וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בסוריה: ישראל תקפה יעד בדרום המדינה

לפי הדיווח, מערכות ההגנה האווירית הסוריות נצפו משגרות טילים בניסיון ליירט את הירי הישראלי. עוד נמסר כי המתקפה כוונה לתל אל-חארה, עיירה בצפון-מערב מחוז דרעא המשקיפה על רמת הגולן, וכי לא היו נפגעים באירוע

צילום: רויטרס

דיווח על תקיפה בסוריה | כל הפרטים

  • כלי תקשורת בסוריה דיווחו על תקיפה ישראלית בדרום המדינה
  • מערכות ההגנה האווירית הסוריות שיגרו טילים נגד התקיפה
  • בסוריה דווח כי הטילים גרמו לנזק, אך לא היו נפגעים
  • בתחילת החודש דווח על תקיפה ישראלית בבסיס T4 בחומס

כלי תקשורת ערביים דיווחו הלילה (רביעי) כי ישראל תקפה בדרום סוריה. מקורות אמרו לאתר אל-מסדר כי המתקפה כוונה לתל אל-חארה, עיירה בצפון-מערב מחוז דרעא. לפי הדיווח, מערכות ההגנה האווירית הסוריות נצפו משגרות טילים בניסיון ליירט את הירי הישראלי. בסוכנות הידיעות הסורית סאנ"א דווח כי נגרם נזק בתקיפה אך כי לא היו נפגעים במקום. גורם אמר לסוכנות כי ישראל ניסתה לכאורה להשתמש בלוחמה אלקטרונית נגד הרדארים של צבא סוריה.

עוד דיווחה סוכנות סאנ"א כי המערכת הצליחה ליירט לפחות חלק מהרקטות. תל אל-חארה ממוקמת על הר הנחשב נקודה אסטרטגית, המשקיפה על רמת הגולן. על פי דיווחים, ניצבת באזור כיום עמדת הגנה אווירית סורית.

לקריאה נוספת:
ראש אמ"ן: רוסיה פועלת ליצירת חיכוכים בסוריה ולא תעזוב בקרוב
סוריה: ישראל תקפה את בסיס T4 בחומס; "חמישה נהרגו"
הערכה: התקיפה בבסיס T4 בסוריה - נגד מערך המל"טים האיראני

תקיפת צה"ל בסוריה. דובר צה"ל
תקיפת צה"ל בסוריה/דובר צה"ל

לפני כשבוע זוהה ירי נ"מ מסוריה לעבר החרמון. הקליעים לא פגעו בשטח ישראל ולא גרמו לנפגעים או נזק. התקרית אירעה לאחר שבתחילת חודש יוני דווח בכלי תקשורת סוריים כי ישראל שיגרה כמה טילים לעבר מחסן טילים בבסיס חיל האוויר T4 בחומס. לפי הטלוויזיה הממלכתית, שציטטה גורם צבאי, שני בני אדם נהרגו ועוד שניים נוספים נפצעו. הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח על חמישה הרוגים, בהם חייל מצבא סוריה. בבסיס האווירי מוצבים, לפי דיווחים שונים, כוחות איראניים ולוחמי חיזבאללה.

על פי סוכנות הידיעות הרשמית סאנ"א, מערכות ההגנה בסוריה הופעלו ו"סיכלו" את המתקפה. "מערכות ההגנה האווירית שלנו יירטו תוקפנות ישראלית והשמידו שני טילים". יתר הטילים "הרגו חייל אחד, פצעו שניים נוספים, ופגעו במחסן נשק". בטלוויזיה הרשמית דווח כי נגרם נזק למבנים נוספים ולציוד צבאי. בסוכנות הידיעות הרוסית "ספוטניק" דווח כי נשמעו פיצוצים עזים בסביבת הבסיס, בו נוכחים גם כוחות איראניים, וכי פרצה שריפה במקום. על פי הדיווחים, אחד היעדים שהותקפו הוא מחסן תחמושת.

כוחות צבא סוריה במחוז דרעא, 11 ביולי 2018. רויטרס
כוחות צבא סוריים במחוז דרעא/רויטרס

כמה ימים לפני כן מטוסים ומסוקי קרב של חיל האוויר תקפו כמה יעדים צבאיים השייכים לצבא סוריה, ובהם שתי סוללות ארטילריה, כמה עמדות תצפית ומודיעין בחזית רמת הגולן וכן סוללת הגנה אווירית מסוג SA-2. התקיפה בוצעה בתגובה לירי שתי רקטות משטח סוריה לעבר החרמון בצפון רמת הגולן יום לפני כן.. עוד נמסר כי אחת מהרקטות אותרה בשטח ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully