וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התובע המיוחד מולר שוקל לתשאל את טראמפ על מעורבות רוסיה"

24.1.2018 / 5:35

ב"וושינגטון פוסט" דווח כי התשאול יתמקד בנסיבות פיטוריהם של ראש ה-FBI הקודם קומי ושל היועץ לביטחון לאומי לשעבר פלין. בדיווח נוסף נטען כי טראמפ שאל את ממלא מקומו של קומי למי הצביע בבחירות

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

(יועצו לשעבר של טראמפ סטיב באנון יועץ מעדותו בסנאט, בחודש שעבר)

התובע המיוחד לבחינת מעורבות רוסיה בבחירות לנשיאות ארצות הברית רוברט מולר מעוניין לתשאל את הנשיא דונלד טראמפ בשבועות הקרובים - כך דיווח אמש (שלישי) העיתון "וושינגטון פוסט". על פי הדיווח, התשאול יתמקד בנסיבות בגינן פיטר טרמאפ את ראש הבולשת הפדרלית (FBI) ג'יימס קומי במאי האחרון ואת היועץ לביטחון לאומי מייקל פלין פחות מחודש לאחר תחילת כהונתו. בנוסף לכך, דווח כי מולר מתעניין גם בניסיונותיו של הנשיא להביא את התובע הכללי ג'ף סשנז לעזוב תפקידו, בקיץ שעבר.

בין צוות עורכי הדין של הנשיא וצוות החוקרים של מולר מתנהלים מגעים בשאלה מתי לבצע את התשאול ובאיזה אופן הוא יערך - באמצעות שאלות ותשובות בכתב או שמא פגישה בין הנשיא לתובע המיוחד, בריאיון אחד על אחד. ההערכות הן כי עורכי הדין יציגו את העדפותיהם בנושא לחוקרים בשבוע הבא.

לקריאה נוספת:
חקירת רוסיה מתקרבת לטראמפ: באנון זומן להעיד בפני חבר מושבעים
לקראת חקירת טראמפ: "מגעים בין עורכי דינו לנציגי התובע המיוחד"
חקירת רוסיה: היועץ האסטרטגי ומנהל קמפיין טראמפ לשעבר התבקשו להעיד

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, ינואר 2018. רויטרס
צפוי לעמוד בפני מולר בארבע עיניים. טראמפ/רויטרס

הדיווח ב"פוסט" מגיע שעות ספורות לאחר שנודע כי שתי דמויות מפתח נוספות בפרשה, סשנז וקומי תושאלו גם הם על ידי מולר. על פי הדיווח, קומי חלק עם צוות החוקרים את המזכרים שכתב מיד אחרי שיחותיו עם הנשיא טראמפ בשנה שעברה. לטענת קומי, בשיחות אלה ביקש ממנו טראמפ "להניח" לחקירה של מייקל פלין.

קומי אמר בעדותו בקונגרס בחודש יוני כי מיד לאחר השיחות הללו הוא ניהל רישום של מה שנאמר בהן. הוא נימק זאת בכך שידע, לדבריו, "שייתכן ויגיע יום שאצטרך תיעוד של השיחות הללו כדי להגן לא רק על עצמי אלא גם על ה-FBI".

עדותו של ראש האף בי איי לשעבר ג'יימס קומי בפניי הסנאט, וושינגטון, 8 ביוני 2017. רויטרס
שמר מזכרים משיחותיו עם הנשיא. קומי בעדותו בסנאט, ביוני/רויטרס

בדיווח נוסף שפרסם הלילה העיתון נטען כי לאחר שפיטר את קומי זימן טרמאפ פגישה עם ממלא מקומו אנדרו מקייב, אשר שימש ראש ה-FBI בפועל באותה עת. על פי הדיווח, בפגישת ההיכרות בין השניים שאל אותו הנשיא עבור מי הצביע בבחירות לנשיאות. מקייב, כך דווח, השיב לנשיא כי לא הצביע בבחירות.

עוד דווח כי טראמפ אף הביע את כעסו באזני מקייב על כך שאשתו, שהתמודדה בשנת 2015 לבחירות לבית המחוקקים של מדינת וירג'יניה והפסידה, קיבלה תרומות של מאות אלפי דולרים מגוף פוליטי הנשלט בידי מקורביה של הילרי קלינטון. פקיד לשעבר בFBI- אמר לעיתון כי מקייב חשב שהשיחה הייתה "מטרידה". על פי הדיווח גם שיחה זו נמצאת במוקד התעניינותו של מולר וצוותו.

ראש האף בי איי הזמני אנדרו מקייב מדבר בפניי הסנאט במהלך שימוע על חקירת קשרי הקמפיין של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ לרוסיה, וושינגטון, 11 במאי 2017. רויטרס
נשאל בידי טראמפ על הקשר של אשתו לבני הזוג קלינטון. מקייב/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully