וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עבירות בנייה ושלדים בארון: "החוקרים הפרטיים חיפשו חומרים על יצחקי וברנור"

8.2.2018 / 13:40

רמיזות מפכ"ל המשטרה על כך שהתבצע מעקב אחרי חוקרים שמטפלים בתיקי נתניהו, לא הפתיעו בכירים בארגון. בשיחה עם וואלה! NEWS הם מספרים כי חוקרים פרטיים ניסו למצוא חומרים שיטילו דופי בהתנהלות תנ"צ כורש ברנור ולאסוף חומר לחריגות בנייה בביתו של ניצב מני יצחקי

עריכת וידאו:ניר חן

קצינים בכירים במשטרה התייחסו היום (חמישי) לדברים שאמר מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך בריאיון ב"עובדה", וטענו כי בעבר התרחשו מקרים בהם התבצעו מעקבים אחרי חוקרים בארגון, או לחלופין הוצבו מכשולים כדי לפגום בעבודתם. גורם בכיר במשטרה מנה כמה מקרים שונים בהם לטענתו חזרה על עצמה התופעה עליה רמז המפכ"ל. "חוקרים פרטיים הלכו לבדוק את ביתו של ראש אגף החקירות לשעבר מני יצחק, ואפילו שלחו אליו פקחים מעיריית ירושלים שימדדו את ביתו ויחפשו חריגות בנייה", אמר הגורם לוואלה! NEWS.

"במקרה אחר - תת ניצב כורש בר נור, מפקד היחידה הארצית לחקירות הונאה, הבחין לפני כשבעה חודשים שהנוף סביב ביתו משתנה", הוסיף הגורם. "אנשים שהיו ברחוב החלו להסתובב בצורה מטרידה והיה ברור שמדובר בחוקרים פרטיים. הם ניסו לבדוק לא רק בביתו אלא גם בין שוטרים שחיפשו דופי בעבודתו ובמקומות אחרים. גם על ניצב רוני ריטמן, מפקד להב 433 שהודיע על פרישתו מהתפקיד, ניסו לאסוף חומרים מפלילים וניסו לקעקע בכך את תפקודו".

לקריאה נוספת:
נתניהו: "מזעזע שהמפכ"ל חוזר על רמיזה הזויה ושקרית"
אלשיך: חוקרים פרטיים אספו מידע נגד קצינים שמעורבים בתיקי רה"מ
נתניהו מכין את הקרקע: "יהיו המלצות, יהיו לחצים, אבל אין כלום"

רוני אלשיך בטקס החלפת מפקד מחוז מרכז, 8 בינואר 2018. ראובן קסטרו
רמז למעקבים אחר חוקרים בכירים. המפכ"ל אלשיך/ראובן קסטרו

אמירות אלו זוכות לגיבוי גם מאושרה אסף, העומדת בראש עמותת זכויות השוטרים ונועדה לאחרונה עם המפכ"ל אלשיך. לדבריה נשלחו לאחרונה חוקרים ממשרדי החקירות הגדולים במדינה. "אני לא יכולה לומר שראש הממשלה עומד מאחורי החוקרים הפרטיים, אבל בהחלט ייתכן שכמה מתומכיו הם אלו שהחליטו לעשות את המעשה כדי לפגוע בחוקרי המשטרה ובכך להפסיק אותם. אני חוששת לביטחונם ולשלומם של החוקרים".

לעומתם, גורם בכיר במשטרה הטיל ספק בנוגע לרמזים שהביא אלשיך בריאיון. "אי אפשר להשאיר פרשה כזאת ואמירות מהסוג הזה לטלוויזיה", אמר לוואלה! NEWS. "בפעולות מעקב כאלו אפשר לחשוף את זהותם של החוקרים ואת שולחיהם תוך שני ימי עבודה בלבד. זה הרי הדבר הכי פשוט - משום שלמשטרה יש יחידות שעוסקות בכך. מדובר באנשי חוק ואפילו כניסה למשרדים שלהם לחיפוש תביא לתשובה בנוגע לזהות העוקבים ומי שלח אותם. הם הרי חייבים להוסיף חשבונית מס והזמנת עבודה".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
אושרה אסף יו"ר ארגון זכויות השוטרים. -, מערכת וואלה! NEWS
"חוששת לחיי החוקרים", אושרה אסף בלשכת המפכ"ל אלשיך, היום/מערכת וואלה! NEWS, -

"מה שהמפכ"ל הציג אתמול חמור יותר מפרשת ווטרגייט", הוסיף הגורם. "אם דבר כזה אכן התרחש וגורמים בעלי כוח ניסו לשבש חקירה של גורמי שלטון, הרי שזה הדבר החמור ביותר. לא ברור איך המשטרה עברה על כך לסדר היום ולא מיצתה את החקירה בעניין".

לדברים הצטרף גם בכיר לשעבר במשטרה, שציין כי הוא אינו מאמין שמעקב אחר חוקרים אכן התרחש במציאות. "אי אפשר להשאיר דבר כזה תלוי באוויר", טען. "אם מישהו ניסה להלך איימים על החוקרים - זה התפקיד של המשטרה לגלות לנו מי הם. יש למשטרה את העוצמה, הכוח וכל האמצעים כדי לטפל בזה". הבכיר בדימוס אף התייחס לרמיזת המפכ"ל בעניינו של ריטמן, לפיה המאמצים להפסקת כהונתו של האחרון, מופעלים מכיוונו של ראש הממשלה. "כל הסיפור נועד לחפות על החקירה של חטיבת המודיעין, תנ"צ גיא ניר", ציין. "אנחנו לא יודעים על מעורבות של גורמים לראש הממשלה כדי לשלוח קצינה להתלונן, רק כדי להשאיר את הנושא בסדר היום הציבורי", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully