וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך להסדר טיעון: קסטיאל יודה ויורשע בניסיון אונס

19.12.2017 / 19:17

הפרקליטות במשא ומתן מתקדם עם סניגוריו של איש חיי הלילה לפיו יודה ויורשע בשורה של עבירות מין שביצע בארבע מתוך חמש המתלוננות שנכללו בכתב האישום נגדו. ההסדר לא יכלול ככל הנראה הסכמות בעניין העונש, והפרקליטות תדרוש להטיל על קסטיאל עונש מאסר בפועל

צילום: אבי כהן, עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: הארכת מעצרו של קסטיאל, פברואר 2017)

הפרקליטות מנהלת משא ומתן מתקדם לקראת הסדר טיעון עם סנגוריו של איש חיי הלילה אלון קסטיאל, לאחר הליך גישור ארוך. לפי ההסדר המתגבש, קסטיאל יודה ויורשע בניסיון אונס, מעשה מגונה בכוח, מעשה מגונה והטרדה מינית - שנעשו בארבע מתוך חמש המתלוננות שדבריהן נכללו בכתב האישום שהוגש נגדו.

המתלוננת החמישית, שלגביה יוחס לקסטיאל ניסיון אונס, צפויה שלא להיכלל בכתב האישום המתוקן בו יודה, בשל קשיים עליהם הצביע השופט המגשר. הסדר הטיעון לא צפוי לכלול הסכמה בעניין העונש, והפרקליטות תדרוש ככל הנראה להטיל על קסטיאל עונש מאסר בפועל. נוסף מסתמן כי במסגרת ההסדר קסטיאל יפצה כל מתלוננת בעשרות אלפי שקלים.

לקריאה נוספת:
פורום היוצרים הדוקומנטריים נגד משפחת החשוד באונס
מבוכה לפרקליטות: בוטל החמור מבין שני אישומי האונס נגד קסטיאל
המשטרה בודקת אם יש התיישנות על האישום החמור ביותר נגד קסטיאל

דיון במעצרו של אלון קסטיאל המואשם באונס והטרדה מינית בבית המשפט המחוזי בתל אביב, 6 בפברואר 2017. מגד גוזני
בדרך להסדר טיעון. אלון קסטיאל בבית המשפט לפני כשנה/מגד גוזני

השיקול העיקרי שהניע את הפרקליטות להגיע להסדר מול קסטיאל היה הרצון למנוע מהמתלוננות את החוויה הקשה של עדות בבית המשפט.

יותר מעשר נשים התלוננו במשטרה על עבירות שונות שביצע בהן לכאורה קסטיאל. לפני כשנה הוגש נגדו כתב האישום, שכלל תחילה שש נשים, ששתיים מהן התלוננו על אונס.

כחודשיים לאחר הגשת כתב האישום החליטה הפרקליטות להוריד את אחד האישומים באונס, לאחר שהשלמת חקירה העלתה כי חלה התיישנות על המקרה. ביטול האישום התבצע לאחר פנייתם של עורכי דינו לפרקליטות, ולפיה לא ייתכן שאנס את הקולגה שלו ב-2007, מאחר שסיים להיות מועסק בחברה ב-2006. לאחר עשור, חלה התיישנות על עבירת אונס. הסנגורים פנו עם הטענה לפרקליטות מחוז תל אביב, שהחזירה להשלמת חקירה את התיק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully