדיין יש סיכוי שירוחם תלך לסיבוב שני ולא תהיה הכרעה בבחירות בעוד חודשיים.

"אני מאמינה שראש עיר צריך קדנציות מלאות כדי להשלים תוכניות ולהוציא אל הפועל תוכניות אסטרטגיות", אומרת אוחנה שתתמוד הפעם ברשימה עצמאית המשלבת גם אנשי ליכוד. "הקדנציה הבאה תעמוד בסימן הכפלת תושבי העיר תוך גיוון מקורות ההכנסה וחיזוק החוסן החברתי".

נילי אהרון, מועמדת הליכוד לראשות מועצת ירוחם. צילום: פרטי, אתר רשמי
נילי אהרון/אתר רשמי, צילום: פרטי

אהרון משוכנעת ביכולתה לנצח את הבחירות. "ירוחם משוועת לשינוי ואני בשלה יותר. מי שרואה מה שקורה בדימונה, אופקים ונתיבות, לא יכול להיות אדיש. הפעם המערכה צמודה מתמיד וזה מורגש בשטח ולכן כל קול ישפיע", אומרת אהרון.

באשר לאלמקייס, זו הפעם הרביעית שהוא מתמודד בבחירות. "הציבור בירוחם התפכח", הוא אומר. "יש לנו נבחרת מצוינת שבאה להציל את העיר. המצב כעת הוא בלתי אפשרי. טל אוחנה רצתה להציב אותי ברשימה וחשבתי שזה לא מתאים. אני מאמין שאפשר לנצח בסיבוב הראשון".

אילן אלמקייס שמתמודד לראשות מועצת ירוחם יחד עם שלי סוויסה ויאיר סוויד. ניק spot, אתר רשמי
אילן אלמקייס (באמצע)/אתר רשמי, ניק spot

בעבר עמד בראש המועצה האלוף במילואים עמרם מצנע שהביא הישגים רבים. לאחר שעמד כיו"ר ועדה קרואה, נבחר מיכאל ביטון, כיום חבר כנסת מטעם המחנה הממלכתי, שהיה האיש החזק של המועצה. אוחנה הייתה סגניתו וכשפרש עבור הריצה לכנסת, אוחנה ניצחה בבחירות. בין ביטון לאוחנה, כך אומרים יודעי דבר בעיר, הייתה מחלוקת פוליטית. חלק ממקורביו בעבר עברו לתמוך באלמקייס. ביטון לא מתערב באופן גלוי בבחירות בעירו ואף אלמקייס זכה לתמיכת מפלגת כחול לבן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully