וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחבלים רצחו את ראובן בנקמה על מות חברם: פוענח הפיגוע בכפר קאסם

29.10.2017 / 13:15

כתב אישום הוגש נגד שני פלסטינים תושבי קבאטיה בגין רצח שמרלינג בערב סוכות - כנקמה על מות חברם במהלך ניסיון פיגוע דקירה ועל רקע המהומות בהר הבית. המשפחה: "מקווים שאבא היהודי האחרון שנרצח על רקע היותו יהודי"

צילום: דובר צה"ל, עריכה: יאיר דניאל

כתב אישום הוגש הבוקר (ראשון) נגד שני פלסטינים תושבי קבאטיה שבשומרון בגין רצח ראובן שמרלינג, תושב אלקנה שנדקר למוות בכפר קאסם לפני כשלושה שבועות. השניים, יוסף חאלד מוסטפא כמיל ומוחמד זיאד אבו אל-רוב, בשנות העשרים לחייהם, נעצרו ימים אחדים לאחר הרצח בפעילות משותפת של השב"כ, צה"ל והמשטרה.

על פי כתב האישום, השניים נכנסו לישראל כשבועיים לפני הרצח באופן בלתי חוקי בסיוע מסיע שב"חים. מחקירתם בשב"כ עולה כי הם החליטו לבצע פיגוע דקירה ולגרום למותם של יהודים ממניע לאומני, כנקמה על מות חברם שנהרג בניסיון פיגוע דקירה במעבר ג'למה, ועל רקע המהומות בהר הבית בחודש יולי. אחד מהם תכנן לבצע את הפיגוע עוד טרם נכנס לישראל.

גופת גבר יהודי בן 70 נמצאה באזור התעשייה בכפר קאסם, 4 באוקטובר 2017. תצפית TPS
נקמה על מות החבר. זירת הרצח/תצפית TPS

לשם ביצוע הפיגוע, נטען בכתב האישום, רכשו השניים סכין, תכננו את מתווה הפיגוע ואת נתיב הבריחה לשטחי הגדה המערבית. בחקירת השניים התקבל מידע אודות כוונות נוספות לביצוע פיגועים נגד ישראלים בשטחים, יחד עם פעילים נוספים מהכפר קבאטיה שעדיין נמצאים תחת חקירה.

כתב האישום הוגש על ידי פרקליטות מחוז המרכז לבית המשפט המחוזי בלוד, בסעיף של רצח ממניע לאומני.

במשפחה בירכו על לכידת הנאשמים ברצח. "אנחנו מודים לכוחות הביטחון שעשו עבודה מצוינת ותפסו את הרוצחים במהירות. תודה רבה גם לפרקליטות שעשו מלאכתם נאמנה והגישו כתב אישום בהליך מהיר", מסרו. "אנחנו סמוכים ובטוחים שבבית המשפט יעשה צדק ואבא יהיה היהודי האחרון שנרצח רק בשל היותו יהודי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מת ערב יום הולדתו ה-70. שמרלינג/מערכת וואלה!, צילום מסך

שמרלינג, אב לארבעה וסב ל-19, נמצא בערב סוכות על ידי בני משפחתו, שהגיעו להתארח אצלו לרגל יום הולדתו ה-70, סמוך לעסק לייצור פחמים בכפר קאסם. בהלוויתו אמרה נכדתו הדר: "אנחנו יושבים אצלכם בחג. מחכים שתניף את אחד הילדים קטנים. אתה כמו דוד המלך שנולד ומת באותו היום. גם אתה דמות מרשימה כמוהו, אבל אתה שלנו", אמרה.

בני המשפחה הגיעו להלוויה כשהם לובשים חולצות ועליהן המספר 70, שהכינו לכבוד חגיגות יום הולדתו של שמרלינג, שהיו מתוכננות להתקיים יום למחרת הירצחו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully