וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרכז הליכוד הצביע ברוב גדול בעד סיפוח יו"ש: "מתווה שתי המדינות מת"

31.12.2017 / 20:31

חברי הליכוד הצביעו בעד קריאה לחברי המפלגה לפעול להחלת הריבונות הישראלית בשטחים בכנס מרכז הליכוד. "זהו ערב היסטורי", אמר השר לביטחון הפנים ארדן, ואילו השר ישראל כץ אמר כי זו "התשובה לאבו מאזן"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: תום זואילי

1,500 חברי מרכז הליכוד הצביעו הערב (ראשון) ברוב קולות בעד נוסח החלטה מחייב של תמיכת המפלגה בהחלת הריבונות הישראלית ביהודה, שומרון ובקעת הירדן. באירוע באולם "אווניו" בקריית שדה התעופה נכחו כמעט כל שרי הליכוד, פרט לראש הממשלה בנימין נתניהו.

לפי ההצעה שהגיש חבר המרכז שבח שטרן ושזכתה לתמיכה פומבית של שרים ובכירים בליכוד, יפעלו חברי המפלגה לסיפוח יהודה שומרון. בהצעה קורא מרכז הליכוד לנבחרי הליכוד לפעול כדי לאפשר בניה חופשית ולהחיל את חוקי ישראל וריבונותה על מרחבי ההתיישבות המשוחררים ביהודה ושומרון".

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן נשא דברים בכנס, ואמר כי "זהו ערב היסטורי. מרכז הליכוד שמתואר בתקשורת כמי שדואג לנושאים פרסונליים מוכיח הערב שהערב הזה הוא ערב אידיאולוגי מאכפתיות לתושבי מדינת ישראל וביטחונם. הליכוד הוא זה שיחיל את הריבונות על יהודה ושומרון כי זכותנו על הארץ מתחילה במערת המכפלה בשילה ירושלים ויהודה ושומרון".

פעילי ליכוד בכנס ליכוד, אווניו, קריית שדה התעופה, 31 בדצמבר 2017. ראובן קסטרו
כנס מרכז הליכוד, הערב/ראובן קסטרו

ארדן התייחס במרומז לטענת שר החינוך נפתלי בנט ולפיה הליכוד אימץ את תכנית הריבונות שלו, ואמר כי "יש חברים פוליטיים שמנסים לומר שהרעיון שלהם. אז אני יכול להזכיר להם שאני באופן אישי העליתי הצעה להחלת ריבונות כבר לפני חמש שש שנים. ההצעה הזו שייכת לליכוד".

שר התחבורה ישראל כץ אמר כי "התשובה לאבו מאזן היא היוזמה של החלת הריבונות הישראלית על יישובי יהודה ושומרון". בדבריו הביע תמיכה במפגינים באיראן נגד השחיתות במדינה ואמר כי הוא "מאחל הצלחה למתקוממים באיראן שנלחמים על חופש ודמוקרטיה".

השר חיים כץ אמר בכנס כי "לפני 50 שנה שחררנו את נחלת אבותינו יהודה ושומרון, ירושלים רבתי, מערת המכפלה, קבר רחל והכותל המערבי. היום, לצערנו, כחצי מיליון אזרחי ישראל שממלאים אחר כל חובותיהם במיסים ובשירות בצבא, מופלים לרעה בבנייה ובביטחון האישי.

פעילי ליכוד בכנס ליכוד, אווניו, קריית שדה התעופה, 31 בדצמבר 2017. ראובן קסטרו
כנס מרכז הליכוד, הערב/ראובן קסטרו

"הגיע זמן שהצבא לא יאשר בניית גן ילדים, כביש או עבודת התקנה של תאורה. הליכוד מאשר הצבעה היסטורית להחלת ריבונות הישראלית על יהודה ושומרון וירושלים רבתי. כי חלקי הארץ הללו הם חלק בלתי נפרד מארץ ישראל ויישארו כאלה לנצח נצחים". יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין פתח את האירוע ואמר: "המסר שלנו ברור לגמרי - החלת ריבונות ישראלית ביהודה ושומרון".

השר אופיר אקוניס אמר כי "בסיס קיום הליכוד הוא הזכות ההיסטורית על ארץ ישראל. אנחנו מפסיקים להתנצל ואומרים - הארץ הזאת היא הארץ שלנו. אנחנו לא מתקפלים ולא מוותרים, אנחנו פשוט בונים בשומרון ויהודה, בגולן, בגליל ובנגב".

"בקיץ 2002 בהיכל התרבות בתל אביב קבע מרכז הליכוד את האקסיומה - הליכוד מתנגד להקמת מדינה פלסטינית. כל היושבים פה מחוייבים להחלטה הזאת ומתחייבים להתנגד למתווה המסוכן של שתי מדינות לשני עמים, המתווה הזה מת כל הארץ הזאת היא שלנו, מאז ולתמיד".

גדעון סער בכנס ליכוד, אווניו, קריית שדה התעופה, 31 בדצמבר 2017. ראובן קסטרו
סער בכנס/ראובן קסטרו

"זה ערב מרגש", אמר השר להגנת הסביבה זאב אלקין. "אני שר, אבל כל יום כשאני חוזר הביתה ליישוב שלי בגוש עציון וחוצה את המחסום של צה"ל, אני הופך לאזרח סוג ב'. יש היום כחצי מיליון יהודים מעבר לקו הזה, הגיע הזמן להחיל את הריבונות על היישובים ביהודה ושומרון".

השר לשעבר גדעון סער ביקש "לברך את ראש הממשלה בנימין נתניהו על ההישג ההיסטורי בהחלטה האמריקנית. אני מקווה שהשבוע תושלם חקיקת חוק יסוד ירושלים בקריאה שניה ושלישית (חוק שסער קידם באופוזיציה בעבר ואומץ כנוסחו על ידי הבית היהודי בכנסת הנוכחית, ט"ש)".

ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, אמר כי "כשדיברו על הקפאה ביו"ש, אמרתי על מה? על הקפאה של תשתיות, בנייה ועוד? אסור לוותר, חייבים ללכת עם המצפון הערכי היהודי והמוסרי שלנו, כל יהודי חייב לדעת שהוא יכול לגור היכן שהוא רוצה בשטחי המדינה. לא רק תומך בהצעה, אלא מפציר בכולנו לאשר לכל יהודי לחיות היכן שהוא רוצה, בירושלים וכמובן ביהודה ושומרון".

כנס ליכוד, אווניו, קריית שדה התעופה, 31 בדצמבר 2017. ראובן קסטרו
אדלשטיין בכנס/ראובן קסטרו

השר יריב לוין אמר כי "אנחנו נמצאים כאן לומר את המובן מאליו - ארץ ישראל כולה שלנו, ונחיל את הריבונות שלנו על כל חלקי הארץ".

השר לשיתוף פעולה אזורי צחי הנגבי הוסיף כי "חצי מיליון אזרחים ישראלים זכאים להיות ככלל אזרחי המדינה, זאת ללא קשר לאופי ההסדר המדיני אם אי פעם יהיה לנו עם מי לדון עליו".

השר נפתלי בנט קרא הבוקר "לכל החברים בליכוד להביע תמיכה בעיקרון הזה", והשרה מירי רגב אמרה בישיבת הממשלה כי "זו החלטה חשובה וטובה. אני מאמינה ושההחלטה תעבור ברוב גדול מאוד של חברי המרכז וזו אמירה חשובה ציבורית וערכית. השר אופיר אקוניס הוסיף כי "הסעיף הראשון בחוקת הליכוד הוא שהזכות על ישראל ניתנה לעם היהודי. שתי מדינות לשני עמים זו תפיסה שעברה מהעולם".

כנס ליכוד, אווניו, קריית שדה התעופה, 31 בדצמבר 2017. ראובן קסטרו
ברקת נושא דברים הערב/ראובן קסטרו
שרן השכל בכנס ליכוד, אווניו, קריית שדה התעופה, 31 בדצמבר 2017. ראובן קסטרו
ח"כ השכל, הערב/ראובן קסטרו

מדובר בכינוס ראשון של מרכז הליכוד מאז ההתנתקות, שמתכנס בעקבות איסוף 900 חתימות של חברי מרכז. בעבר, ראש הממשלה בנימין נתניהו ניסה למנוע קידום החלטות מדיניות במרכז הליכוד, אך הפעם הוא לא הביע עמדה. בכיר בליכוד אמר לוואלה! NEWS כי "עצם העובדה שנתניהו אישר להציב את ההחלטה על סדר היום, זה מסר כלפי חוגי ההתיישבות בליכוד".

נתניהו עצמו לא השתתף בכינוס, אך גורמים בליכוד העריכו כי בהתחשב בתמיכה הנרחבת שהמהלך זוכה לו בקרב בכירי הליכוד נתניהו עשוי להוציא הודעת תמיכה.

(עדכון ראשון: 11:44)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully