וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ על חקירת הקשרים עם רוסיה: "מוכן להעיד תחת שבועה"

25.1.2018 / 4:26

טראמפ העריך כי יתושאל בשבועות הקרובים והוסיף כי קלינטון עצמה לא העידה בשבועה. בנוסף הוא אמר כי הוא אינו זוכר האם שאל את ממלא מקום ראש ה-FBI לשעבר למי הוא הצביע בבחירות האחרונות, אבל הוא גם "לא מבין מה הביג-דיל עם זה"

צילום: רויטרס,CNN עריכת וידאו:ניר חן

טרם המראתו לוועידה הכלכלית בדאבוס, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר הלילה (חמישי) בשיחה שקיים עם כתבים בבית הלבן כי הוא מוכן להעיד תחת שבועה בפני החוקר המיוחד רוברט מולר, ולמעשה הוא אף "מצפה לכך".

"מעולם לא היה תיאום עם רוסיה, לא היה שיבוש של החקירה, ואני מצפה לזה מאוד. הייתי רוצה שזה יקרה כמה שיותר מהר", הוסיף טראמפ. "האם הילרי העידה בשבועה? היא לא העידה בשבועה. אני אעשה את זה תחת שבועה". לדבריו, ההערכות של עורכי דינו הן כי הוא יתושאל על ידי מולר בתור כשבועיים או שלושה, "תלוי בעורכי הדין שלי". בתשובה לשאלה האם הוא סבור שמולר ינהג בו בהגינות השיב: "עוד נגלה".

עוד בוואלה! NEWS:
נשיא רואנדה לנתניהו: נקבל מבקשי מקלט רק בהתאם לחוק הבינלאומי
עם עשרות מתנדבים מהמערב: הכורדים בקרב מול "הפלישה הטורקית"
היסטוריה בארה"ב: סנאטורית תביא לעולם ילד בזמן התפקיד

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ במהלך ארוחת ערב במועדון הגולף שלו בפלורידה, ארה"ב 15 בינואר 2018. רויטרס
"האם הילרי העידה תחת שבועה? אני אעיד תחת שבועה". טראמפ/רויטרס

"כולם אומרים שלא היה תיאום", המשיך טראמפ. "אז עכשיו אומרים 'הוא השיב מלחמה, ואם הוא השיב מלחמה זה שיבוש'. הייתי מועמד טוב בהרבה ממנה. הייתי אחד המועמדים הנהדרים. אף אחד אחר לא היה מביס את מכונת קלינטון המושחתת".

טראמפ התייחס לדיווחים לפיהם הוא שאל את אנדרו מקייב, ממלא מקום ראש ה-FBI לשעבר, למי הוא הצביע בבחירות האחרונות. "אני לא חושב. אני לא חושב ששאלתי", אמר טראמפ. "אני לא מבין מה הביג-דיל עם זה. אני לא זוכר ששאלתי אותו על כך. אני גם חושב שזאת שאלה מאוד לא חשובה".

הוא ציין כי רעייתו של מקייב קיבלה תרומות של מאות אלפי דולרים ממקורבי קלינטון בעת שהתמודדה על מושב בבית המחוקקים של וירג'יניה בשנת 2015. "מקייב קיבל יותר מ-500 אלף דולר מהילרי קלינטון, אז הוא צריך לחקור את הילרי קלינטון? אשתו קיבלה כסף מטרי (מקולוף, מושל ווירג'יניה לשעבר, ע"נ), וטרי זה הילרי. בווירג'יניה אתה לא חייב לבזבז את כל הכסף, אז מעולם לא בדקתי אם הם בזבזו את הכסף של הקמפיין. כמה כסף מהקמפיין הם הוציאו?".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
ראש ה-FBI לשעבר רוברט מולר, 2013. רויטרס
ייפגש עם עורכי דינו של טראמפ בתוך כשבועיים או שלושה. מולר/רויטרס

בנוסף טראמפ התייחס למעמדם של ילדי המהגרים שנכנסו לארצות הברית שלא כחוק, ואמר כי הוא פתוח לאפשרות של הענקת אזרחות לתקופה של עשר עד 12 שנים. "זה נותן תמריץ לעשות עבודה טובה. אני חושב שזה נחמד שיש תמריץ, אחרי תקופה מסוימת של מספר שנים, לקבל אזרחות", אמר. הוא הבהיר כי הסכמתו לעגן את מעמדם החוקי של ילדי המהגרים תותנה בהבטחת מימון של 25 מיליארד דולר להקמת גדר בגבול עם מקסיקו, ועוד חמישה מיליארד דולר נוספים לשדרוג האבטחה בגבול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully