וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החיפושים אחרי הצוללת הארגנטנאית הופסקו: "אפסו הסיכויים למצוא ניצולים"

דובר הצי הודיע על הפסקת החיפושים אחר 44 אנשי הצוות שהיה בצוללת "סאן חואן", שעקבותיה אבדו לפני כשבועיים. לדבריו, בזמן שחלף מאז שנוצר קשר עם הצוללת בפעם האחרונה לפני יותר משבועיים, אפסו הסיכויים לאתר את אנשי הצוות בחיים, וכעת יתמקדו במציאת שרידיה

צילום: CNN, עריכה: שניר דבוש

חיל הים בארגנטינה הודיע על הפסקת הניסיונות לאתר את הצוללת "סאן חואן" ולהציל את 44 חברי הצוות שהיו על סיפונה, לאחר שאבדו עקבותיה לפני יותר משבועיים. "למרות המאמצים שהושקעו, לא ניתן היה לאתר את הצוללת", מסר דובר חיל הים במדינה, אנריקה בלבי. לדבריו, הזמן שחלף צמצם משמעותית את הסיכוי לכך שאנשי הצוות יאותרו בחיים.

דובר חיל הים ציין כי למרות שלא ניתן לדעת מה עלה בגורלה של הצוללת, לא נמצאו עדויות להימצאותה באזורים שבהם התקיימו החיפושים. לדבריו, מאמצי האיתור כללו כלי שיט רבים, בהן צוללות נוספות, וכעת מנסים לאתר את שרידי הצוללת בקרקעית האוקיינוס האטלנטי, סמוך למקום שבו יצרה קשר בפעם האחרונה.

עוד בוואלה! NEWS:
הפיגוע בערד: רון רץ לכביש כדי להזעיק עזרה אחרי שנדקר - והתמוטט
מסוגל להגיע לכל פינה בארה"ב: הטיל החדש של קים משלים את מטרתו
"העולה הצעיר ביותר" כבר בן 45 - והוא דורש תעודת לידה ישראלית

חשש כבד לחיי צוות הצוללת הארגנטינאית "סאן חואן" שנעלמה באוקיינוס. צילום: CNN, עריכה: שניר דבוש, מערכת וואלה! NEWS
נבנתה בגרמניה ונמצאת בשירות מאז 1983. הצוללת סאן חואן/מערכת וואלה! NEWS, צילום: CNN, עריכה: שניר דבוש

בשבוע שעבר אמר בלבי כי רעש חריג שאותר בדרום האוקיינוס האטלנטי סביב אותו הזמן שבו הצוללת שלחה את האות האחרון שלה "עולה בקנה אחד" עם רעש של פיצוץ. לדבריו, הפיצוץ היה "חריג, יחיד, קצר, אלים ולא גרעיני", אך לצי אין מספיק מידע כדי לדעת מה גרם לו. הוא הוסיף כי המידע שהתקבל מתיישב עם דוח דומה של הצי האמריקני.

יותר מעשר מדינות, כולל ארצות הברית, השתתפו במבצע החיפושים הנרחבת אחרי הצוללת, שנעלמה בדרום האוקיינוס האטלנטי ב-15 בנובמבר, אחרי שדיווחה על תקלה במערכת האלקטרונית שלה. הצי האמריקני שלח שני כלי שיט-תת ימיים, המצוידים בסונאר המסוגל לספק תמונות מקרקעית האוקיינוס.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
איש הצי האמריקני במטוס המשתתף בחיפושים אחרי הצוללת הארגנטינאית באוקיינוס האטלנטי, 22 בנובמבר 2017. רויטרס
מטוס אמריקני המשתתף בחיפושים אחרי הצוללת באוקיינוס האטלנטי/רויטרס

הצוללת, שנבנתה בגרמניה ונמצאת בשירות מאז 1983, הייתה בדרכה חזרה מסיור שגרתי לאושואיה, בסמוך לקצה הדרומי ביותר של דרום אמריקה, כשדיווחה על תקלה אלקטרונית. לפי גבריאל גלאזי, מפקד בצי של ארגנטינה, הצוללת עלתה מעל פני הים כדי לדווח על התקלה, שאותה תיאר כקצר חשמלי באחת מהסוללות שלה.

"סאן חואן", שתוחזקה בארגנטינה ב-2008, קיבלה הוראה לחדול ממשימתה ולשוב לבסיס חיל הים במאר דל פלטה במהירות האפשרית. לפי דובר חיל הים, מפקד הצוללת הצליח ליצור קשר פעם נוספת עם הבסיס אחרי הדיווח הראשון. הוא אמר כי הבעיה תוקנה וכי הצוללת תשוב אל מתחת לפני המים בדרכה לבסיס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully