וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע פרסום דוח חסוי בנושא רוסיה: עימות חריף בין הבית הלבן ל-FBI

1.2.2018 / 1:30

המסמך, שאותו חיברו רפובליקנים בבית הנבחרים, מצביע לכאורה על התנהלות לא תקינה של הבולשת בנוגע לחקירת קשרי טראמפ ורוסיה במהלך הבחירות. הדמוקרטים טוענים כי דוח נגדי שחיברו סותר את טענות עמיתיהם, אך פרסומו נאסר . ה-FBI: חשש לגבי אמינות המסמך

צילום: רויטרס, CNN, עריכת וידאו: ניר חן

(בווידאו: נאום מצב האומה של הנשיא טראמפ, אתמול)

עימות חריף ויוצא דופן פרץ בין הבית הלבן ללשכת החקירות הפדרלית (FBI) סביב פרסום מסמך שחיברו נציגים רפובליקנים בבית הנבחרים ומצביע, לכאורה, על התנהלות לא תקינה של ה-FBI בנוגע לחקירת קשרי הנשיא דונלד טראמפ ורוסיה. שלשום הצביעה ועדת המודיעין של בית הנבחרים בעד פרסום דוח מסווג שחיברו הנציגים הרפובליקנים בוועדה ועשוי להצביע, על פי דיווחים בכלי התקשורת, על ציתותים למכשירי הטלפון של יועץ אחד לפחות בקמפיין הבחירות של טראמפ - אדם בשם קרטר פייג', שהבולשת הפדרלית חשדה כי יש לו קשרים לקרמלין.

ב"ניו יורק טיימס" דווח כי המסמך גורס שמשרד המשפטים וה-FBI הטעו את בית המשפט כאשר הגישו במהלך קמפיין הבחירות בשנת 2016 בקשה לקבל צו האזנה לפייג'.

עוד ידיעות מהעולם בוואלה! NEWS:
מחדל באוסטרליה: מאות מסמכים מסווגים נמכרו בחנות יד שנייה
בזכות מלניה טראמפ: זינוק במספר התיירים בסלובניה
עוד תקרית אנטישמית בצרפת: בן שמונה הותקף על ידי נערים בפריז

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בנאום מצב האומה. רויטרס
טראמפ, אתמול/רויטרס

בראשות הוועדה עומד חבר בית הנבחרים דווין נונס, הנחשב מקורב לבית הלבן. לא ברור מהן הראיות שייכללו במסמך, אולם נציגים רפובליקנים שנחשפו אליו אמרו בריאיונות לכלי התקשורת בימים האחרונים כי הדוח החסוי יציג התנהלות מוטה של הבולשת הפדרלית כלפי טראמפ ומקורביו.

במקביל לכך הצביעה הוועדה, שבה רוב לרפובליקנים, נגד פרסום דוח נגדי שחיברו הדמוקרטים. נציגי הדמוקרטים טענו כי הדוח שחיברו היה אמור לסתור את טענות עמיתיהם לוועדה, אולם נאסר עליהם לפרסם את תוכן המסמך שגובש - דבר שלדבריהם יוצר פוליטיזציה של חקירת הקשרים לרוסיה, במטרה לקעקע את האמינות של החוקר המיוחד רוברט מולר ושל סגן התובע הכללי רוד רוזנשטיין, אשר מינה את מולר לתפקידו. רוזנשטיין היה גם זה שככל הנראה הורה לצותת לעוזרו של טראמפ.

קרטר פייג', המקורב לנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, דצמבר 2016. רויטרס
הבולשת צותתה למקורב טראמפ? קרטר פייג'/רויטרס

כעת עבר המסמך לידיו של הנשיא טראמפ, ולרשותו עומדים חמישה ימים לעיין בו. במידה ולא יאסור את פרסומו - הוא יהפוך לפומבי. על פי כל ההערכות, טראמפ עצמו מעוניין בפרסום המסמך שחיברו הנציגים הרפובליקנים בוועדה. כך גם אמר היום ראש הסגל, ג'ון קלי, בריאיון לתקשורת.

על הרקע הזה מפעילים ביממה האחרונה גם נציגי משרד המשפטים וגם נציגי הבולשת לחצים מסיביים על הבית הלבן בדרישה למנוע את פרסום המסמך. בשבוע שעבר אמר עוזר התובע הכללי, סטפן בוייד, כי פרסום המסמך יהיה מעשה "חסר זהירות". בסוכנות הידיעות "בלומברג" דווח כי טראמפ למד על כך במהלך הטיסה לפורום הכלכלי בדאבוס וזעם על ההתבטאות.

ה-FBI: "חששות כבדים מהשמטה של עובדות מהותיות"

בהודעה פומבית נדירה של ה-FBI נכתב כי הבולשת מביעה "חשש כבד" לגבי אמינות המסך שחיברו הרפובליקנים בוועדה. "ל-FBI ניתנה הזדמנות לסקור את המסמך יום לפני שהוועדה הצביעה על פרסומו. כפי שהבהרנו במהלך העיון הראשוני, יש לנו חששות כבדים מהשמטה של עובדות מהותיות אשר השפיעה באופן משמעותי על הדיוק במסמך", נכתב בהודעת הארגון.

יושב ראש ועדת המודיעין, דווין נונס, הגיב לטענות של ה-FBI ושל משרד המשפטים ואמר הלילה כי "לאחר שדרישות הקונגרס לקבלת מידע נתקלו בחומה בצורה במשך כמעט שנה, זה לא מפתיע לראות את ה-FBI ואת משרד המשפטים מתנגדים לאפשר לעם האמריקני לראות מידע הקשור בשימוש לרעה של מעקב בידי שני הגופים הללו".

סגן התובע הכללי של ארצות הברית רוד רוזנשטיין, ינואר 2018. רויטרס
הדמוקרטים מנסים לקעקע את אמינותו. רוזנשטיין, השבוע/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully