וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוזבים את העבודה: איתן ברושי וחיליק בר הודיעו על פרישה

שני חברי הכנסת הודיעו על פרישתם כשברקע העזיבה של שניים נוספים מהמפלגה - איילת נחמיאס-ורבין ומיקי רוזנטל. ח"כ ברושי אמר כי מפאת נסיבות רפואיות, החליט שלא להתמודד בפריימריז לבחירות הבאות. בהודעתו של ח"כ בר נאמר כי מפלגתו "הורידה לחצי התורן את דגל השלום"

ניב אהרונסון

ח"כ איתן ברושי וח"כ חיליק בר (העבודה) הודיעו היום (רביעי) כי לא בחרו שלא להתמודד בבחירות המקדימות על מקום לרשימת העבודה לכנסת ה-21.

ח"כ ברושי אמר כי "מאז ומתמיד אני חבר מפלגת העבודה. תמיד הייתי נאמן לדרכה ולערכיה. צמחתי וגדלתי במחנה רבין ומה שתמיד עמד לנגד עיני הוא טובת המדינה ולאחריה ההתיישבות, החקלאות והמפלגה, מתוך השאיפה שישראל תהיה מדינה חכמה, צודקת ובטוחה, יהודית ודמוקרטית השואפת לשלום ושוויון". כמו כן הוסיף כי ההחלטה התקבלה עקב נסיבות רפואיות המחייבות אותו "לתת עדיפות לסוגיית הבריאות".

בהודעה שפרסם ח"כ חיליק בר נאמר כי "לאחר התלבטות לא קלה, החלטתי שלא אתמודד בפריימריז הקרובים לרשימת מפלגת העבודה לכנסת. אינני עוזב את המפלגה, או את החיים הציבוריים, להיפך. אני נשאר במפלגה, וכמו מילדותי ועד היום, אתגייס למען הצלחת המפלגה בכל הכוח בבחירות הקרובות".

עוד בוואלה! NEWS
ח"כ מיקי רוזנטל הודיע: פורש מהכנסת - לא אתמודד בבחירות לעבודה
לקראת ועידת העבודה: "גבאי הופך מפלגה דמוקרטית למפלגה של איש אחד"
החשוד המרכזי בפרשה המשפטית: אפי נוה, יו"ר לשכת עורכי הדין

איתן ברושי. דניאל צ'צ'יק
"בשל נסיבות בריאותיות", ח"כ איתן ברושי/דניאל צ'צ'יק

ח"כ הכנסת ברושי, שהיה נציג מחוז הקיבוצים במפלגה, הלין בהודעתו על מצבה של העבודה, שלדבריו מדאיגה אותו מאוד. "קיים ספק האם מפלגת העבודה במתכונתה הנוכחית תוכל עוד להיות הבית של ההתיישבות והחקלאות", אמר ברושי. הוא התייחס גם ליחסים עם יו"ר המפלגה אבי גבאי, "אינני יכול להתעלם מהתבטאויותיו הקשות והבלתי אחראיות של יו"ר המפלגה כלפי, התבטאויות אשר בגינן השופט מתח עליו ביקורת קשה בדיון המקדמי שנערך בבית המשפט במסגרת תביעת הדיבה שהגשתי נגדו".

ח"כ חיליק בר, ששימש גם כמזכ"ל המפלגה, אמר כי הסיבה לעזיבתו היא בין היתר בשל נטישת המפלגה את סוגיית השלום ופתרון שתי המדינות, "כאשר למעשה זהו הנושא החשוב ביותר שקיים על סדר היום", לדבריו.

עוד באותו נושא

בצל המחלוקות עם גבאי: ח"כ נחמיאס ורבין לא תתמודד בפריימריז בעבודה

לכתבה המלאה
ח"כ חיליק בר בדיון בעניינה של איילת אזולאי, פרשת פואד בן אליעזר, בימ"ש מחוזי ת"א. פברואר 2017. מגד גוזני
"מפלגת העבודה נטשה את הסוגייה המדינית", ח"כ חיליק בר/מגד גוזני

שתי הפרישות הללו הגיעו על רקע הודעתם של ח"כ מיקי רונזטל וח"כ איילת נחמיאס-ורבין, גם הם מהעבודה, כי לא ירוצו בבחירות הקרובות. חברת הכנסת איילת נחמיאס ורבין הודיעה אתמול כי החליטה לא להתמודד בפריימריז במפלגת העבודה. "הצטרפתי לזירה הציבורית בגיל 20 ואמשיך לפעול בזירה הפוליטית. למרות התמיכה הרבה לה אני זוכה, נכון להיום, ביתי אינו אותו הבית. אני מודה לחברי וחברותי האהובים במפלגה ובסיעה על כהונה סוערת ומורכבת", אמרה.

ח"כ מיקי רוזנטל הודיע בשבוע שעבר כי יפרוש מהכנסת בתום הקדנציה הנוכחית, וגם הוא לא יתמודד לכנסת ה-21. בהודעתו אמר כי הוא פורש מפוליטיקה מפלגתית, אך לא מהציבוריות הישראלית. "את הפוליטיקה עצמה מעולם לא חיבבתי ומעולם לא הצטיינתי בה", מסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully