וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנייה למפלגת העבודה: הפסיקו פרסום הספר של גבאי במסגרת תעמולת בחירות

אחרי הפרסום בוואלה! NEWS על הקשיים המשפטיים בסרטון הקידום של גבאי לספרו החדש המלווה בלוגו של העבודה, עו"ד שחר בן מאיר פנה למפלגה בטענה שמדובר בהפרה של הוראות חוק מימון מפלגות. בלשכת גבאי סירבו להשיב לשאלות בדבר המימון וטוענים "הכול נעשה בהתאם לחוק"

באדיבות עמוד הפייסבוק של אבי גבאי

פרסום ספרו של יו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי, "הכל אפשרי", הינו הפרה של הוראות חוק מימון מפלגות - כך עולה ממכתב ששיגר היום (רביעי) עו"ד שחר בן מאיר, המתמחה בחקיקת בחירות ותעמולה, ליועץ המשפטי של מפלגת העבודה, גיא בוסי. במכתב, דרש בן מאיר להפסיק את פרסום הספר במסגרת תעמולת הבחירות של מפלגת העבודה.

ביומיים האחרונים העלה גבאי שני סרטונים לקידום הספר, שיוצא לאור בהוצאת ידיעות אחרונות, ועליהם מתנוסס הלוגו הרשמי של מפלגת העבודה. "גם אם בכוונת המועמד לתרום את כל ההכנסות האישיות שלו ממכירת הספר, אזי עדיין ההוצאה לאור של הספר ואף חנויות הספרים יוצאות נשכרות מכך שמבוצעת במסגרת תעמולת הבחירות ובמימון המדינה פרסומת הקוראת לרכישת הספר", כתב בן מאיר במכתב. הוא התריע כי אם המפלגה לא תפסיק את פרסום הספר במסגרת תעמולת הבחירות יפנה למבקר המדינה במסגרת סמכותו לפיקוח על נושא מימון המפלגות.

בחירות 2019 - עוד בוואלה! NEWS:
עוזבים את העבודה: איתן ברושי וחיליק בר הודיעו על פרישה
ליצמן: לשקול איחוד עם ש"ס בגלל סיכוי לכתב אישום נגד דרעי
ברוב של 63%: מרכז הליכוד אישר את שינויי נתניהו בתקנון הפריימריז

ועידת העבודה - 10/1. ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
בלשכה סירבו לענות לשאלות ולבקשת אסמכתאות בנוגע לשיתוף הפעולה עם הוצאת ידיעות אחרונות, אבי גבאי/ראובן קסטרו, ראובן קסטרו

בתחילת השבוע השיק גבאי את הספר הביוגרפי שכתב, שיצא לאור בהוצאת ידיעות אחרונות. הספר כולל את סיפור חייו של גבאי, מהמעברה בירושלים ועד לצמרת כמנכ"ל בזק, כמו גם פרטים מאחורי הקלעים על המהלכים הפוליטיים בהם היה מעורב. גבאי העלה השבוע שני סרטונים מטעמו המקדמים את הספר, הנושאים את הלוגו הרשמי של מפלגת העבודה. "אזרחי ישראל, הצהרה חשובה, "גבאי אומר בסרטון וממליץ "לכל אלה שעדיין לא מכירים אותי לקרוא את הספר שלי, שם תוכלו לקרוא איך כל חיי הצלחתי להפתיע ולנצח כנגד כל הסיכויים, ואיך אני מתכוון להביא את השינוי שאנחנו כל כך צריכים".

עם זאת, כפי שפורסם בוואלה! NEWS, הסרטון מייצר קשיים משפטיים, שכן הוא נושא את הלוגו רשמי של מפלגת העבודה, הממומנת מכספי ציבור, אך מקדם ספר אישי שגבאי כתב, שנעשה בשיתוף פעולה פרטי-מסחרי עם הוצאת ידיעות אחרונות. לדברי גורמים פוליטיים ומשפטיים, במידה והסרטון אכן מומן מכספי מפלגת העבודה, עולה חשש לשימוש אסור בכספי ציבור לצורך רווח אישי, ועשוי להוות הפרה של סעיף 2א' לחוק הבחירות (דרכי תעמולה). כמו כן, חוק המפלגות קובע כי מפלגה לא תעסוק במישרין או בעקיפין בפעילות כלכלית-עסקית.

עוד באותו נושא

הכול אפשרי? סרטון התדמית לספר החדש - שעלול לסבך את גבאי

לכתבה המלאה
אבי גבאי במהלך קידום ספרו החדש עם לוגו של מפלגת העבודה. אתר רשמי
מתוך סרטון קידום ספרו של גבאי, עם לוגו של מפלגת העבודה/אתר רשמי

מלשכת מזכ"ל מפלגת העבודה, ערן חרמוני, לא ידעו להשיב לפניית וואלה! NEWS על הסרטון והאם מומן בכספי המפלגה, והפנו לדוברות של גבאי. בלשכת גבאי מסרבים כבר יומיים להגיב לשאלות וואלה! NEWS בנוגע להפקת הסרטון, האם אכן מומן על ידי העבודה ומה הייתה עלותו. הם רק מסרו בתגובה לטענות הגורמים הפוליטיים והמשפטיים כי "מפלגת העבודה גאה בספרו של היו"ר, אבי גבאי. הספר הוא חלק מקמפיין הבחירות שלנו וכל אזרח שמתגעגע למדינה נורמלית, צריך לקרוא את הספר ולהבין שאפשר לשנות דברים לטובת האזרחים".

בנוסף, בלשכה סירבו לענות לשאלות ולבקשת אסמכתאות בנוגע לשיתוף הפעולה עם הוצאת ידיעות אחרונות, והאם הוא עומד במגבלות חוק המפלגות וחוק התעמולה. הם מסרו כי "כדרכנו, אנו פועלים בכפוף להוראות הדין והרווחים יתרמו כולם לעמותת 'ידיד', הפועלת לצמצום הפערים בחברה הישראלית".

במקביל לפניה למפלגת העבודה, עו"ד שחר בן מאיר פנה השבוע גם ליועץ המשפטי של הליכוד אבי הלוי, ודרש ממנו למחוק סרטונים של ראש הממשלה בנימין נתניהו מקדם עמודי הפייסבוק הפוליטיים בהשתתפות חיילי צה"ל במדים, וכן להפסיק את הפעלת ניידת השידור של השרה מירי רגב, בטענה שמדובר בעבירות על חוק דרכי תעמולה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully