וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה נגד בג"ץ: תבקש דיון נוסף על החזרת גופות המחבלים

18.12.2017 / 11:32

למרות הפסיקה לפיה למדינה אין סמכות להחזיק בגופות מחבלים לצרכי משא ומתן, הקבינט המדיני-ביטחוני החליט לבקש דיון נוסף בבג"ץ ולא לפנות לשינוי חקיקה, זאת בהתאם לעמדת היועץ המשפטי לממשלה. "שהעקרונות המפורטים בדעת הרוב של השופטים אינם מקובלים"

צילום: מתוך הטוויטר של "יש עתיד" , עריכה: תום זואילי

הקבינט המדיני-ביטחוני קיבל את המלצת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לבקש דיון נוסף בבג"ץ בנושא גופות מחבלים, זאת בתום דיון שהתקיים הבוקר (שני). שרי הקבינט הבהירו שגופות המחבלים לא יוחזרו ושהעקרונות המפורטים בדעת הרוב של השופטים אינם מקובלים. הליכי חקיקה לא יקודמו בשלב זה, עד לקבלת תשובה מבית המשפט לקיום דיון נוסף.

שרי הקבינט קיימו היום דיון המשך לישיבה שהחלה אתמול שהתמקדה ברובה בהסלמה ברצועת עזה ובהחלטה לגבי מכלי האמוניה בחיפה. במהלך הדיון הקדישו השרים זמן לדיון בהחלטת בג"ץ בנושא גופות מחבלים כשבקואליציה נחלקו הדעות לגבי שיטת הפעולה הנכונה ונבחנו שני אפיקי פעולה – בקשה לדיון חוזר בהרכב מורחב בפני שופטי בג"ץ או תיקון החקיקה כך שתאפשר החזקת גופות מחבלים. עמדת היועמ"ש מנדלבליט הייתה שעדיף לבקש דיון נוסף בבגץ וזו התקבלה.

עוד בנושא:
בג"ץ: המדינה לא תוכל להחזיק בגופות מחבלים - אלא אם תחוקק חוק
בג"ץ גופות המחבלים: נתניהו יכנס את הקבינט; "לא למתנות חינם לחמאס"
בג"ץ בביקורת על הקבינט: החלטת הלחץ על חמאס לא מיושמת

אורון שאול, הדר גולדין. באדיבות המשפחה
אורון שאול והדר גולדין, שגופותיהם מוחזקות ברצועת עזה/באדיבות המשפחה

בשבוע שעבר פסק בג"ץ כי למדינה אין סמכות להחזיק גופות מחבלים לצרכי משא ומתן. השופטים נתנו למדינה שישה חודשים לעגן את הפסיקה בחקיקה - או להחזיר למשפחות הפלסטינים את הגופות. הרכב השופטים היה יורם דנציגר, ג'ורג' קרא וניל הנדל - שהיה בדעת מיעוט. בג"ץ דן בעתירות שהוגשו נגד החלטת הקבינט המדיני ביטחוני מסוף השנה שעברה, לפיה גופות של מחבלים יוחזרו למשפחותיהם בתנאים מגבילים שישמרו על הסדר הציבורי. להחלטה נקבעו שני חריגים: מחבלי חמאס, ומחבלים שביצעו פיגועי טרור חריגים, ועשויים לסייע בהשגת עסקאות חילופי שבויים.

בהתאם להחלטה החזיקה ישראל בכמה גופות של מחבלים מ"אינתיפאדת היחידים", בטענה שהן עשויות לסייע במשא ומתן על השבת גופותיהם של סגן הדר גולדין, סמל ראשון אורון שאול, והאזרחים אברה מנגיסטו והישאם אל סייד. בני המשפחות של המחבלים הם שעתרו נגד ההחלטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully