וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביצע עבירות מין בשמונה נשים: שבע וחצי שנות מאסר לרב שיינברג

6.2.2018 / 13:40

ראש ישיבת אורות האר"י בצפת לשעבר הורשע בעבירות מין בשמונה נשים במסגרת הסדר טיעון. לאחר שעלו קשיים בהוכחת אשמתו הוחלט על הליך גישור פלילי. סנגורו: "התוצאה היא הישג חיובי מאוד, זה יכול היה להיגמר בעונש חמור הרבה יותר"

צילום:ערן גילווארג עריכת וידאו:ניר חן

שבע וחצי שנות מאסר בפועל נגזרו היום (שלישי) על הרב עזרא שיינברג שהורשע בביצוע עבירות מין בשמונה נשים, תוך שרימה אותן. שיינברג הודה והורשע במסגרת הסדר טיעון, שלא כולל הסכמה לעניין העונש. שיינברג כיהן כראש ישיבת אורות האר"י בצפת.

במהלך המשפט, הציגה ההגנה ראיות שהקשו על היכולת להוכיח את האישומים נגד ראש ישיבת אורות האר"י, שפגע מינית בנשים שהגיעו לטיפול אצלו. בעקבות זאת, החליט הרכב השופטים להפנות את הצדדים להליך גישור פלילי בפני שופטת מגשרת. לאחר שמיעת עמדות הצדדים ובחינת עיקר הראיות, המליצה לצדדים השופטת המגשרת, יפעת שטרית-חדד, לסיים את התיק בהסדר טיעון על פי מתווה שהציעה. עו"ד מנחם רובינשטיין, סנגורו של שיינברג אמר היום כי "רצו להרשיע אותו בעבירות אינוס שנמחקו, לפי מה שאנו רואים התוצאה היא הישג חיובי מאוד. לא בטוח שנערער, זה יכול היה להיגמר בעונש חמור הרבה יותר".

עוד בנושא:
הרב שיינברג הורשע - אך לא באונס: "התחושות קשות, הוא ניצל אותן"
בעקבות פרשת המין בצפון: בציונות הדתית קראו לנסח קוד אתי לרבנים
החוקרות שהפלילו את הרב שיינברג: "הוא כמו אלוהים למתלוננות"

גזר דין לרב שיינברג מצפת שנאשם בעבירות מין, מחוזי נצרת, 6 בפברואר 2018. ערן גילווארג
שיינברג בבית המשפט המחוזי, היום/ערן גילווארג

ארבע מתוך 12 הנשים שהתלוננו בתחילת הפרשה על הרב שיינברג לא התייצבו כלל בבית המשפט בעת הדיונים. במסגרת הליך הגישור, נפגשו המתלוננות בתיק עם השופטת המגשרת ועם פרקליטת מחוז צפון. עמדתן של המתלוננות, הן אלו שהסכימו להסדר והן אלו שהסתייגו ממנו, נשמעה ונבחנה על ידי הפרקליטות וניתן לה משקל.

חלק מהמתלוננות הביעו שביעות רצון מהסדר הטיעון שבו הורשע הרב. "זו חוויה קשה, כל פעם שהסיפור עולה וצף זה קשה", אמרה עו"ד שרה מרקוביץ, המייצגת שלוש מהמתלוננות. "אבל בסך הכול יש שביעות רצון מזה שהפושע הזה שמכונה רב לא חסין מפני החוק, והולך לשבת שנים ארוכות בכלא. האיש הזה ניצל את התמימות של הנשים בצורה מחפירה ופגע בהן, חלק מהן – בנות הקהילה שלו".

עו"ד מרקוביץ הזכירה כי בתחילת ההליך הרב שיינברג הכחיש את מעשיו. "עכשיו מתברר שהוא הודה בשמונה סעיפים בכתבי האישום. 95% מהתיקים הפליליים במדינת ישראל נסגרים בעסקאות טיעון. אני מאמינה שהעונש שהפרקליטות תבקש, יהיה זה שבית המשפט יאמץ ויגזור אותו על שיינברג"

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully