וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המערב המצטדק מוביל את אוקראינה לאבדון

ניק קוליוחין

עודכן לאחרונה: 25.2.2024 / 12:32

במשך שנים, המערב הוליך שולל את אוקראינה להאמין שאם רק הם יהיו עוינים מספיק כלפי כל סממן רוסי במדינתם, יבוא יום והם יהפכו לחלק מהעולם הנכסף, על כל פירותיו. אבל אותו היום לא הגיע. המערב צריך לעשות חשבון נפש על המלחמה חסרת התקדים שהוא פתח בכל העולם | דעה

בווידאו: שריפה באתר לאחסון דלק שהותקף במחוז לבוב/צילום: רויטרס

ארצות הברית והמערב החלו עוד משנת 1945 לנהל את משחק השחמט האכזרי שהוביל לתוצאה הבלתי נמנעת של הטרגדיה האיומה העוברת על אוקראינה. נכון שרוסיה בחרה לעשות את הצעד הנורא של הכניסה הצבאית לשטח אוקראינה, מהלך שהוביל לטרגדיה אנושית כל כך מיותרת ובלתי מוצדקת, אבל המערב שותף מלא לפשע הזה, ואוקראינה היא הקורבן האומלל התורן ברשימה הכוללת כבר עשרות מדינות שנרמסו תחת המלחמה האמתית שמתנהלת בין שתי המעצמות רוסיה וארצות הברית כבר כמעט שמונים שנה.

זהו היה משחק מחושב וקר רוח של המערב שראה לנגד עיניו רק את טובתו האישית. כבר בסוף מלחמת העולם השנייה זיהו במערב קבוצה מיליטנטית ולאומנית בהובלתו של סטפן בנדרה, הם ניצלו בצורה צינית את אותם שוחרי הלאום האוקראיני לטובת מאבקם הגיאופוליטי בברית המועצות.

מאז ועד היום קבוצות מיליטנטיות מאוקראינה מומנו ואומנו על ידי המערב בעזרת גופים כמו סוכנות הביון המרכזית של ארצות הברית. בהמשך, גם צבא ארצות הברית וכוחות נאט"ו לקחו חלק במאמץ להפוך את אותם הלאומנים האוקראינים לחוד החנית של הצבא, שאמור לפעול נגד כל מה שמייצג את זכרה של רוסיה וברית המועצות על אדמת אוקראינה, כולל פסלים של גיבורי מלחמת העולם השנייה, השפה הרוסית, הכנסייה הרוסית, התרבות הרוסית, לימודים ברוסית ועוד. זאת, בזמן שהאוכלוסייה באוקראינה חפצה ברובה המוחלט בדו קיום ובשלום עם ההיסטוריה וההווה הרוסי שלה.

אחרי פירוק ברית המועצות, למרות ההסכמות בין רוסיה וארצות הברית שלא תהיה התקדמות של נאט"ו מטר אחד מזרחה מהגבול ההיסטורי שהיה על אדמת גרמניה, ארצות הברית החליטה באופן מתגרה להתרחב יותר ויותר מזרחה, כולל הצבת נשק אטומי על אדמת מדינות מזרח אירופה, שהיו היסטורית שותפות של ברית המועצות בברית וורשה. השיא היה בשנת 2008, כשהמערב הכריז כי אוקראינה וגאורגיה יהיו הבאות בתור להצטרף לברית הצפון אטלנטית. זה הוביל ישר למלחמה בגיאורגיה וכעת גם למלחמה באוקראינה.

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין במהלך שיחת זום עם פקידים בממשלה  10 במרץ 2022. רויטרס
רוסיה עשתה שגיאה עצומה. פוטין/רויטרס

המערב הוליך שולל את אוקראינה להאמין שאם רק הם יהיו עוינים מספיק כלפי כל סממן רוסי במדינתם יבוא יום והם יהפכו לחלק מאותו העולם המערבי הנכסף וייהנו מכל פירותיו, הכוללים שותפות באיחוד האירופאי, נאט"ו ואולי אפילו ביטול משטר הוויזות הבלתי אפשרי כמעט למבקשים להיכנס לארצות הברית.

אבל אותו היום לא הגיע. והנה, ברגע שבו אוקראינה הכי זקוקה לעזרת המערב, מה שהיא מקבלת בתמורה אלה מחיאות כפיים, קריאות עידוד וכמה כלי נשק בסיסיים, ברמת צעצועים, כשבאים להילחם עימם בצבא של המעצמה הרוסית.

גם כלי התקשורת המרכזיים במערב, שוחרי חופש הביטוי והעיתונות החופשית, התגייסו כולם למכונת הפרופגנדה בהובלת מנהיגי העולם החופשי. רק סוג אחד של ידיעות מופיע 24/7 - אזרחי אוקראינה, קחו את מיטב התוצרת של תעשיית הנשק המערבית המתעשרת ותצאו לכם להרוג חיילים רוסיים; הנה, כבר הרגתם המון חיילים רוסים; תכף רוסיה נכנעת ובורחת בחזרה לגיהינום ממנו היא הגיחה. הפרשנים מספרים כל יום עד כמה פוטין וצבאו לא עומדים במשימה שהציבו לעצמם, מתעלמים לחלוטין מנשק ביולוגי אמריקאי שנמצא בעשרות מעבדות ברחבי אוקראינה, מפיצים במכוון פייק ניוז על כל מיני פשעי מלחמה רוסיים שבסוף התבררו כבדיות ומספרים על מורל רוסי נמוך. בזמן הזה, האסטרטגיה של המערב בכל הכזב הזה היא אחת - לעודד עוד ועוד אנשים תמימים ובלתי מיומנים לקחת נשק ולמות למען האינטרסים האגואיסטיים של המערב, שממשיך ליהנות מאספקת גז ונפט בלתי פוסקת מרוסיה.

רוסיה עשתה שגיאה עצומה בכניסתה הקרקעית לאוקראינה. שום דבר לא יכול להצדיק מוות של אזרחים חפים מפשע וסבל בלתי נסבל של האוכלוסייה האזרחית. בעיות צריך לפתור מילים ולא בעזרת רובים. גם אם רוסיה צודקת ואכן במזרח אוקראינה נהרגו לאורך שמונה השנים האחרונות כ-14 אלף אזרחים מידי כוחות אוקראינה, בעיקר אותם הכוחות הקיצוניים שהוכנה לרגע הזה על ידי המערב עוד משנת 1945 - אין זה מצדיק את ההרס וההרג בשאר חלקי אוקראינה שרוסיה גורמת כפועל יוצא מהמלחמה.

וולודימיר זלנסקי. רויטרס
מלחמה שאוקראינה יכולה רק להפסיד בה. זלנסקי/רויטרס

גם אם רוסיה צודקת, ורוב ההרג וההרס בחודש האחרון באוקראינה נגרם על ידי קבוצות מיליטנטיות אוקראיניות בחסות המערב, ושכירי חרב מארצות מערב בין אם בזדון או בגלל חוסר מקצועיות - אין זה מצדיק את הצעד שעשתה רוסיה כשהכניסה את כוחותיה לאוקראינה. זהו הצעד שגרם לכל הטרגדיה הזאת להתממש.

גם המערב צריך לעשות חשבון נפש על המלחמה חסרת התקדים שהוא פתח בכל העולם נגד כל דבר שרק מריח רוסי. מה אשמים אנשים שכל חטאתם שיש להם בדם גם DNA רוסי? זהו צעד מסוכן מאוד לאנושות, לפגוע ככה בגזע שלם של אנשים רק בגלל גזעם; זהו צעד מסוכן, לאפשר לשסות את האנושות נגד גזע אחד ברשתות החברתיות בחסות חברת פייסבוק העולמית; זהו צעד מסוכן, לגזול מגזע שלם את רכושם בארצות מערב, למנוע מהם טיפול רפואי, לפגוע בילדים שלהם בבית הספר וגני הילדים, לא לאפשר להם להיכנס למסעדות, לסגור את כל ערוצי הטלוויזיה שלהם במערב, כולל ברשתות החברתיות, בשביל שאזרחי העולם לא ישמעו מה יש לרוסים להגיד, בין היתר בידי חברה בינלאומית דוגמת גוגל, שחסמה ברחבי העולם אפילו את ערוצי היוטיוב של אמצעי התקשורת הרוסיים.

אין ספק שהפשעים שמבצע המערב נגד הגזע הרוסי ברחבי העולם הוא כאין וכאפס לעומת הסבל הנורא והטרגדיה שעובר העם באוקראינה. אבל אל לנו לעצום עיניים נגד כל מעשה בלתי צודק שקורה בחסות המלחמה באוקראינה.

המערב לא עושה כמעט דבר בשביל לעצור את המלחמה. סביר מאוד להניח שהמערב, ובמיוחד ארצות הברית, מעוניינים בהמשך המלחמה. החלשת רוסיה זהו עניין אסטרטגי בשבילם, אבל מוות של אוקראינים תמימים בשם המאבק הזה הוא מקסימום הפסד טקטי, אם לא רווח פרופוגנדיסטי.

שום אידיאולוגיה לא יכולה להיות קדושה יותר מערך החיים. על המערב לעשות כל מאמץ על מנת לעצור מוות מיותר של אזרחי אוקראינה. זוהי מלחמה שאוקראינה יכולה רק להפסיד בה אבל, לצערה הרב ולמרבה האירוניה והטרגדיה, המערב כן שואף לצאת המנצח מהמלחמה הזאת. יהיה מה שיהיה המחיר שאזרחי אוקראינה, ערי אוקראינה, אדמת ומדינת אוקראינה ישלמו לשם כך.

ניק קוליוחין נולד וגדל במוסקבה, לשעבר כתב ועוזר עורך מהדורה מרכזית של חדשות ערוץ 10. כיום כתב פרילנסר, כתבותיו מתפרסמות בכלי תקשורת בינלאומיים מובילים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully