וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוזמה: ח"כים לא יורשו לטוס לנסיעות מטעם ארגונים הקוראים לחרם

14.1.2018 / 19:05

ועדת הכנסת בראשות ח"כ יואב קיש צפויה להצביע על היוזמה לאסור על ח"כים לטוס על חשבון ארגונים הקוראים להחרים את ישראל, בהתאם לרשימת ארגונים שגיבש המשרד לעניינים אסטרטגיים. ח"כ קיש: "האבסורד לפיו הכנסת נותנת חותמת שעלולה להיות מוצגת כהכשר לארגונים - יופסק"

עריכה: מתן חדד

(בווידאו: שרת המשפטים איילת שקד נגד תנועת החרם. אפריל 2017)

ועדת הכנסת שבראשה עומד ח"כ יואב קיש (הליכוד) צפויה להעלות להצבעה במהלך השבוע החלטה שבמסגרתה יוטל איסור על חברי כנסת לטוס על חשבון גופים התומכים בחרם על ישראל, זאת בכפוף לרשימת הארגונים שגיבש לאחרונה המשרד לעניינים אסטרטגיים כדי לאסור כניסת פעיליהם לישראל. על פי ההצעה, הכללים ישונו כך שוועדת האתיקה תידרש לבחון תחילה את אישור הטיסה, והאם הארגונים שהזמינו את חברי הכנסת מופיעים ברשימת הארגונים התומכים בחרם על ישראל.

בהצעה שהפיץ בעבר, ח"כ קיש ניסה לקבוע שוועדת האתיקה לא תאשר נסיעה של גורם מזמין או מממן אם הוא קורא להחרמת מדינת ישראל, החרמת תוצרת ישראלית, מוסד ממוסדותיה של ישראל או אזור הנמצא בשליטתה. הצעה זו גררה סערה והתנגדות מצד חברי כנסת, וקיש מעדיף הפעם להיצמד לרשימת הארגונים שגיבש משרד ממשלתי.

עוד בוואלה! NEWS:
השחיתות בראשל"צ: התפתחות נוספת בפרשת ביטן; היזם גלזר מעיד במשטרה
המתיחות בדרום הצדיקה ביטול ביקור נתניהו בהודו - שירקה בפרצופו בסוגיית ירושלים
אלוף יואב מרדכי: "המוח היהודי מצא פתרון למנהרות הטרור"

מפגינים מחזיקים שלט הקורא להחרים את ישראל, מרסיי, יולי 2014. AP
הפגנת פעילים נגד ישראל במרסיי/AP

"לא יתכן שארגונים כאלו יקבלו מעין חותמת כשרות מוועדת האתיקה של הכנסת", הסביר ח"כ קיש. "נכון להיום ועדת האתיקה בודקת רק האם הארגון הוא פרטי או ציבורי ומאשרת מימון מארגונים ציבוריים בלבד ללא בחינת אופיים. מעכשיו תעמוד לרשות ועדת האתיקה רשימה סגורה של ארגונים שהיא לא תאשר מימון של נסיעות חברי הכנסת על ידם וכך יופסק האבסורד שכנסת ישראל נותנת חותמת שעלולה להיות מוצגת כמתן לגיטימציה לארגונים שפועלים נגד מדינת ישראל".

ההצעה עתידה לפגוע בעיקר בחברי כנסת הערבים שמוזמנים לאירועים אלה על ידי ארגונים שפועלים נגד ישראל. אחד מהם הוא ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) שהוזמן בעבר על ידי ארגון AMP - American Muslims for Palestine, המופיע ברשימה שגיבש המשרד לעניינים אסטרטגיים, ואם ההצעה תאושר, הוא לא יוכל להצטרף לנסיעה זו.

יואב קיש, הליכוד, במסיבת עיתונאים בנושא חוק הביטוח הסיעודי ממלכתי- צו השעה, 12 בנובמבר 2017. ניב אהרונסון
ועדת האתיקה תאשר את הנסיעות. ח"כ יואב קיש/ניב אהרונסון

"זה ניסיון שקוף ושערורייתי לפגוע בחסינות חברי הכנסת וחופש הפעולה שלהם", אמר טיבי. "חרם על ההתנחלויות הוא דבר לגיטימי וכך כל מי שקורא לחרם על הכיבוש. נמשיך להשתתף בכנסים לפי בחירתנו ואני מקווה שוועדת האתיקה לא תהפוך לכלי שלטוני שמצר את צעדי האופוזיציה לרבות הח"כים הערבים. זו פגיעה גם בחופש התנועה של חברי הכנסת ושטף החקיקה הפשיסטית הזו היא שיא המקארתיזם".

ההצעה הדומה שהוגשה בעבר עוררה התנגדות חריפה בקרב חברי הכנסת וגורמים נוספים, בהם היועץ המשפטי לכנסת עו"ד איל ינון שקבע כי ההצעה פוגעת גם בחסינות של חברי הכנסת. "ההצעה מטילה מגבלות חריפות יותר על חברי הכנסת מאשר על אזרחים מהשורה, ואילו חוק החסינות תכליתו להבטיח לחברי הכנסת חופש פעולה פוליטי רחב יותר מזה שיש לאזרח מהשורה ומניעת התערבות של הרוב ביכולתם של חברי הכנסת המייצגים עמדות קצה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully