וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמנת פשרה בין קק"ל לממשלה: 1.8 מיליארד יעברו, החקיקה תוקפא

13.11.2017 / 21:34

לפי המתווה המתגבש, הקרן הקיימת לישראל תעביר סכום של כ-1.8 מיליארד שקל במשך כשלוש שנים לאוצר, זאת בתמורה לעצירת החקיקה להלאמת הקרן. אישור המתווה כולו כפוף להסכמת דירקטוריון קק"ל

צילום: רוני כנפו, עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: מחאת עובדי קק"ל, אתמול)

לאחר שוועדת הכספים אישרה בשבוע שעבר את הצעת החוק בנושא לקראת העברתה במליאה, הערב (שני) מסתמנת פשרה בין הקרן הקיימת לישראל (קק"ל) לממשלה, לפיה תסכים קק"ל להעביר למשרד האוצר סכום של כ-1.8 מיליארד שקלים בשלוש השנים הקרובות. בתמורה - החקיקה הממשלתית שקודמה בשבוע האחרון להלאמת קק"ל תוקפא.

בשעות הערב התקיימו שיחות מרתוניות בין ראש הסגל במשרד ראש הממשלה יואב הורביץ ומנכ"ל קק"ל אמנון בן עמי בנוגע למתווה לסיום המשבר. לדברי גורמים בקואליציה, עדיין לא סוכמו סופית כל הפרטים ואישור המתווה כולו כפוף להסכמת דירקטוריון קק"ל.

לקריאה נוספת:
ועדת הכספים אישרה את חוק קק"ל - לקראת העברתו להצבעה בכנסת
הממשלה אישרה: קק"ל תחויב בחקיקה להעביר למדינה 80% מהכנסותיה
ביטן על ההסכם עם קק"ל: כשלון עלול להוביל להתפוררות הקואליציה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הצדדים פועלים למציאת פשרה שתביא לסיום המשבר. קק"ל/מערכת וואלה!, צילום מסך

במוקד המשבר עם קק"ל שהחריף בימים האחרונים, דרישת המדינה להעביר תמלוגים למדינה על השבחת הקרקעות שבבעלותה. כיום, הקרן מחזיקה בבעלות על כ-11% מהקרקעות במדינה, בשטח של כ-2.3 מיליון דונם, והיא נהנית מפטור מלא ממיסוי ממשלתי. לפני כשנתיים, הממשלה ניסתה לקדם חקיקה לפיה יותנה הפטור ממסים בכך שקק"ל תעביר שיעור מהכנסותיה לידי המדינה, שיועבר לתוכניות פיתוח לאומי, אך בסופו של דבר הושג הסכם על העברה של סכום כולל של 2.19 מיליארד שקלים ב 2015 ו-2016 והחקיקה הוקפאה.

באופן דומה, בשבועות האחרונים הגיע האוצר לסיכום עם הנהלת קק"ל על העברת תקציב של שני מיליארד שקלים לטובת 2018 ו-2019 אך הסיכום היה תלוי באישור דירקטוריון קק"ל, שהחליט לאחרונה לאשר העברה של מיליארד שקלים בלבד לטובת תקציב 2018. בעקבות ההתפתחויות, ראש הממשלה ושר האוצר החליטו לחדש את החקיקה מ-2015 המתנה את הפטור ממיסוי שממנו נהנית קק"ל בכך שתעביר 80% מהכנסותיה - סכום המוערך ב-1.2 מיליארד שקלים בשנה - לידי המדינה, לטובת פרויקטים העוסקים בפיתוח תשתיות לאומיות.

הפנגתעובדי קק"ל נגד הממשלה בעקבות חוק שעלול לפגוע בעצמאותה ובתפקודה של קק?ל כנסת, ירושלים 12 בנובמבר 2017. רוני כנפו
מחאת עובדי קק"ל סמוך לכנסת, אתמול/רוני כנפו

הפשרה בין קק"ל לממשלה נרקמה גם בתיווכם של יו"ר הקואליציה דוד ביטן, בזמן שמנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד עודכן במהלך השיחות. דירקטוריון קק"ל צפוי להתכנס מחר כדי לאשר את ההסכם שעל פי ההערכות ייחתם בשבוע הקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully