וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון: "כיבוש הרצועה היה עולה לנו 10 מיליארד שקלים בשנה"

שר הביטחון התייחס לתוצאות מבצע "צוק איתן" ותקף את יריביו: "מלחמה זה לא משחק ילדים". באירוע שבתרבות השיב לו גלנט: "30 ומשהו מנהרות לא נוצרות ביום". לפיד לנתניהו: "הבחירות הן על העגלה בסופר"

יח"צ - חד פעמי

המועמדים לתפקיד שר הביטחון הבא מתכתשים: שר הביטחון משה (בוגי) יעלון השיב היום (שבת) למבקריו על ניהול מבצע "צוק איתן", בהם השרים אביגדור ליברמן ונפתלי בנט. "ביטחון זה נושא מורכב, וזה לא עניין לסיסמאות", אמר באירוע שבתרבות בבאר שבע. "מלחמה היא לא משחק ילדים. הפעלת כוח צבאי היא הדבר האחרון, וכשאין ברירה. להפעלת כוח צבאי יש מחיר. ההסתכלות כשר ביטחון היא לא רק דרך כוונת רובה. סוף מעשה במחשבה תחילה".

יעלון הגיב גם לדברי אלוף (במיל') יואב גלנט, מועמד מפלגת כולנו של משה כחלון לתפקיד שר הביטחון, שטען כי הוא שר ביטחון שחותר לתיקו. "מלחמה זה לא משחק כדורגל", אמר יעלון. לדבריו, "אם היו כובשים את עזה המלחמה הייתה נמשכת עד עכשיו והדבר היה עולה עשרה מיליארד שקלים בשנה, ורקטות היו ממשיכות להיות משוגרות".

בחירות 2015 || סיקור מיוחד
סקר וואלה: שוויון בין הליכוד למחנה הציוני, בנט בירידה
הסכם עודפים בין המחנה הציוני למרצ; "מנדטים לגוש ילכו לאיבוד"
נגנז סרטון של הליכוד שהשווה בין עובדי נמל לפעילי חמאס

עמוס ידלין, משה יעלון ויואב גלנט באירוע שבתרבות שבבאר שבע. עיריית באר שבע,
מימין לשמאל: ידלין, יעלון וגלנט בשבתרבות בבאר שבע, היום/עיריית באר שבע

הוא הגן על תפקוד הממשלה האחרונה והתייחס לדיווח שלפיו נתניהו חתם על "מסמך ויתורים" והכיר בהקמת מדינה פלסטינית בגבולות 67'. "אנחנו כממשלה - ידנו שלוחה לשלום", הסביר. "אני מכיר הייטב את הפרטים ומה שפורסם עושה מניפולציה. היו שש-שבע טיוטות אמריקניות (בנושא), אבל זו המדוברת לא התקבלה, לא על ידי הפלסטינים ולא על ידנו". הוא האשים את יו"ר הבית היהודי שהגיב לנושא ואמר: "אם בנט ידע על הטיוטה כבר מזמן, איפה הוא היה עד עכשיו?".

על הרכב הקואליציה הבאה הוסיף: "אם מערכת הבחירות מסתיימת לפי הסקרים, רק נתניהו יוכל להרכיב ממשלה. מה שמצטייר זה קואליציה על בסיס לאומי: הבית היהודי, חרדים ואחרים".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

ידלין: "אין על מדינת ישראל איום צבאי"

באותו אירוע השתתפו גם גלנט ומועמד המחנה הציוני לתפקיד שר הביטחון, אלוף (במיל') עמוס ידלין. הם תקפו את ראש הממשלה בנימין נתניהו, במיוחד בנושא האיראני, בנושא הנסיעה לקונגרס ובנושאים כלכליים. "אין על מדינת ישראל איום קיומי צבאי", אמר ראש אמ"ן לשעבר ידלין. "ראש הממשלה לא ירד מהר סיני עם לוחות הברית. הוא אלוף בדיבורים, אבל לא במעשים. נאומים הם לא תכנית עבודה. קיטורים הם לא אסטרטגיה".

עוד אמר ידלין, מועמד המחנה הציוני לתפקיד שר הביטחון, כי: "בשש השנים האחרונות המדינה תקועה - בתחם הדיור, ביוקר המחיה, בביטחון ובהתנהגות המנהיגים. הכול שחור משחור. מגיע למדינת ישראל מנהיגות אחרת". ידלין עקץ את מפלגת יש עתיד, בעקבות ברית האחים עם הבית היהודי בבחירות הקודמות, והזהיר: "מי שיצביע יאיר לפיד - עלול לקבל את בנט כשר ביטחון. שר ביטחון במדינת ישראל צריך להיות אדם שקול, עם ניסיון, בעל ראייה מרחבית עמוקה שמחברת ביטחון עם מדיניות".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נואם בקונגרס. 3.3.2015. רויטרס
ידלין אמר שהוא "אלוף בדיבורים, אבל לא במעשים". נתניהו בקונגרס, השבוע/רויטרס

על הגעתו של נתניהו לקונגרס אמר אלוף במיל' גלנט: "כל הפסאדה הזו בעולם לא תועיל. אני מסכים על המטרות, אבל לא עם הדרך". בדבריו התריע גם כי ישראל צפויה בתוך זמן לא ארוך לעימות נוסף מול עזה וחמאס. "להערכתי בתקופת הממשלה הבאה יהיה הסבב הבא. הבעיה במבצע 'צוק איתן' היא שהוא גרם לכך שהפער מהסבב הבא יתקצר ולא יתארך".

גלנט ביקר גם את שר הביטחון יעלון בנוגע למנהרות שאותרו במהלך הלחימה ואמר: "30 ומשהו מנהרות לא נוצרות ביום". לגבי העימות הוסיף כי "מציגים לציבור או מלחמה ארוכה, יקרה ולא איכותית בתוצאותיה - או נהרות של דם. ב'צוק איתן' הדבר הזה לקח חמישים יום. כשפיקדתי על עופרת יצוקה זה לקחת פחות מחצי, ולא הייתה לנו כיפת ברזל. אין לי שום דבר אישי נגד שר הביטחון. הביקורת היא על הדרך".

לפיד: "הבחירות הן על החיים שלנו - לא על וושינגטון"

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד השתתף באירוע שבתרבות בתיארטון רמת גן ותקף גם הוא את נתניהו בעקבות נסיעתו לארצות הברית השבוע ואמר: "הבחירות הן על החיים שלנו, לא על וושינגטון, לא על פוליטיקאים ולא על קואליציות. הבחירות הן על העגלה בסופר, על מחירי הדיור, על החיים עצמם".

הוא התייחס לפיד גם לעלייה של יש עתיד בסקרים ואמר: "אנחנו לא יודעים מה יהיה בבחירות, אבל מה שאני יודע זה שכל יומיים יש עתיד מוסיפה מנדט. זה קורה כי אנחנו נלחמים, ואנשים יודעים שאנחנו נלחמים בשבילם". לטענת לפיד, למפלגתו, שזוכה כעת במרבית הסקרים לכ-13-12 מנדטים, יש את "הפוטנציאל להפתעה". "במשך המון שנים היה פה רק ימין ושמאל. עכשיו יש שלושה גושים, ורוב הציבור נמצא היום במרכז".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully