וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרץ נגד שקד ובנט: דרישות מוגזמות בהתחשב בתוצאות הבחירות

23.7.2019 / 19:00

לוואלה! NEWS נודע שבישיבה סגורה של הבית היהודי תקף את דרישות ראשי הימין החדש לריצ'רץ' ברשימה מאוחדת כך שיהיה מספר נציגים שווה לשתי המפלגות. "זה חסר בסיס בהתחשב בתוצאות הבחירות האחרונות", אמר. גורמים במפלגה חוששים שבנט מעצים את הדרישות כדי לתקוע את המו"מ

עריכה: ניר חן

פרץ נגד שקד ובנט - כל הפרטים

  • השר תקף את דרישות הימין החדש במו"מ לאיחוד מימין לליכוד
  • פרץ: "הדרישות מוגזמות. חסר בסיס בהתחשב בתוצאות הבחירות"
  • גורמים באיחוד מפלגות הימין: חוששים שבנט יתקע את המו"מ
  • בנט: "עושה את כל המאמצים כדי לרוץ ברשימה אחת"

יו"ר איחוד מפלגות הימין השר רפי פרץ תקף את דרישותיהם של איילת שקד ונפתלי בנט, ראשי מפלגת הימין החדש במשא ומתן שמתנהל בין הצדדים לאיחוד רחב מימין לליכוד. בישיבת הסיעה הסגורה של מפלגת הבית היהודי שהתקיימה אתמול (שני) אמר פרץ כי "הדרישות מוגזמות. זה חסר בסיס בהתחשב בתוצאות הבחירות האחרונות".

דבריו של פרץ נאמרו ברקע הדרישות של הימין החדש שנחשפו אתמול בוואלה! NEWS, בהן ריצ'רץ' ברשימה המאוחדת כך שיהיה מספר נציגים שווה לשתי המפלגות, להציב את שקד במקום הראשון ברשימה, להקים מטה בחירות משותף ולנהל יחד את המו"מ הקואליציוני אחרי הבחירות.

עוד בוואלה!

השגריר דנון חשף: איראן מבריחה ציוד לחיזבאללה דרך נמל ביירות

לכתבה המלאה
כינוס של הבית ההודי בפ"ת 20 בפברואר 2019. ראובן קסטרו
תקף את דרישות שקד ובנט. פרץ/ראובן קסטרו

במשא ומתן בין הצדדים, בנט הוא הדומיננטי ומנהל את הפגישות והשיחות בין הבית היהודי והאיחוד הלאומי, זאת למרות ששקד הוצבה השבוע במקום הראשון במפלגה. עם זאת, שקד מעודכנת בפרטים ומעורבת ברוב המגעים. היא אף ניהלה לאחרונה ערוץ מול עו"ד איתמר בן גביר, מראשי עוצמה יהודית ובין הצדדים קיימת הסכמה עקרונית לריצה משותפת. הסכמה זו מהווה יתרון לימין החדש מול איחוד מפלגות הימין.

לעובדה שבנט מנהל את המשא ומתן יש חשיבות גדולה. גורמים באיחוד מפלגות הימין הביעו בשיחות עם וואלה! NEWS חשש מכך שבנט יעצים את הדרישות כדי לתקוע את השיחות ובדקה ה-90 יעדיף לרוץ בשתי רשימות נפרדות. לדבריהם, "בנט אמר מעל כל במה בחודש האחרון שהוא נגד ריצה עם איחוד מפלגות הימין, למה שעכשיו הוא יתמוך בכך?". בראיון לוואלה! NEWS הכחיש בנט את הטענות ואמר כי הוא קיבל את עמדתה של שקד שעדיף לרוץ ברשימה אחת והוא עושה את כל המאמצים לשם כך.

בחירות חוזרות, איילת שקד, נפתלי בנט ומתן כהנא, הימין החדש 21.07.20. ראובן קסטרו
הוא מנהל את המו"מ, היא מעודכנת ומעורבת. שקד ובנט/ראובן קסטרו

הימין החדש הציגה אתמול לבית היהודי חמש דרישות מרכזיות לחיבור בבחירות הקרובות, ובהן ריצ'רץ' ושוויון מלא ברשימת המפלגה, שקד תוצב בראש הרשימה, המשא ומתן הקואליציוני יתנהל במשותף לאחר הבחירות ויוקם מטה משותף בבחירות הקרובות. בנוסף לכך, שקד ובנט צפויים לדרוש גם שני תפקידים בכירים בממשלה הבאה ככל שיהיו חלק ממנה, כשהתפקיד הראשון שיינתן למפלגה ייבחר על ידי שקד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully