וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא צ'כיה: "הכרזת טראמפ משמחת; נלך בעקבות ארצות הברית"

8.12.2017 / 0:32

הנשיא מילוש זמאן בירך על הכרת טראמפ בירושלים כבירת ישראל, ואמר כי "לכל מדינה יש הזכות להחליט איזו עיר תהיה בירתה ולכל מדינה הזכות להחליט היכן תמוקם השגרירות שלה". הצ'כים היו הראשונים להודיע לאחר נאום טראמפ כי הם מכירים במערב ירושלים כבירת ישראל

אתר רשמי

נשיא צ'כיה מילוש זמאן אמר אמש (חמישי) כי ארצו צפויה ללכת בעקבות ארצות הברית ולהעביר את השגרירות שלה לירושלים - "במוקדם או במאוחר". "זה משמח אותי, כי בביקורי בישראל לפני ארבע שנים אמרתי שארצה להעביר את השגרירות ושאם זה יקרה אנו נהיה הראשונים לעשות זאת. בכל מקרה, זה יותר טוב מכלום. לכל מדינה יש הזכות להחליט איזו עיר תשמש בירתה, ובאותה מידה לכל מדינה יש הזכות להחליט היכן תמוקם השגרירות שלה".

שלשום, לאחר נאום טראמפ, משרד החוץ הצ'כי פירסם הודעה בה הכריז על הכרה במערב ירושלים כבירת ישראל, אך הבהיר כי מעמדה העתידי של מזרח העיר ייקבע במסגרת משא ומתן בין ישראל והפלסטינים. בחודש מאי האחרון הצביע הפלמנט הצ'כי על הכרה בירושלים כבירת ישראל, וצ'כיה הבהירה אתמול כי היא מכירה בירושלים המערבית בגבולות 1967בלבד כבירת ישראל.

נשיא צ'כיה מילוש זמאן עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, 10.7.2013. AP
נשיא צ'כיה זמאן עם ראש הממשלה נתניהו בביקורו בארץ ב-2013/AP

צ'כיה נחשבת לאחד מידידותיה הגדולות של ישראל באירופה מזה שנים. בהודעה ממשרד החוץ הובהר כי צ'כיה מחויבת למדיניות האיחוד האירופי, שמתייחסת למזרח ירושלים כבירתה העתידית של המדינה הפלסטינית ולכן מהלך של העברת שגרירות יישקל בהתאם לתוצאות המו"מ המדיני בין ישראל והפלסטינים. רוסיה הודיעה גם היא באפריל האחרון כי מכירה במערב ירושלים כבירת ישראל, וכי על מזרח העיר לשמש כבירת המדינה הפלסטינית העתידית.

רג'וב: "סגן הנשיא פנס לא רצוי בפלסטין"

בעולם הערבי הרוחות עדיין סוערות, יממה לאחר נאום טראמפ. בכיר פתח ג'יבריל רג'וב אמר הערב כי סגן נשיא ארצות הברית מייק פנס "אינו רצוי בפלסטין". "פנס ביקש לפגוש את אבו מאזן ב-19 בדצמבר בבית לחם, אך הפגישה הזאת לא תתקיים", אמר רג'וב.

נשיא ארה"ב טראמפ מדבר עם כתבים על צפון קוריאה באחוזת הגולף שלו בבדמינסטר, ניו ג'רזי. רויטרס
"ביקש לפגוש את אבו מאזן בבית לחם, אבל זה לא יקרה", אמר רג'וב. פנס לצד טראמפ/רויטרס

בבית הלבן דחו אמש את דברי אבו מאזן על כך שהצהרת טראמפ מהווה נסיגה מתהליך השלום. הדוברת שרה סנדרס אמר כי "הנשיא הבהיר שאנחנו מחויבים לתהליך השלום ורוצים להמשיך במגעים במטרה להשיג הסכם שלום. זה משהו שארצות הברית מחויבת אליו". לדבריה, לא ידוע לממשל על כוונה של מדינות נוספות ללכת בעקבות טראמפ ולהכיר בירושלים כבירה הישראלית.

(עדכון ראשון: 23:07)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully