עמוס לביא, אופיר לביא, שלום דומרני. פלאש 90, בני בן סימון, עיבוד תמונה
עמוס לביא, אופיר לביא, שלום דומרני/עיבוד תמונה, פלאש 90, בני בן סימון

החיסול ששינה את מפת הפשע: כך נראית מלחמת "כל בכל" בעולם התחתון

עודכן לאחרונה: 4.8.2023 / 20:46

פחות משנה חלפה מאז חוסל בני שלמה. עד מהרה נרקמו קואליציות חדשות בעולם הפשע עם חלוקה ברורה של אזורים הנשלטים אצל שלום דומרני מצד אחד והאחים לביא מהצד השני. בתווך נכנסו ארגוני פשיעה ערביים והאדמה בוערת. רק השבוע סוכלו 3 ניסיונות חיסול. כך נראית מפת החלוקה

לפני חיסולו של ראש ארגון הפשע בני שלמה, היה ברור לכולם שהעיר אשדוד נמצאת תחת שליטתו ואשקלון היא העיר של יריבו הגדול שלום דומרני. קשה היה למצוא אנשים של שלמה מסתובבים בחופשיות בעיר אשקלון ואנשים של דומרני באשדוד. מאז הכול השתנה. "יש את עולם הפשע שלפני החיסול של שלמה ויש אחריו", אמר לוואלה! גורם המעורה בפרטים.

מאז חיסולו של שלמה באוקטובר 2022 נראים עוד ועוד ארגוני פשיעה מהמגזר הערבי מעורבים בפעילות פלילית באזור לכיש, שם הם כורתים בריתות עם ארגוני פשיעה מהדרום ונאבקים בינהם על שליטה וכסף. הבריתות והקואליציות חוצות את אירגוני הפשע לשתיים מהצפון ועד הדרום. לא מדובר במלחמה שפעם הייתה מכונה כמלחמה על טריטוריה אלא המלחמה של כולם בכולם.

הארכת מעצר, שלום דומרני, 30 ביוני 2016. שי מכלוף
שלום דומרני/שי מכלוף

הארגון של האחים לביא, שקיבל בחזרה את האח אופיר ששוחרר מהכלא לפני כשלושה חודשים, שולח זרועות גם למרכז הארץ וגם לעיר אילת לאחרונה. אשקלון וסביבתה נשארה מקום פועלו העיקרי של שלום דומרני, לשם פחות נכנסים אירגוני הפשיעה מהמגזר הערבי ואנשים המכירים את העולם התחתון מציגים זאת כך "עושים כבוד לדומרני".

מאז החיסול של שלמה נוצר מצב שבו עבריינים מכל חלקי הארץ ניסו להשתלט על הכסף הקיים והנכסים הפליליים המניבים כמו בתי הימורים. גם ארגוני פשע כמו זה של ג'רושי ניסו לנגוס בעוגה יחד עם בריתות שנוצרו עם עבריינים מאשדוד והסביבה.

החיסול של בני שלמה באוקטובר 2022

בווידאו: תיעוד חדש מחיסול ראש ארגון הפשע הבכיר בני שלמה./לפי סעיף 27א לזכויות היוצרים

החלק הצפוני שייך לברית הכוללת שיתוף פעולה בין אנשי דומרני לבין אנשי מיכאל מור ובין אנשי שמוליק הרוש, יריבו של מור, לעבריינים אחרים מלכיש. ישנן גם כנופיות פשע רבות שפועלות גם באופן עצמאי באזור זה.

אחרי החיסול של שלמה, גורמי מודיעין רואים כניסה מוצהרת של עבריינים מהמגזר הערבי כמו ג'רושי, חרירי וטראבין, שיצרו קואליציות בנפרד עם ארגוני פשע בדרום והם אלה שהפכו להיות המוציאים לפועל. גם דומרני, לאחר שערך מספר סולחות עם עבריינים בכירים שהשתייכו לארגון של בני שלמה, לקח חסות על כנופיות מקומיות בקריית גת ואשקלון. מאז החיסול נרשמה עלייה בניסיונות החיסול בקרב הארגונים שנכנסו לאזור.

רק בשבוע האחרון סיכל ימ"ר לכיש שלושה ניסיונות התארגנות של עבריינים, שלפי החשד תכננו לחסל עבריינים במעמד בינוני-גבוה באזור לכיש. "במרחב קיימת תוכנית חריש, שאחת ממטרותיה היא לפגוע במקורות הכלכליים של ארגון הפשיעה העבריינים כדי לייתר כדאיות ויכולות להזין כלכלית את העבריינים", אמר גורם בכיר במרחב לכיש של המשטרה.

העבריינים אופיר ועמוס לביא. דייב בויימוביץ'
צילום מסך, עיבוד תמונה
האחים אופיר ועמוס לביא/עיבוד תמונה, דייב בויימוביץ' צילום מסך

עוד סיפר הגורם: "הציר הנוסף הוא פיקוח ומגע תמידי על העבריינים. השוטרים יוצרים איתם מגע, שמתבטא בחיפושים ובמעצרים. גם דו"חות תנועה ניתנים על מנת לשבש את שגרת יומם הפלילית ולמנוע כל תקיפה. רק בשבוע האחרון נתפסו יעדים עבריינים על ימ"ר את"ן לכיש בעת שנהגו ברכבים תחת השפעת סמים. לוקחים לו את רישיון הנהיגה, משבשים לו את יכולת התנועה וזה פוגע בהתנהלותו הפלילית".

חלק ניכר מהסיכולים של מרחב לכיש לא נחשף לציבור, ולעיתים אפילו העבריינים אינם מודעים בכלל שהמפגש עם השוטרים, העיכוב או המעצר שלהם, נקשר למידע שמוחזק בידי המשטרה. אחד ממקורות ההכנסה הכלכליים הכי נפוצים הם קווי הסמים, גם בנושא זה, מרחב לכיש שם את הדגש ומדי שבוע מוביל עבריינים לדין, החל מסוחרי הסמים שעוסקים במנות בודדות ועד לכדי ייבוא וסחר בכמויות גדולות, כל אלו מהווים רקע להתהוות של סכסוכים פליליים ועבירות אלימות חמורות בשל הרצון לשלוט באזורים נרחבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully