וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כים מכולנו תקפו את נתניהו: "הבעיה לא במפכ"ל אלא אצלך"

15.10.2017 / 11:55

חברי סיעתו של שר האוצר יצאו כאיש אחד נגד דברי רה"מ נגד ההדלפות מחקירותיו שהזכיר את יועץ המפכ"ל ליאור חורב שייעץ בעבר גם לכחלון. חברת הליכוד ח"כ בוקר הגנה על נתניהו - ותקפה את חבריה לקואליציה: "גיס חמישי"

צילום: רוני כנפו, עריכה: שניר דבוש

(אלשיך בנאום בחודש שעבר: "שמח שיש ביקורת על המשטרה משני צדי המפה הפוליטית")

חברי הכנסת של מפלגת כולנו נחלצו הבוקר (ראשון) להגיב למתקפתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו נגד ההדלפות מחקירותיו במשטרה. ח"כ מרב בן ארי התייחסה ישירות לנתניהו בחשבון הטוויטר שלה וכתבה: "‏אדוני ראש הממשלה, הבעיה היא לא במפכ"ל אותו בחרת בעצמך, בחוקרי משטרה המבצעים את תפקידם, בהדלפות מחקירות, הבעיה היא אצלך".

יו"ר הסיעה ח"כ רועי פולקמן הגיב אף הוא לדבריו של נתניהו, על אודות "צונאמי של הדלפות", שבהם התייחס גם להעסקתו של היועץ הפוליטי ליאור חורב, מי שבעבר ייעץ ליו"ר כולנו שר האוצר משה כחלון, במשטרה כיועץ חיצוני. "‏מה אמורים להרגיש עשרות אלפי השוטרים עם ההתקפות הבלתי פוסקות על עבודתם? אמון הציבור זה החלק הקשה ביותר במערכת החוק מנהיגות אחראית צריכה לחזקו", כתב פולקמן בחשבון הטוויטר שלו. "‏קו אדום נחצה במתקפה על המשטרה ולא נאפשר זאת. המשטרה היא היסוד של בטחון האזרחים ושלטון החוק. עלינו לאפשר לשוטרים למלא את תפקידם נאמנה", הוסיפה חברת הסיעה ח"כ רחל עזריה למתקפה המתוזמנת.

עוד בוואלה! NEWS:
מי אחראי לטרור? המוקשים בהסכם הפיוס בין חמאס לרשות
שנה וחצי מאחורי הסורגים: קובי פרץ נכנס לכלא מעשיהו
בדרך לניצחון סוחף של הימין: אוסטריה בוחרת פרלמנט חדש

ח"כ מירב בן ארי, ירושלים. 15 במרץ 2016. ניב אהרונסון
הפנתה אצבע מאשימה לנתניהו. ח"כ בן ארי/ניב אהרונסון

ח"כ נאוה בוקר (הליכוד) הגיבה ישירות לדבריה של ח"כ בן ארי וקראה לה "התנצלי או תתפטרי". בהודעה שהוציאה הוסיפה בוקר כי דבריה של בן ארי הם "דוגמה מושלמת לגיס חמישי" וקראה לה "מוטב שתשקלי אם מקומך הטבעי הוא בקואליציה או באופוזיציה". עוד כתבה בוקר כי "הבעיה היא ההתערבות הבוטה והמוטה בתהליך שהוא תקין לחלוטין. אתם, שהדמוקרטיה היא נר לרגליכם, תאלצו, לצערכם, להמתין בסבלנות לפיצוץ הבלון שניפחתם".

בשיחה עם וואלה! NEWS אמר הבוקר חורב כי הוא אינו מתכוון להגיב לדבריו של נתניהו או לדברי השר לביטחון פנים גלעד ארדן שקרא לפתוח בבדיקת ההדלפות מהחקירות. "אני לא מתכוון להתייחס לפוליטיקאים. כל אחד צריך לבחור צד של המשוואה", אמר. "לא פתחתי בחקירה נגד ראש הממשלה ולא מסרתי עדות נגדו. הטענות שאני נגד נתניהו בגלל הנטייה פוליטית הן קשקוש".

ח"כ נאוה בוקר בהפגת תמיכה בנתניהו מחוץ לביתו של היועמ"ש מנדלבליט בפתח תקווה, 5 באוגוסט 2017. ראובן קסטרו
ח"כ בוקר בהפגנה בפתח תקווה, בחודש שעבר/ראובן קסטרו

בתגובה רשמית של מפלגת הליכוד לדבריו של חורב נמסר כי "מדובר בעוד ניסיון של ליאור חורב להסיט את תשומת הלב הציבורית מתנאי העסקתו הבעייתית, שעלותה מיליוני שקלים לציבור. אם יש משהו שפוגע באמון הציבור במשטרה זוהי העסקתו התמוהה של היועץ הפוליטי חורב".

שר המדע והטכנולוגיה אופיר אקוניס אמר בטרם ישיבת הממשלה כי נתניהו אינו מנהל קמפיין נגד המשטרה. לדבריו, "יש קמפיין של פוליטיקאים משמאל שאומרים שיש קמפיין נגד המשטרה. מה שיש זה אמירה מאוד ברורה שהדלפות מתוך החקירות בדיוק כפי שאמר המפכ"ל בתחילת כהונתו הן דבר פסול. ההדלפות המגמתיות הן דבר פסול. אני קורא למפכ"ל לממש את מדיניותו שלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully