וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורבי השופטת: "אין סיבה שתתפטר - לא זיהמה את ההליך השיפוטי"

26.2.2018 / 21:57

יממה לאחר סערת פרשת המסרונים ושחרור השופטת מתיק בזק, אומרים מקורביה כי מעבר על חומרי חקירה של שופט עם שוטר הוא הליך שבשגרה וכי "אין פה ניסיון לשבש או לשנות את התיק". השופטת שכרה סנגור פרטי לייצג אותה בהליך הבדיקה

צילום: ניב אהרונסון, עריכת וידאו: ניר חן

מקורב לשופטת רונית פוזננסקי-כץ, שפורסם כי התכתבה עם חוקר מטעם הרשות לניירות ערך בעניין המעצרים בתיק 4000, אמר הערב (שני) לוואלה! NEWS כי היא אינה צריכה להתפטר מתפקידה. "אין סיבה שתתפטר, היא לא עשתה דבר שמנוגד לחוק ולא זיהמה את ההליך השיפוטי". לדברי המקורב, "כשרואים את חלופת המסרונים מבינים כי מדובר בהליך שגרתי שבו סוכן משטרתי מנסה לקבוע עם השופטת לעבור על החומר הסודי בטרם יחל הדיון, אין פה ניסיון לשבש".

השופטת שכרה את שירותיו של סנגור פרטי, עו"ד אופיר טרשנוב, שאמור לייצג אותה בהליך הבדיקה. מאז שעות הבוקר הגיעו לביתה של פוזננסקי-כץ עשרות סנגורים ומשפטנים, וכן חברים שביקשו להביע תמיכה ולחזק אותה. מקורביה של השופטת אומרים כי פעלה כפי שפועלים שופטים רבים אחרים באופן יומיומי. "זה עניין שבשגרה, שבה נדרשים שופטים לעבור על חומרי חקירה יחד עם החוקרים, ומרבית ההליך מתבצע שלא בנוכחות הסנגורים", אמרו. לדברי המקורבים, "בתיקים גדולים לא מצופה שהשופט יעבור על התיק לבד, לכן, כשהוא מחפש מסמך או חומר גולמי הוא פונה לשוטר שנמצא לידו, וזה מציג לו את המידע הרלוונטי".

"אתה הרי לא מצפה ששופט יעבור על עשרות קלסרים כמה דקות לפני הדיון. לכן, הפגישות האלה מתבצעות בתוך הלשכה, ובתום המפגש, בטרם מתחיל הדיון, פונה הסנגור לצדדים ומודיע על עצם המפגש ביניהם", אמר אחד המקורבים.

עוד בנושא בוואלה! NEWS:
שמור לי ואשמור עליך: על שופטים, פרקליטים ותיקים באפלה
"אתה ממשיך לגלות לי": ההתכתבות המלאה בין השופטת לחוקר
גרסת החוקר שהתכתב עם השופטת: "התנהלות עניינית ומקובלת"

ההתכתבויות בין השופטת כץ לעו"ד עם קרדיט של המהדורה מהפרסום של דורון הרמן, 25 בבפרואר 2018. דורון הרמן, מהדורת ערוץ 10, מערכת וואלה! NEWS
ההתכתבות בין פוזננסקי-כץ ושחם-שביט/מערכת וואלה! NEWS, דורון הרמן, מהדורת ערוץ 10
השופטת רונית פוזננסקי כץ. אתר בתי המשפט, מערכת וואלה! NEWS
"היא לא עשתה דבר שמנוגד לחוק". פוזננסקי-כץ/מערכת וואלה! NEWS, אתר בתי המשפט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully