וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפלגת תל"ם מתרחבת: ארבעה מצטרפים חדשים ליעלון

עודכן לאחרונה: 11.1.2021 / 15:10

השר לשעבר יזהר שי, יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור חגי לוין, פעיל המחאה נגד נתניהו גונן בן יצחק ועו"ד איימן אבורייא - כולם הודיעו על חבירה ליו"ר תל"ם לקראת בחירות 2021. "מאמינים במנהיגותו", כתבו על יעלון, שהתפצל מיש עתיד לקראת המרוץ לכנסת ה-24

בוווידאו: ד"ר אלרעי-פרייס אומרת שתחזית החולים הקשים חמורה מכפי שצפו/צילום: ערוץ הכנסת

מפלגת תל"ם בהובלת משה יעלון הרחיבה היום (ראשון) את שורותיה לקראת בחירות 2021 - עם ארבעה מצטרפים חדשים. הראשון להודיע על חבירה ליעלון היה פרופ' חגי לוין, יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור בישראל היוצא, שהכריז כי יתמודד במסגרתה בבחירות הקרובות. זאת, לאחר התפטרותו אמש מצוות המומחים של המאבק בקורונה בטענה ל"שפל פוליטי וערכי", וברקע החלטתו של יעלון להתפצל מיש עתיד של יאיר לפיד ולרוץ באופן עצמאי.

לוין הודיע על התצטרפות וכתב כי הוא "מאמין במנהיגותו המוכחת של הרמטכ"ל לשעבר בוגי יעלון והנבחרת המצוינת של תל"ם", והוסיף כי המפלגה "מייצגת ופועלת למען המטרות והערכים שאני חותר אליהם: ממלכתיות תוך הצבת האינטרס הציבורי מעל לכל ודאגה לרווחת כלל הציבור בישראל בכל תחומי החיים. אנו זקוקים לכוח פוליטי שמקדם את הערכים הללו".

מעט לאחר מכן הצטרף אליו גם פעיל המחאה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, גונן בן יצחק. בן יצחק, שהיה רכז בשב"כ במשך שנים ובשנים האחרונות הוא פעיל חברתי, ממובילי מחאת הגז ומובילי מחאת הדגלים השחורים, כתב כי ‏"בוגי שותף למחאה. אני רואה בו מנהיג שראוי לעמוד בראש ממשלת ישראל". הוא המשיך ואמר כי "כצעד הראשון תל"ם תתמודד לבחירות הקרובות. רבים קראו לי בחודשים האחרונים להתמודד אז הנה קפצתי למים ואני מצפה לראות אתכן/ם שותפים למסע".

פרופ' חגי לוין דמוקרטTV. צילום מסך, צילום מסך
"מאמין במנהיגותו של יעלון". חגי לוין מתראיין לדמוקרט TV/צילום מסך, צילום מסך

בהמשך היום הכריזו שניים נוספים על הצטרפות למפלגה - שר המדע והטכנולוגיה המתפטר יזהר שי (כחול לבן) ועו"ד איימן אבורייא. יעלון קיים בשבועות האחרונים מגעים עם דמויות פוליטיות וציבוריות שונות לחיזוק הרשימה. בין השאר, עם השר שי, שהודיע בחודש שעבר כי לא יתמודד בכחול לבן ובסוף השבוע גם הודיע ליו"ר כחול לבן בני גנץ שהוא מבקש לפרוש מתפקידו בממשלה, לקראת הצטרפות למסגרת פוליטית אחרת. כמו כן, בתל"ם צפויים להמשיך להתמודד גם הח"כים הנוכחיים ברשימה - אורלי פרומן ואנדרי קוזינוב.

יעלון בירך על החבירה למפלגתו. על הצטרפות לוין הוא אמר: "פרופ' חגי לוין שומר על עמוד שדרה מקצועי נוכח ניהולו החובבני של משבר הקורונה. לוין הוא מחלוצי הרפואה הקהילתית המודרנית ולוחם גדול למען איכות החיים והסביבה". הוא הוסיף כי "לוין מגלם את היושרה הנדרשת מנבחרי ציבור, את האומץ האינטלקטואלי שכה חסר וצועד בדרכה של תל"ם כדי להחזיר את הביטחון והתקווה לישראל."

עו"ד, גונן בן יצחק 28 ביוני 2020. ראובן קסטרו
נכנס לפוליטיקה. גונן בן יצחק/ראובן קסטרו

הרמטכ"ל לשעבר פנה גם לבן יצחק וכתב כי הוא "לוחם חברתי ודמוקרטי, נציג המחאה, נציגם של אלה היוצאים מדי שבוע לרחובות כי הם אוהבים את המדינה. נציגם של כל מי ששואפים לחיות בישראל יהודית ודמוקרטית, בטוחה, משגשגת, ולא פחות חשוב מכך - מוסרית, ישרה וצודקת".

שר המדע והטכנולוגיה, יזהר שי 30 ביוני 2020. שלומי גבאי
מרחיבים את השורות. השר לשעבר יזהר שי/שלומי גבאי

טל שלו על הפרידה של יעלון מיש עתיד ב-103FM

על עו"ד אבורייא, ערבי מוסלמי תושב העיר סכנין, הוא אמר: "אזרח ישראלי, ערבי-מוסלמי, שאינו נרתע להשמיע את קולם של ערביי ישראל, שמכירים בזכות העם היהודי לבית לאומי, ושואפים להשתלב במדינה תוך מאבק על הזכות המוקנית לשוויון. נציג הדור הצעיר, היזמי ופורץ הדרך של אזרחי ישראל הערבים", אמר עליו יעלון. "בשם השילוב וההליכה ביחד לעיצוב פניה של ישראל - ברוך הבא לתל"ם".

עו"ד איימן אבורייא. איתמר שאול, אתר רשמי
מצטרף נוסף. עו"ד איימן אבורייא/אתר רשמי, איתמר שאול

יו"ר תל"ם החליט אתמול להיפרד מיאיר לפיד, לאחר שבשבועות האחרונים השניים ניהלו שיחות על המשך שיתוף הפעולה בבחירות הקרובות, אך לא הצליחו להגיע להסכמות. לפיד אמר כי הוא "מעריך ומכבד מאוד את משה יעלון ומאחל לו הצלחה בהמשך הדרך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully