וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפקט קיילי ג'נר: דוגמנית מואשמת שהיא מציגה את עצמה כשחורה באינסטגרם

20.11.2018 / 8:25

הדוגמנית השוודית אמה הלברג מואשמת ב"בלאקפישינג" - הניסיון להציג את עצמה כאישה כהת עור ברשתות החברתיות. ברשימת הנאשמות תמצאו גם את אריאנה גרנדה, קים קרדשיאן וקיילי ג'נר. אמה בתגובה: "לא הצגתי את עצמי מעולם כשחורה. אני פשוט אוהבת להשתמש במייקאפ כהה יותר"

@eemmahallberg

דוגמנית שבדית בהירת עור מואשמת בהצגתה כשחורה באינסטגרם בטרנד מטריד שזכה לשם "בלאקפישינג" - תופעה בה אנשים לבנים מנסים להיראות שחורים ברשתות החברתיות באמצעות שימוש באיפור כהה ותסרוקות שחורות מסורתיות (כמו צמות ראש).

התופעה זוכה לדיון נרחב ברשת בשבוע האחרון בעקבות ציוץ של משתמשת בשם דז'ה שגילתה שהדוגמנית האהובה עליה, אמה הלברג, רק מעמידה פנים שהיא שחורה באינסטגרם - כשהיא למעשה דוגמנית שבדית בהירת עור. לדז'ה נודע על כך מאחד העוקבים שלה שעדכן אותה בנושא בהודעה אישית: "היי, אנחנו לא מכירים זה את זה, אבל רק רציתי לעדכן אותך שהאישה שאת עוקבת אחריה @אמההלברג היא לבנה לגמרי". הציוץ שלה עורר גל מחאה ברשת, כשאליה הצטרפו נשים שחורות נוספות שהאשימו בבלאקפישינג כוכבות נוספות כגון אריאנה גרנדה, קים קרדשיאן וקיילי ג'נר.

עוד ב"אסור לפספס":

עוד באותו נושא

הסלפי של החשפנית הפצועה באלונקה מעורר קנאה ברשת: "גם אני רוצה להיראות ככה עם צוואר שבור"

לכתבה המלאה

אחת הנשים פתחה חשבון טוויטר (שמושעה כרגע) המוקדש לכל ה"וואנביז": "יצרתי את החשבון כי ראיתי שיש באמת כמות מדאיגה של נשים לבנות המתחזות לנשים שחורות", טענה המשתמשת בפני The Cut, "זה חשוב כי זה גורם לאנשים בקהילה שלנו להרגיש שאנחנו לא הייצוג הטוב ביותר של עצמנו. הנשים הללו צוברות הצלחה בניסיון להיראות כמוני - כשאני עובדת פי 10 יותר קשה כדי להגיע לאן שאני באמת רוצה להגיע. זה לא הוגן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully