וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבא דרום קוריאה: נוכל לנטרל במהירות את המערך הארטילרי של הצפון

בדיווח של ראשי הצבא לאסיפה הלאומית בסיאול, נמסר על תוכנית תלת-שלבית לחיסול האיום על הבירה המצויה 56 קילומטרים מהגבול - באמצעות טילים בליסטיים טקטיים. משטר קים איים להפוך את סיאול ל"ים של אש", אם תפרוץ מלחמה. בכיר צפון קוריאני: "טראמפ משחק כדורגל גרעיני"

צילום: רויטרס, CNN, עריכת וידאו: נועה לוי

צבא קוריאה הדרומית מסר כי הוא בטוח שיוכל לנטרל במהירות את מערכות הארטילריה הקדמיות של קוריאה הצפונית במקרה של מלחמה בחצי האי – כך דיווחה היום (שישי) סוכנות הידיעות יונהאפ. בירת הדרום סיאול ממוקמת כ-56 קילומטרים מהגבול עם הצפון, ובמשטר קים איימו להפוך אותה ל"ים של אש" אם תפרוץ מלחמה.

בדיווח למועצה הלאומית שנמסר השבוע, הציגו ראשי הצבא תוכנית תלת-שלבית למתקפת טילים שתצא לפועל בשלבים הראשונים של עימות חמוש, במטרה להרוס את המערך הארטילרי של פיונגיאנג. ראשי הצבא חשפו כי ישתמשו ראשית בטילי קרקע-קרקע למטרות קצרות מדגם KTSSM, המכונים "הורגי ארטילריה", לתקיפת המערך הארטילרי המוסווה לאורך השטח המפורז ולחופי איי הגבול.

קוריאה הדרומית שיגרה טילים בליסטיים במסגרת תרגיל. רויטרס
שיגור טיל בליסטי של צבא הדרום/רויטרס

"הטיל יתקוף את מנהרות האויב עם תותח 170 מ"מ פנימי ומערך שיגור רב-טילי של 240 מ"מ", נכתב בדוח. "טיל דומה ישמש לתקיפת מתקני נשק ומשגרי רקטות 300 מ"מ". בצבא חשפו כי הם מתכננים להשתמש גם בטילים בליסטיים מדגם היונמו 2, המגיעים לטווח של כ-800 קילומטרים נגד כלי הנשק להשמדה המונית של הצפון, וכי הם מבקשים להצטייד בטילים עוצמתיים אף יותר, הינומו 4, כדי להכניס גם את ראשי משטר קים לטווח האיום.

קוריאה הדרומית וארצות הברית פתחו ביום שני בתרגיל ימי בסמוך לחצי האי הקוריאני, שיימשך שבוע, ברקע המשבר החריף עם קוריאה הצפונית. דובר מטעם משרד ההגנה בסיאול אמר כי כ-40 כלי שיט מחילות הים של שתי המדינות, כולל נושאת המטוסים האמריקנית "רונלד רייגן", משתתפים בתרגיל המתקיים ממזרח לחופי חצי האי וממערב לו. פיונגיאנג כינתה את התמרון הימי "הכנה למלחמה".

בחודש הבא יבקר נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ באסיה, ויגיע בין היתר לסין, ליפן ולקוריאה הדרומית.

בכיר צפון קוריאני: "טראמפ משחק בכדורגל גרעיני"

דיפלומט צפון קוריאני אמר היום כי פיונגיאנג מתכננת להמשיך את הניסויים הגרעיניים, והאשים את נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ במשחק "כדורגל גרעיני", כך דווח בסוכנות הידיעות הרוסית RIA. דבריו של הדיפלומט ממשרד החוץ הצפון קוריאני, נאמרו על פי הדיווח בכנס על נשק במוסקבה. "צפון קוריאה משוכנעת שפיתוח נשק גרעיני הוא הבחירה הנכונה, וכוונותינו לבצע ניסויים מתחזקות, כדי להילחם באיום הגרעיני האמריקני".

לפי הדיווח, הבכיר אמר באירוע כי לטראמפ יש "אלפי" כלי נשק גרעיניים, וכי הוא משחק ב"כדורגל גרעיני".

(עדכון ראשון 14:13)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully