וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ימים אחדים לאחר תקיפת המנהרה: חודשה העברת הסחורות בכרם שלום

16.1.2018 / 10:18

לאחר הערכת מצב ביטחונית, נפתח המעבר שוב למעבר סחורות לתוך שטח הרצועה. המעבר נסגר בסוף השבוע האחרון לאחר שצה"ל תקף מנהרת טרור שנחפרה תחתיו וחצתה לשטח סיני. "החשש קיים, אך חייבים להגיע לעבודה", אמרו הנהגים ששבו למעבר

עריכת וידאו: ניר חן

שלושה ימים לאחר השמדת מנהרת הטרור שהתגלתה בגבול ישראל, מצרים ורצועת עזה, מעבר כרם שלום נפתח הבוקר (שלישי) מחדש למעבר סחורות לשטח הרצועה. בהודעת דובר צה"ל נמסר אתמול כי המהלך התאפשר בתום הערכת מצב ולאחר ש"פיקוד הדרום השלים את תהליך סיכולה והשמדתה של מנהרת הטרור שנחפרה תחת המעבר וסיכל את האיום הביטחוני שהיוותה".

עם פתיחת המעבר, החלה הכנסת אלפי טונות של ציוד ומזון לשטח הרצועה. אלקדירי חסן, אחד מנהגי המשאיות שמגיע באופן תדיר למקום כדי להעביר סחורות, מספר לוואלה! NEWS כי הוא וחבריו רגילים לעבוד במקום - גם במצבים בהם קיימת הסלמה ביטחונית. "אין מה לפחד", אמר בנוגע לגילוי מנהרת הטרור שנחפרה תחת המעבר. "אנחנו רגילים מהמלחמות הקודמות שהיו. גילוי המנהרה בפעם הראשונה מתחת למעבר מפחיד קצת, אבל אין לנו ברירה ואנחנו חייבים לבוא לעבודה".

לקריאה נוספת:
לאחר השמדת מנהרת הטרור: מעבר כרם שלום ייפתח מחר מחדש
ליברמן: סביר שיש מנהרות חמאס נוספות שחוצות לתוך סיני
המנהרה בכרם שלום: כך הפך צינור החמצן של עזה ליעד למגה-פיגוע

מעבר כרם שלום לקראת פתיחתו למעבר סחורות לרצועת עזה - 16 בינואר 2018. שי מכלוף
מעבר כרם שלום לאחר שהושלמו ההכנות לפתיחתו, הבוקר/שי מכלוף

רמי מקטובי, נהג נוסף שמגיע לעתים קרובות לשטח המעבר, שיתף בנוגע לחששות לנוכח גילוי המנהרה. "אנחנו מפחדים להגיע אבל אין לנו ברירה", אמר. "הם (חמאס - י"ג) באים לנו מלמטה ודווקא פה - במקום שמביאים להם טוב. אני לא מבין אותם ומה עובר להם בראש".

תמי בעלת הקיוסק בכניסה למעבר טוענת שלמרות הפחד הנהגים ממשיכים להגיע והעבודה נמשכת כרגיל. "העובדה שאני עדיין כאן אומרת ששום דבר לא יכול להפחיד אותי למרות המצב הקשה", אמרה. "תמיד היו תחושות שמשהו כזה יקרה - וכשזה קרה זו לא הייתה הפתעה. צריך לבדוק איך המנהרה משפיעה על האזור ועל הילדים שלנו".

ביום שבת השמיד חיל האוויר את המנהרה, שעברה מתחת לכרם שלום בדרכה לשטח ישראל. בתדרוך לכתבים, אמר דובר צה"ל רונן מנליס כי הייתה "השמדה מוחלטת של מנהרת טרור ייחודית שעוברת מתחת למעבר כרם שלום בדרך למדינת ישראל". לדבריו, מדובר ב"מנהרה שלישית שמסוכלת בחודשיים האחרונים. תקפנו את פתח המנהרה בצד הפלסטיני ברפיח. ומאז כוחות פיקוד דרום והחטיבה הדרומית כוחות הנדסה וכוחות מיוחדים פועלים במעבר כרם שלום".

עוד באותו נושא

צה"ל: הושמדה מנהרת טרור של חמאס מתחת לצינור גז בכרם שלום

לכתבה המלאה
מעבר כרם שלום לקראת פתיחתו למעבר סחורות לרצועת עזה - 16 בינואר 2018. שי מכלוף
נפתח מחדש לאחר הערכת מצב. מעבר כרם שלום, הבוקר/שי מכלוף

תא"ל מנליס הוסיף כי התקיפה הייתה הסיבה להודעת צה"ל אמש על סגירת מעבר כרם שלום בגבול עזה במהלך היום. לדבריו, המנהרה משמשת לצרכי טרור ו"באופן חד משמעי מופעלת על ידי חמאס ועוברת מתחת לאתרים אסטרטגיים".

הוא ציין כי אורך המנהרה הוא יותר מקילומטר וחצי וכי היא עוברת מתחת לצינור המזרים גז וסולר לרצועת עזה וממשיך לכיוון מצרים. הוא הוסיף כי המנהרה חודרת 180 מטרים אל תוך שטח ישראל וכי בחמאס טענו שמדובר ב"במנהרת הברחה של משפחה בדואית".

(עדכון ראשון: 09:00)

מעבר כרם שלום לקראת פתיחתו למעבר סחורות לרצועת עזה - 16 בינואר 2018. שי מכלוף
מעבר כרם שלום לפני פתיחתו, הבוקר/שי מכלוף
מעבר כרם שלום לקראת פתיחתו למעבר סחורות לרצועת עזה - 16 בינואר 2018. שי מכלוף
מעבר כרם שלום, הבוקר/שי מכלוף
מנהרת טרור של חמאס בדרום רצועת עזה לפני השמדתה, 14 בינואר 2018. דובר צה"ל, דובר צה"ל
מנהרת הטרור שנחשפה בגבול עזה/דובר צה"ל, דובר צה"ל
השמדת מנהרת טרור של חמאס בדרום רצועת עזה, 14 בינואר 2018. דובר צה"ל, דובר צה"ל
תוואי המנהרה שנחשפה בגבול עזה/דובר צה"ל, דובר צה"ל
תקיפת חיל האוויר מנהרת טרור ליד רפיח ברצועת עזה. איחאם חמד, מערכת וואלה! NEWS
תקיפת המנהרה בעזה לפני שלושה ימים/מערכת וואלה! NEWS, איחאם חמד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully