וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנתיים אחרי התקיפות בקלן: יוקם "אזור בטוח" בחגיגות הסילבסטר בברלין

מחשש לתקיפות והטרדות מיניות המוניות בחגיגות בשער ברנדנבורג, כפי שאירע בעבר, יוקם לראשונה מתחם מיוחד שבו נשים יוכלו לקבל סיוע במידת הצורך. רבים ביקרו את הצעד וטענו לאפליית נשים: "כך לא מטפלים באלימות מינית"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

(בווידאו: עדויות מהתקיפה ההמונית בקלן שבגרמניה, לפני שנתיים)

מארגני חגיגות השנה האזרחית החדשה בברלין, בירת גרמניה, הודיעו כי יקימו "אזור בטוח" לנשים במתחם זו השנה הראשונה. הצעד החדש, שנועד להגן על ביטחונן של נשים במהלך החגיגות ההמוניות בשער ברנדנבורג המפורסם, הגיע בעקבות חשש גובר לתקיפות מיניות – כפי שאירע לפני שנתיים בחגיגות בעיר קלן.

בינואר 2016 דיווחו מאות נשים על כך שהותקפו מינית ונשדדו בידי קבוצות גברים שהיו ברובם מהגרים. האירועים הגבירו את המתחים בגרמניה, שבאותה העת התמודדה עם שיאו של משבר הפליטים באירופה, לאחר שב-2015 קלטה לתוכה יותר ממיליון מהגרים ומבקשי מקלט.

עוד בנושא
דוח משטרתי חושף: תקיפות מיניות בידי מהגרים בגרמניה הפכו למכת מדינה
עדויות מהתקיפה המינית ההמונית בקלן: "לא היו שוטרים שיעזרו לנו"
שוב תקיפות מיניות בקלן: 22 תלונות על הטרדה במהלך "קרנבל הנשים"

חגיגות ראש השנה האזרחית בשער ברנדנבורג בברלין, 1 בינואר 2017. רויטרס
חגיגות השנה החדשה בשער ברנדנבורג שבברלין, בשנה שעברה/רויטרס

הרשויות בקלן הקימו עוד לפני שנתיים "נקודת ביטחון" שתפקידה היה לספק תמיכה וסיוע לנשים שהותקפו. הנקודה אוישה בידי פסיכולוגים ועובדים סוציאליים מיד לאחר הסערה בפסטיבל השנה החדשה. עם זאת, עד כה לא הוצג אזור מוגדר המיועד לנשים באירועים ציבוריים גדולים, ומבקרי הרעיון טוענים כי זוהי אינה הדרך לטפל באלימות מינית ובעברייני מין. בנוסף, עלו בגרמניה גם טענות כי מתחם נפרד שכזה מייצר אפליה והדרה של נשים.

מאות אלפים צפויים להגיע לחגוג במסיבה הגדולה שתתקיים בברלין ביום ראשון בלילה. האבטחה במקום תהיה הדוקה במיוחד, וכבר התפרסמה מבעוד מועד הודעה כי תיקים גדולים ומשקאות אלכוהוליים לא יורשו במתחם המסיבה. במקרה של תקיפה או הטרדה מינית, יוכלו נשים לקבל עזרה ותמיכה ב"אזור הבטוח" המיוחד, שיאוייש בידי אנשי הצלב האדום ברחוב אברט הסמוך. משטרת ברלין פרסמה המלצות לנשים ועודדה אותן להזעיק עזרה אם הן מרגישות מאוימות, וכן לשאת עמן תיק קטן ללא חפצים בעלי ערך.

עוד באותו נושא

התקיפה ההמונית בקלן: יותר מ-500 תלונות התקבלו במשטרה

לכתבה המלאה
הפגנה בקלן בעקבות תקיפה מינית בערב השנה החדשה, 5 בינואר 2016. רויטרס
התקיפות עוררו סערה במדינה. הפגנה נגד תקיפה מינית לאחר האירועים בקלן, 2016/רויטרס
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully