וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההתנחלויות נשארות: "ליברמן חשף בפני הפלסטינים את תכנית טראמפ"

לפי דיווח באל חיאת, שר הביטחון לשעבר ניפגש עם משלחת פלסטינית שבועיים לפני שהתפטר מתפקידו ופרט בפניהם את תוכנית השלום האמריקנית. התוכנית תומכת בהקמת מדינה פלסטינית, ריבונות לתושבי הגדה ותמריצים כלכליים

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: טל רזניק

שר הביטחון לשעבר, אביגדור ליברמן חשף בפני הפלסטינים את פרטי תוכנית השלום של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ. כך מדווח הבוקר (רביעי) העיתון "אל חיאת". לפי הדיווח, מפי גורמים פלסטינים, שבועיים לפני שהתפטר מתפקיד שר הביטחון, חשף ליברמן בפני חברי המשלחת הפלסטינית את התוכנית האמריקנית. התוכנית תומכת בהקמת מדינה פלסטינית ברצועת עזה, נתינת ריבונות לתושבי הגדה שאינם בעלי קרקע וכן הענקת תמריצים כלכליים נרחבים.

אותם גורמים חשפו בעיתון היוצא לאור בלונדון שליברמן אמר בפגישה כי הריבונות הפלסטינית תחול על האוכלוסייה ולא על האדמה והיא תוגבל לשטחי A המהווים כ-13% משטחי יהודה ושומרון. בנוסף, הריבונות תכלול חלקים משטח B המהווה 18% משטח הגדה ועל חלק קטן משטח C שמהווה 60% משטחי הגדה.

עוד בוואלה! NEWS:
"הזוי ומופרך": מתקפה בליכוד על פגישת היועמ"ש עם בכירי המשפט
דירת מסתור, זהות בדויה: אב ובנו נעצרו בחשד לרצח אחרי שנה
חוקרים מחוץ לחוק: המדובבים עלו לפרקליטות בעוד מפלה בבית המשפט

ישיבת סיעת ישראל ביתנו 26 בנובמר 2018. ראובן קסטרו
נפגש עם משלחת פלסטינית שבועיים לפני שהתפטר. ליברמן/ראובן קסטרו

התוכנית האמריקנית שהציג ליברמן מדברת על השארת ההתנחלויות בשליטה ישראלית, שליטה ישראלית על מעברים בגדה המערבית ועל הגבולות החיצוניים. ישראל תשלוט בנוסף על הביטחון, על המים ועל עמק הירדן. כמו כן, כוללת התוכנית, לפי העיתון, את השארת השליטה הישראלית על החלק החשוב והגדול במזרח ירושלים ומתן סכומים גדולים של כסף ממדינות העולם להקמת תשתיות למדינה פלסטינית ברצועת עזה בהם: נמל תעופה נמל ימי מעברים מעבר ימי ועוד.

לפני כחודש פורסם כי לקראת חשיפת תוכנית השלום שלו למזרח התיכון - ממשל טראמפ מנסה לשמר חלק מכספי הסיוע לפלסטינים, זאת לאחר שנשיא ארה"ב התבטא בהזדמנויות שונות נגד העברתם לפלסטינים. הסיבה למהלך היא חוק חדש שייכנס לתוקף מסוף החודש הקרוב ויאלץ את ארצות הברית לעצור את כליל הסיוע הכספי לרשות הפלסטינית, גם אלו המשמשים לשיתוף הפעולה הביטחוני עם ישראל. ביטול הסיוע, שנאמד בכ-61 מיליון דולרים, ייפגע בשיתוף הפעולה הביטחוני בין הפלסטינים לישראל, שמועיל לצרכים הביטחוניים של שני הצדדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully