וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גפני, סמוטריץ' ונציג ש"ס: המצעד לבית האדמו"ר שזעזע את הממשלה

23.4.2019 / 22:41

בתירוץ של "ביקור חג" הגיעו פוליטיקאים רבים לביתו של האדמו"ר מגור. בפגישות עלו גם נושאים פוליטיים כמו סוגיית גיוס החרדים והשבת במרחב הציבורי. ימים לפני שהמו"מ הקואליציוני נכנס להילוך גבוה - למפגש עם מנהיג החסידות הגדולה ביותר יש משמעות והשלכות פוליטיות

צילום: בית הנשיא

משה גפני, בצלאל סמוטריץ', משה ארבל, מאיר פרוש ואלי ישי הם רק חלק מהפוליטיקאים שביקרו ביממה האחרונה בביתו של האדמו"ר מגור, הרב יעקב אריה אלתר, בירושלים. פגישות אלו, המתקיימות במהלך החג, הוגדרו באופן רשמי כ"ביקור חג", אך עלו בהן נושאים פוליטיים כמו סוגיית גיוס החרדים לצה"ל והשבת במרחב הציבורי.

למצעד הפוליטיקאים, ימים בודדים לפני שהמשא ומתן הקואליציוני להרכבת הממשלה הבאה נכנס להילוך גבוה, יש משמעות ולא מן הנמנע גם השלכות פוליטיות עתידיות. מדובר במי שמנהיג את החסידות הגדולה והחזקה ביותר מבין החסידויות השונות בחברה החרדית בישראל ונחשב למנהיג רוחני בולט, דומיננטי ונוקשה. בכנסת ה-20 היוצאת הוראותיו לנציגו הפוליטי - סגן השר ליצמן - זעזעו לא פעם את יציבות הממשלה.

לקריאה נוספת
הקרע באיחוד מפלגות הימין: פרץ וסמוטריץ' יישרו את ההדורים
"סמוטריץ' עושה דברים מאחורי גבנו": קרע באיחוד מפלגות הימין

משה גפני מחוץ לחדרו של האדמו"ר בירושלים, היום. 23.04.2019. ישראל כהן, אתר רשמי
משה גפני מחוץ לחדרו של האדמו"ר, היום/אתר רשמי, ישראל כהן

בחודש נובמבר 2017, התפטר ליצמן מתפקידו כשר הבריאות, לאחר שקיבל הוראה מהאדמו"ר בשל ריבוי עבודות רכבת ישראל בשבת. אחרי שמולאו דרישותיו, בהן לחוקק חוק לצמצום העבודות מטעם חברות ממשלתיות בשבת וחוק שמאפשר לו לכהן כסגן שר במעמד שר מבלי שייאלץ לשאת באחריות מינסטריאלית, ליצמן חזר לכהן כסגן שר הבריאות בממשלה.

גם בסוגיית הגיוס, האדמו"ר נחשב אחת הדמויות שמובילות קו קיצוני, ובשל הוראתו, ליצמן סירב לקדם את חוק הפטור מגיוס שגיבש משרד הביטחון אלא אם ייעשו בו שינויים. התעקשותו של ליצמן אל מול דרישת יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן לקדם את החוק ללא שינויים הובילה לפירוק הקואליציה. הדרישה של האדמו"ר בשתי הסוגיות גררה את שאר הנציגים ביהדות התורה ובש"ס אף שאינם כפופים להוראותיו.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרב מאזוז ואלי ישי יחד עם סגן השר ליצמן מחוץ לחדרו של האדמו"ר, אמש/מערכת וואלה!, צילום מסך

לוואלה! NEWS נודע כי בשיחה עם האדמו"ר, שהתקיימה ביממה האחרונה, עלו נושאים כמו השבת במרחב הציבורי וסוגיית הגיוס. אחד הפוליטיקאים שביקר אצל האדמו"ר העיד כי בפגישה שבה נכח, השתתף גם ליצמן ובמהלכה "דיברו על פתרונות לנושאים הללו בנוכחות האדמו"ר". לדבריו, "זו הייתה ברכת הדרך לקראת הקדנציה הבאה".

עד כה, ביקרו אצל האדמו"ר ח"כ משה גפני, הח"כ המיועד משה ארבל מש"ס, בצלאל סמוטריץ' מאיחוד מפלגות הימין, אלי ישי שתמך ביהדות התורה בבחירות האחרונות והגיע יחד עם פטרונו הרוחני הרב מאיר מאזוז. גם סגן שר החינוך מאיר פרוש הגיע לבקרו. בהמשך צפוי לבקר גם יו"ר איחוד הימין הרב רפי פרץ.

חסידות גור נחשבת לעצמאית, וככזו, היא לא חוששת מעימותים ומאבקים פוליטיים גם מול שאר הזרמים במגזר החרדי. השבת היא נושא הדגל של האדמו"ר והוא מוביל קו קיצוני במועצת גדולי התורה של אגודת ישראל, אחת משתי הסיעות המרכיבות את יהדות התורה, שבה חברים שאר המנהיגים הרוחניים שמיוצגים בסיעה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מצעד פוליטיקאים. האדמו"ר מגור/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully