וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד הארסנל הגרעיני בארה"ב: אם אקבל פקודה לא חוקית - אסרב

19.11.2017 / 11:57

גנרל ג'ון הייטן הבהיר את תהליך קבלת ההחלטות במקרה של הוראה כזו מהנשיא, ברקע החשש שטראמפ יורה על תקיפת צפון קוריאה. "אנחנו לא מטומטמים, אנחנו יכולים ללכת לכלא לשארית חיינו"

צילום: רויטרס

מפקד פיקוד הגרעין בצבא ארצות הברית אמר אתמול (שבת) כי הוא יסרב לנשיא דונלד טראמפ אם הוא יורה על שימוש "לא חוקי" בנשק גרעיני. גנרל ג'ון הייטן, מפקד הפיקוד האסטרטגי, אמר במהלך פורום בינלאומי לביטחון בקנדה כי הוא הקדיש מחשבה רבה לגבי האפשרות שהוא יקבל הוראה כזאת. הפנטגון לא הגיב לדבריו.

"אני חושב שיש אנשים שסבורים שאנחנו טיפשים", אמר בתשובה לשאלה על תרחיש שכזה. "אנחנו לא טיפשים. אנחנו חושבים על כך הרבה. כשיש בידך אחריות שכזאת, כיצד אתה יכול שלא לחשוב על כך?". האחראי על הארסנל הגרעיני האמריקני הסביר את התהליך שקורה אחרי פקודה שכזאת.

"אני נותן עצה לנשיא, הוא אומר לי מה לעשות", אמר. "אם זה לא חוקי, נחשו מה הולך לקרות? אני אומר, 'אדוני הנשיא, זה לא חוקי'. ונחשו מה הולך לקרות? הוא יגיד, 'מה יהיה חוקי?' ואז נעניק לו אפשרויות, שורה של יכולות להגיב לכל סיטואציה שהיא, וככה זה עובד. זה לא יותר מדי מסובך".

לקריאה נוספת:
בצל הסנקציות החונקות, קים מחליף את הטילים בטרקטורים
קוריאה הצפונית: "ביקור טראמפ באסיה הוכיח שהוא מתחנן למלחמה
גורם בארה"ב: "עלולים להפסיד במלחמה עם צפון קוריאה"

מפציץ אמריקני מדגם B-2 בשמי מיזורי, ארצות הברית, ינואר 2017. AP
בסנאט החלו לדון על סמכות הנשיא לשימוש בגרעין. מפציץ אמריקני/AP

הגנרל הייטן הוסיף כי בחינת תרחישי תגובה במקרה של פקודה בלתי-חוקית היא הליך מקובל. "אם אתה מבצע פקודה בלתי-חוקית, אתה הולך לכלא. אתה יכול ללכת לכלא לשארית חייך".

דבריו של הגנרל הבכיר נאמרו אחרי דיון בסנאט, מצד סנאטורים דמוקרטים ורפובליקנים, סביב הסמכות של טראמפ לפתוח במלחמה, להשתמש בנשק גרעיני ולחתום על הסכמים בינלאומיים. זאת בצל החשש שהמשבר עם קוריאה הצפונית עלול להוביל למלחמה. טראמפ אף איים "להשמיד לחלוטין" את קוריאה הצפונית.

חלק מהסנאטורים רוצים לשנות את הסמכות של הנשיא להשתמש בנשק גרעיני וביום שלישי דנה ועדה בסנאט בנושא, לראשונה זה יותר מארבעה עשורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully