וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לשמור על חופש התפילה": 500 שנה לרפורמציה שפילגה את הנצרות

1.11.2017 / 8:41

בגרמניה ציינה מרקל את המסמך שנעץ מרטין לותר על דלת הכנסייה בוויטנברג, במחאה על התנהלות הכמרים הקתולים. הקנצלרית, שספגה ביקורת על הכנסת מיליון מהגרים, קראה להגן על ילדי פליטים שנרדפו

קנצלרית גרמניה מרקל באירוע לציון 500 שנה בכנסיה בעיר ויטנברג, 1 בנובמבר 2017. רויטרס
קראה להימנע מקיצוניות דתית. מרקל בטקס בוויטנברג, אתמול/רויטרס

כשהיא מזכירה את רוח הרפורמציה, קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל קראה אמש (שלישי) לסובלנות ולחירות דתית ואמרה כי גרמניה צריכה להגביר את הסיוע לילדי פליטים "שחוו דברים נוראיים". "למדנו שסובלנות היא בנשמתה של אירופה", אמר מרקל בטקס לציון 500 שנה לאירוע בעיר ויטנברג, שהוביל לפילוג הכנסייה. כדי להוקיר את שנת ה-500 לרפורמציה, תושבי גרמניה נהנו השנה מיום חופש.

מרטין לותר נעץ את ביקורתו המפורסמת כלפי הקתוליות על דלתה של כנסייה בעיר, כשיצא נגד אנשי הדת באותה תקופה. עם זאת, הצעד שלו הוביל לפילוג בנצרות המערבית וליצירת הנצרות הפרוטסטנטית, וכן למאות שנים של מלחמות, רדיפה ואפליה.

לקריאה נוספת בנושא
מהגר אוזבקי שנשבע אמונים לדאעש: זהו המחבל שביצע את הפיגוע במנהטן
אחרי שיחה של מאפיונר: ברלוסקוני ייחקר על פיגועי המאפיה באיטליה

מסמך התזות של מרטין לותר, שננעץ על דלת הכנסייה בעיר ויטנברג, גרמניה, ב-1517. רויטרס
התזות שנעץ לותר על דלת הכנסייה/רויטרס

מרקל, בתו של כומר פרוטסטנטי, שיבחה את לותר על כך שתרגם את התנ"ך לגרמנית והגביר את זמינותו עבור חלקים נרחבים באוכלוסייה. "החינוך הדתי היה חלק מרכזי ברפורמציה", אמרה הקנצלרית, שהדגישה את החשיבות בחינוך לכולם.

קנצלרית גרמניה זכתה בביקורות רבות בעקבות החלטתה לאפשר ליותר ממיליון מהגרים להיכנס למדינה בשנתיים האחרונות, החלטה שהובילה להתחזקות הימין הקיצוני במדינה ולהישגיה של "אלטרנטיבה לגרמניה" (AfD) בבחירות לפרלמנט בחודש שעבר. היא אמרה כי אנשים מרקע שונה יודעים מעט מאוד אחד על השני, ולכן יש לקיים דיאלוג בין הדתות השונות.

"כמו שחופש הדת צריך להיות מוגן תמיד מפני קיצוניות דתית, כך מנגד, יש למנוע זלזול בחופש להתפלל", אמרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully