וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

42 אלף מקרי מוות בשנה: המגפה שמדרדרת את תוחלת החיים בארה"ב

תוחלת החיים הכללית של האמריקנים ירדה זו השנה השנייה ברציפות והגיעה ל-76.8 שנים - זאת על אף ירידה בשבעה מעשרת גורמי התמותה העיקריים, כמו סרטן וסוכרת. הגורם המרכזי - מנות יתר של משככי כאבים נפוצים

רויטרס

(בוידאו: נשיא ארצות הברית דונאלד טראמפ הכריז על מצב חירום לאומי בעקבות עלייה בתמותה ממשככי כאבים, אוקטובר השנה)

תוחלת החיים בארצות הברית ירדה זו השנה השנייה ברציפות בשל עלייה בנטילת מנות יתר של משככי כאבים. שנות חייו של האמריקני הממוצע ירדו ב-10% ב-2016 לעומת 2015, ועתה הן מסתכמות ב- 78.6, זאת לפי נתוני המרכזי הארצי לסטטיסטיקות רפואיות. זו הפעם הראשונה זה כ-50 שנים שחלה ירידה בתוחלת החיים שנתיים ברציפות, כשהפעם הקודמת נרשמה בשנות ה-20 בעקבות השפעת הספרדית. הירידה הקודמת בתוחלת החיים הכללית, שנגרמה בשל מגפת האיידס, נבלמה אחרי שנה ב-1993.

לפי הדוח ישנה ירידה בשבעה מתוך עשרת הגורמים המרכזיים למוות, כולל מחלות לב, סרטן, שבץ וסוכרת. עובדה זו מדגישה את משקלם של מקרי מוות עקב מנות יתר בירידה העקבית בתוחלת החיים. כפי הנראה, במשך שנים נרשמו משככי כאבים בכמות גדולה בארצות הברית, כך שנוצר משבר התמכרות כלל ארצי, עם מטופלים שפונים להרואין וסמי רחוב אחרים ברגע שמרשמיהם מבוטלים.

לפי המרכז לבקרת מחלות, 63,600 בני אדם מתו ממנות יתר של סמים ב-2016 - זו עלייה של 21% לעומת שנה שעברה ופי שלושה לעומת 1999. מנות יתר של משככי הכאבים האופיאטיים, שנפוצים בבתי מרקחת בארצות הברית, עלו ב-28%, וגרמו למותם של 42,249 אנשים, רובם בני 25-54. המושפעים העיקרים ממנות היתר הם גברים, שתוחלת החיים שלהם ירדה ב-20%, לעומת נשים, שתוחלת החיים שלהן נותרה ללא שינוי ונשארה 81.1 שנים.

עוד בוואלה! NEWS:
בלי שינוי במעמד י-ם ובלי חידוש המו"מ: המאזן השלילי של טראמפ ונתניהו
לאה גולדין במועצת הביטחון: "בני נחטף בהפסקת אש בתיווך האו"ם"
יום זעם פלסטיני: שני הרוגים בעימותים עם צה"ל בגבול רצועת עזה

מדפים של משככי כאבים בבית מרקחת בעיר יוסטון שבטקסס, ארה"ב. AP
עלייה של 21% במקרי מוות ממנות יתר של סמים. משככי כאבים בבית מרקחת בטקסס/AP

בין הגורמים לעלייה הדרמטית ממוות ממנות יתר של הרואין נמנה משכך הכאבים האופיאטי פנטיל, שחזק פי מאה מהסם והציף את שוק התרופות בארצות הברית. צרכני הרואין רבים הזריקו לעצמם את הסם, כשהוא מעורבב עם פנטיל, בלי להיות מודעים להשפעתו החזקה.

יתרה מזאת, מוות ממנות יתר ממשכי כאבים אופיאטיים באופן כללי קפץ ל-19,410 ב-2016 לעומת 9,850 ב-2015. כך גם המיתות מהרואין קפצו ל-15,500 ב-2016 לעומת 12,989 ב-2015.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ קידם רבות את מאבקו במשככי הכאבים האופיאטיים במסגרת קמפיין הבחירות שלו בשנה שעברה. הנתונים הנוכחיים מגיעים ברקע הכרזתו על משבר לאומי לפני כחודשיים, זאת על מנת לגייס יותר משאבים ממשלתיים לטיפול בעניין.

התובע הכללי של מדינת וושינגטון מציג נתונים על השימוש באופיאטים במהלך משפט לבירור תביעה בנושא בבית משפט בסיאטל, 28 בספטמבר 2017. אי-פי, AP
התובע הכללי של מדינת וושינגטון מציג נתונים על השימוש באופיאטים בבית משפט בסיאטל, ספטמבר 2017/AP, אי-פי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully