וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ילדים מצהרון בר"ג: "אסור לאכול אם לא אומרים ברכת המזון"

27.9.2017 / 19:15

הורים לילדים בני ארבע שלומדים בגן ברמת גן, טוענים כי הסייעת מחייבת אותם לנשק מזוזות ולברך את ברכת המזון. לדבריהם, ילד שמסרב, סופג צעקות ואלימות מילולית. עיריית רמת גן: "הסייעות והמדריכה הכחישו את הדברים"

גן הילדים שבו הילד בלע חול, 30 באפריל 2017. שי מכלוף
גן הילדים שבו הילד בלע חול, 30 באפריל 2017/שי מכלוף

הורים מרמת גן טוענים כי ילדיהם, כבני ארבע, סובלים מכפייה דתית בצהרון שבו שוהים ילדיהם בעיר. לטענת ההורים, הסייעת בצהרון, דורשת מהם לנשק את המזוזה בכניסה למבנה ואף לברך את ברכת המזון. בשיחה עם וואלה! NEWS אמרו ההורים כי ילדים שמסרבים לבקשות הסייעת, סובלים מאלימות מילולית מצד הגננת.

"הבן שלי היה רעב כי הגיעה שעת הצהריים והגננת צעקה עליו שאסור לאכול, אם לא מברכים את ברכת המזון", סיפרה א', אם לילד בגן. "שאלתי את בני מה קורה אם לא מברכים את ברכת המזון, והוא השיב כי היא צועקת".

לקריאה נוספת:
הרמטכ"ל איזנקוט הכריע: עונשו של אלאור אזריה יקוצר בארבעה חודשים
אבינעם התאמן פצוע, אבשלום איבד בת דודה בפיגוע: הרוגי התאונה
"המשטרה הייתה יכולה למנוע רצח": עדות מה"מערב הפרוע" של ישראל

ילד הולך לגן ילדים. ShutterStock
"אם לא מברכים - אסור לאכול"/ShutterStock

הורה לילד אחר בגן מספר שהופתע מאוד לאחר שבנו הבהיר לי כי "חובה לנשק את המזוזה". האב, שלא הבין את פשר העניין, שאל את בנו מדוע הוא "חייב" לעשות זאת. לטענת האב, הבן השיב לו כי "כשמגיעים לגן חייבים לנשק את המזוזה". "נותרתי המום וללא מילים", סיפר האב. בעקבות הדברים, ההורים פנו לעיריית רמת גן נגד התנהלות הסייעת.

חבר מועצת העיר רמת גן, ליעד אילני, הגיב בזעם לאחר ששמע את דברי ההורים בנוגע למתרחש בגן. "אני מאמין בסובלנות המתחייבת בחברה מגוונת כמו החברה הישראלית ובאופן אישי חשובים לי מאוד הסמלים המייצגים את המורשת והמסורת היהודית, אך אנו חייבים לדעת היכן עובר הגבול", אמר. "לא אאפשר כפייה דתית של גורם חינוכי על ילד במערכת החינוך הממלכתית, ודאי לא התניה של קבלת מזון או לקיחת מזון לילד, היות והתחיל לאכול ושכח לברך".

מעיריית רמת גן נמסר בתגובה: "מרגע קבלת התלונה, מנהלת המרחב שוחחה עם הורי הילדים ובמקביל ליוותה את הצהרון במשך כל הפעילות. לאחר תחקיר עם צוות הצהרון, הן הסייעות והן המדריכה הכחישו שביקשו לברך לפני האוכל ומעולם לא התנו את ארוחת הצהריים. אכן קיים שיר ששרים אותו ברוב הצהרונים, הקורא לילדים לארוחת הצהריים שהילדים שרים בשמחה. בימים הקרובים המפקחת תמשיך ללוות את הצהרון וההורים יוזמנו לאסיפת הורים. אנו נמשיך ונפעל למען הילדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully