וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה אישרה: קק"ל תחויב בחקיקה להעביר למדינה 80% מהכנסותיה

השרים אישרו הצעת החלטה שתחייב את קק"ל להעביר את ההכנסות למדינה או לוותר על הפטור הגורף ממיסוי ממשלתי. שר החקלאות אורי אריאל ושר הרווחה חיים כץ התנגדו. "הלאמת קק"ל נוגדת את האינטרס של המדינה", אמר השר אריאל. השרה שקד נמנעה

עריכה: שניר דבוש

הממשלה אישרה הבוקר (שלישי) את הצעת ההחלטה שתחייב את הקרן הקיימת לישראל להעביר 80 אחוז מהכנסותיה לידי המדינה או לוותר על הפטור הגורף ממיסוי ממשלתי. עם אישור הצעת ההחלטה, החלה ועדת הכספים לדון בעניינה של קק"ל.

במהלך הדיון בממשלה הצביעו שר החקלאות אורי אריאל ושר העבודה והרווחה חיים כץ נגד הצעת ההחלטה, ושרת המשפטים איילת שקד נמנעה. "הלאמת קק"ל נוגדת את האינטרס של מדינת ישראל ושל העם היהודי", אמר השר אריאל. "על המדינה לנהל שיח עם קק"ל ולהגיע להסכמות על העברות הכספיות מקק"ל למדינה בתוך כמה שבועות". בסביבת השר כץ אמרו כי הוא התנגד כי "לא הוצגו בפניו הנתונים הנדרשים להצבעה מושכלת".

גם מזכ"ל תנועת המושבים ויו"ר התאחדות חקלאי ישראל, מאיר צור, מתח ביקורת על ההחלטה. "בלי קק"ל לא תהיה התיישבות במרחב הכפרי במדינה", אמר. "לא יהיה פיתוח תשתיות, מים, כבישים מהגליל ועד הנגב. לא יהיה עץ ולא יער. החקלאות והמרחב הכפרי כולו יגווע. אסור לתת לזה יד. אל למדינת ישראל לשחוט פרות קדושות".

עוד בוואלה! NEWS:
"חשף שיניים – והתנפל": התן נשך את אבישג בת ה-4 בסלון ביתה
שוטר מג"ב נעצר בחשד שאנס נערה בת 17 אותה הכיר באינטרנט
ערב הסעודית: לבנון הכריזה עלינו מלחמה; נגרום להם לשוב למערות

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת ממשלה ירושלים 7 בנובמבר 2017. רויטרס
ראש הממשלה נתניהו בפתח הישיבה, היום/רויטרס

הדיון התקיים על רקע קריסה של סיכומים לפיהם קק"ל תעביר שני מיליארד שקלים לתקציב המדינה בשנתיים הקרובות. בדיון שהתקיים אתמול בלשכת ראש הממשלה, ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון הביעו תמיכה חזקה בעימות החזיתי מול קק"ל. יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן אמר כי מדובר ב"נקודת ציון" והוסיף כי "חייבים להעביר את זה. אם לא נצליח, זה עשוי להתחיל תהליך של התפוררות בקואליציה".

ראש הממשלה נתניהו התייחס לסערה בפתח ישיבת הממשלה ואמר כי "הקרן הקיימת לישראל עשתה דברים חשובים למען העם היהודי ומדינת ישראל. אבל היום ברור יותר מתמיד שעתידו של העם היהודי קשור בעבותות לעתיד מדינת ישראל, כאן ייקבע גורלו ועתידו של העם היהודי. הקרן הקיימת לישראל מוכרת מדי שנה קרקעות ומקבלת מיליארדי שקלים", הוסיף נתניהו. "חשוב מאוד שהכסף הזה יופנה לצרכים של מדינת ישראל. הצרכים אינם יכולים לחכות".

עוד באותו נושא

ביטן על ההסכם עם קק"ל: כשלון עלול להוביל להתפוררות הקואליציה

לכתבה המלאה

ביטן נגד סמוטריץ': קורא להדיחו מוועדת הכספים

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) התייחס לסערה ואמר כי "כחלון מחסל את קק"ל ומשעבד את הכנסותיה לכלכלת הבחירות שלו. הממשלה רומסת ברגל גסה הסכמים שהיא חתומה עליהם מול קק"ל, ומשדרת שאי אפשר לסמוך עליה ועל התחייבויותיה. אין שום היגיון במחטף הזה", אמר סמוטריץ' והוסיף כי "איני מצליח להבין את הלהיטות של חברי הקואליציה שמוכנים במהלך בזק כוחני לתת למפלגת 'כולנו' מיליארדים רבים תוך פגיעה אנושה בקק"ל.

בעקבות התנגדות סמוטריץ' ביקש ח"כ ביטן להדיחו מוועדת הכספים. יו"ר הסיעה ח"כ שולי מועלם רפאל סירבה לבקשתו. ח"כ סמוטריץ' הגיב ואמר כי "לא זכור לי שביטן ביקש להדיח את נציגי כולנו מהדיונים על חוק ההסדרה, למרות שהוא עבר בוועדת שרים. אם הוא היה עושה את זה, עמונה הייתה קיימת היום".

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' מדבר לפניי פינוי המאחז עמונה, 1 בפברואר 2017. יותם רונן
סמוטריץ'. מתנגד להלאמת קק"ל/יותם רונן

מנגד, גם בקק"ל נכנסו למתכונת חירום ומגייסים את העולם היהודי למאבק בהחלטת הממשלה - בשבוע הבא יגיעו כל נציגי הקרן הקיימת והמוסדות הציוניים לכינוס חירום בארץ לדון במאבק. עוד קודם לכן, ביום חמישי הקרוב תתכנס ההנהלה הציונית העולמית לדיון חירום לאור הרצון של הממשלה לחייב את קק"ל במיסוי או בתמלוגים.

(עדכון ראשון 12:12)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully