וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלחמה נגד ליברמן: נתניהו נפגש עם פעילי ישראל ביתנו לשעבר

15.7.2019 / 19:47

במסגרת קמפיין הליכוד שנועד לפגוע בליברמן ובמפלגתו גויסו 25 פעילים לשעבר, נציגי המגזר הרוסי. כפי שפורסם לראשונה בוואלה! NEWS, במפלגת השלטון ציינו כי ישנם מגעים נוספים. נתניהו תקף את ליברמן: "לא עשה כלום, רק סיסמאות". ישראל ביתנו: "נתניהו משדר פאניקה"

עריכה: טל רזניק

נתניהו נגד ליברמן - כל העדכונים

  • נתניהו נפגש עם מטה השטח הרוסי של קמפיין הליכוד
  • הפגישה כללה 25 פעילים לשעבר בישראל ביתנו
  • רה"מ תקף את ליברמן: "הוא לא עשה כלום"
  • הליכוד: מתקיימים מגעים מול נציגים נוספים

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (שני) במצודת זאב עם מטה השטח הרוסי של קמפיין הליכוד, בפגישה רחבה שכללה 25 נציגים של המגזר הרוסי שהיו בעבר פעילים בישראל ביתנו, שגויסו לטובת הקמפיין כדי לפגוע בישראל ביתנו ואביגדור ליברמן. בפגישה השתתפו בין היתר השר זאב אלקין, ראש העיר נוף הגליל רונן פלוט ואריאל בולשטיין, שנתניהו מינה בחודש שעבר כיועץ מיוחד למגזר הרוסי ואנשי קמפיין הליכוד.

בליכוד אומרים כי מתקיימים מגעים מול נציגים נוספים שיעברו למפלגה בקרוב. כפי שפורסם לראשונה בוואלה! NEWS, במפלגת השלטון פנו בשבועות האחרונים לסופה לנדבר ורוברט אילטוב, בכירים לשעבר בישראל ביתנו, והציעו להם להצטרף למטה. אילטוב אכן צפוי להתחיל לעבוד כיועץ במטה בימים הקרובים אך לא השתתף בפגישה. מי שכן השתתף היו נציגים לשעבר של ישראל ביתנו במועצות ערים, בהם מקסים בביצקי, סגן ראש עיר, שהיה בעבר יו"ר המפלגה בראשון לציון, איליה לוין, שהיה בעבר יו"ר המפלגה בתל אביב, ויוליה שטריים, סגנית ראש עיריית חיפה לשעבר מטעם ישראל ביתנו.

עוד בוואלה!

זעם בעקבות שחרור השוטר שירה בסלומון טקה: "זכה ליחס סלחני"

לכתבה המלאה
ישיבת ממשלה, 14 ביולי 2019. ידיעות אחרונות, אוהד צויגנברג, אתר רשמי
הקדיש את מרבית הפגישה למתקפה חריפה על ליברמן. נתניהו/אתר רשמי, ידיעות אחרונות, אוהד צויגנברג

את מרבית הפגישה הקדיש נתניהו למתקפה חריפה על ליברמן ואמר כי "במשך שנים העברנו את האחריות לטיפול בבעיות הציבור הרוסי לליברמן. ליברמן לא עשה כלום. אני מכה על חטא - משום שהבעיות של המגזר לא נפתרו. הוא רק ידע לתת סיסמאות. תגידו לי דבר אחד שליברמן עשה? היום הוא מדבר נגד חרדים, אבל לפני רגע ליברמן היה בברית עם החרדים ורץ לכל הרבנים כדי לבלום את המועמד החילוני בקרב על ראש העיר ירושלים".

נתניהו האשים את ליברמן במניעת הקמת הממשלה אחרי הבחירות ואמר כי "אצלו מילה זה רק מילה ואפס מעשים. אני מחויב ואני אעשה - דיור ציבורי, פנסיות ועוד. עמדנו לתת את הפנסיות, הליכוד התחייב לכך, ליברמן ביטל את הפנסיות בגלל שלא הסכים להקים את הממשלה". בנוסף, הוא התחייב כי אחרי הבחירות ידאג לפנסיות ודיור ציבורי למען יוצאי חבר העמים.

אביגדור ליברמן במהלך מסע"ת של ישראל ביתנו, בית סוקולב, תל אביב 30 במאי 2019. ראובן קסטרו
"אצלו מילה זה רק מילה ואפס מעשים". ליברמן/ראובן קסטרו
"הרעיון לשלב את עולי ברית המועצות לשעבר בוער בי וזה חלק מהחזון שלי מאז ומתמיד"

"ליברמן רימה את בוחריו", הוסיף נתניהו. "הוא הבטיח להם ממשלה בראשות נתניהו. הוא לא עשה את זה. הוא הוליך שולל את בוחריו. ליברמן אמר שיתמוך במפלגה שתקבל הכי הרבה מנדטים. אם גנץ יקבל יותר, ליברמן ילך לממשלה עם גנץ, לפיד וברק. אם הליכוד לא תהיה המפלגה הגדולה ביותר אנחנו נקבל ממשלת שמאל בתמיכת ליברמן, כי כך הוא התחייב. ליברמן גם לא תוקף את גנץ וברק, הוא רק תוקף אותי, אז ברור איזו מפלגה ואיזו ממשלה הוא מעדיף. יש דרך אחת למנוע זאת וזה להצביע לליכוד".

נתניהו התפאר בפגישה בקשריו עם המגזר הרוסי ואמר כי "כשנעשיתי ראש ממשלה לקחתי מנכ"ל לליכוד מיוצאי ברית המועצות לשעבר. כשהקמתי ממשלה הבאתי את נתן ויולי לשרים. לימים תמכתי ביו"ר כנסת מהמגזר. אלקין הוא יוצא ברית המועצות. זה לא מקרי ולא פוליטי, זה מתוך השקפה לאומית עמוקה שיש לי שחשבתי לקדם את המגזר דרך הליכוד". עוד אמר כי "אי אפשר להבין את ההצלחה של ישראל בלי הקליטה של למעלה ממיליון דוברי רוסית. אי אפשר להבין את ההצלחה הזאת בלי כלכלת השוק הפתוח שהובלתי. העלייה הרוסית לא הייתה נקלטת בשום אופן בלי פתיחת השוק. הרעיון לשלב את עולי ברית המועצות לשעבר בתוך הפוליטיקה, הכלכלה, האקדמיה, היזמות - זה רעיון שבוער בי וזה חלק מהחזון שלי מאז ומתמיד".

לסיכום, נתניהו אמר כי "אני רוצה אתכם בליכוד. רק בליכוד אפשר להשפיע על המדינה ולהביא הישגים. תכנסו בכל הכח ותשפיעו באמת, כי אי אפשר להשפיע בדרך אחרת".

"אין יותר מפלגות מגזריות"

השר אלקין אמר למשתתפים במפגש כי "יש פה אפשרות לבנות קבוצה גדולה וחזקה שתתמוך בנו בבחירות ותשפיע בתוך הליכוד. אנחנו בעידן חדש. אין יותר מפלגות מגזריות. הדרך לשנות את ישראל היא לפעול בתוך מפלגת השלטון כחלק אינטגרלי, כפי שהציבור דובר הרוסית השתלב בכל מגזר ומשפיע בכל דרך".

בישראל ביתנו טוענים שהליכוד הצליח עד כה לגייס בעיקר "לשעברים", אנשים שהודחו מהמפלגה, אבל פנו גם לפעילים בהווה, חברי מועצות וראשי סניפים מכהנים עם הצעות לנטוש את ליברמן ולעבור לליכוד. כפי שפורסם בוואלה! NEWS, במפלגה בוחנים את האפשרות לפעול משפטית נגד ניסיונות הליכוד לגייס חברים במפלגה למטה הבחירות של המגזר הרוסי. לדברי גורמים בישראל ביתנו, חלק מההצעות שהגיעו לידיעתם הועברו לעיונם של עורכי דין ויועצים משפטיים, "כדי לבחון אם מדובר בשוחד בחירות ואם ניתן לפעול משפטית נגד הליכוד".

בליכוד מסרו בתגובה ש"בניגוד לדיווחים בתקשורת שמתבססים על תדרוכי פאניקה של ליברמן, הליכוד וראש הממשלה לא הציעו תפקיד לאף אחד. מי שיועסק במטה הליכוד יקבל את שכרו מתקציב קמפיין הליכוד כחוק".

במפלגת ישראל ביתנו תקפו בתגובה את נתניהו: "אנו מקווים שנתניהו, שהוא ראש הממשלה, שר הביטחון ושר הבריאות, ימלא קודם כל את תפקידיו הרבים וישקיע בביטחון המדינה, בתושבי הדרום ובצמצום הגרעון. את הזמן והמאמצים שהוא משקיע במתקפות והשמצות כנגד ישראל ביתנו. טוב שנתניהו נזכר בקיומם של העולים מחבר העמים שלושה חודשים לפני הבחירות ומציף את פליטי ישראל ביתנו בהצעות תעסוקה מגוונו".

עוד הוסיפו כי "נתניהו משדר פאניקה כי הוא מבין שהגורם היחידי שימנע ממנו להקים ממשלת הלכה זאת רק ישראל ביתנו".

במפלגה הדגישו כי "המשתתפים בפגישת המטה הרוסי של הליכוד עם נתניהו אינם שייכים לישראל ביתנו ועזבו את המפלגה כבר לפני הבחירות המוניצפליות האחרונות ובחלק מהמקרים הצטרפו לליכוד עוד קודם. כך לדוגמא, בביצקי ושטריים, רצו ברשימות עצמאיות בבחירות המוניצפליות האחרונות ועזבו את המפלגה באותה תקופה, בעוד ישראל ביתנו הריצה מועמדים ורשימות אחרות מטעמה. גם משתתפים אחרים בפגישה, חברי מועצות מאילת, אשקלון, נשר, חיפה ותל אביב, אינם חברים בישראל ביתנו מזה מספר שנים".

(עדכון ראשון: 17:02)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully