וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורביו של שטייניץ על מעצר מקורביו: "ימסור עדות אם יידרש"

5.9.2017 / 0:20

מסביבתו של שר האנרגיה נמסר כי הוא היה "המום" לאחר שלטענתם שמע על מעורבותם של שניים מיועציו וראש המטה שלו לשעבר מהתקשורת בפרשת הצוללות. "יושרתו מעולם לא עמדה למבחן, והיא ידועה"

צילום: אבי כהן, עריכה: יוסי אלטר

שר האנרגיה יובל שטייניץ "המום" ממעורבותם של כמה ממקורביו בפרשת הצוללות והוא ימסור עדות אם יידרש - כך אמרו אמש (שני) גורמים בסביבתו. לדבריהם, הוא שמע על כך "לראשונה רק מכלי התקשורת" ו"יושרתו מעולם לא עמדה למבחן, והיא ידועה".

יועצו הפוליטי של שטייניץ רמי טייב נעצר אתמול במסגרת חקירת הפרשה ועוכב לחקירה בחשד לעבירות של לקיחת שוחד, תיווך לשוחד, בקשירת קשר ובהלבנות הון. בית משפט השלום בראשון לציון האריך את מעצרו של טייב, בן 49, עד ליום רביעי. בבקשת המעצר נגדו נכתב כי במהלך כהונתו של טייב בתפקיד ציבורי הוא "ביצע פעולות על מנת לקדם אינטרסים של איש עסקים תוך שהוא מקבל לידיו כספים בתמורה לפעולות אלו". עוד צוין בבקשה כי טייב חשוד שתיווך לשוחד בין איש העסקים לאיש ציבור מכהן.

השופטת עינת רון כתבה בהחלטתה על הארכת מעצרו כי החומר שהגישה המשטרה בעניינו של טייב עולה על חשד סביר לחקירה. לדבריה מדובר ב"חקירה מורכבת ומסועפת" ויש לאפשר להמשיך את חקירת המשטרה הכוללת נחקרים "שקשורים בקשר בל יינתק" בטייב.

עוד בנושא:
יועצו הפוליטי של שטייניץ חשוד בלקיחת בשוחד במסגרת פרשת הצוללות
פרשת הצוללות: הוארך בארבעה ימים מעצרו של ראש לשכת רה"מ לשעבר
חוזים פיקטיביים ומזומנים: כך ניסו לגייס את לשכת רה"מ בעסקת הצוללות

השר יובל שטייניץ בוועידת הג'רוזלם פוסט בניו יורק 7 במאי 2017. סיון פרג', מערכת וואלה! NEWS
ראש לשכתו ויועצו נעצרו במסגרת חקירת פרשת הצוללות. שטייניץ/מערכת וואלה! NEWS, סיון פרג'

סנגורו של טייב עו"ד דוד ויניציקי אמר במהלך הדיון בבית המשפט כי מרשו עומת במהלך חקירתו עם אחד החשודים הנוספים וכי שיתף פעולה. עוד סיפר כי טייב נעצר ונלקח לחקירה לאחר שהגיע מיוזמתו למשרדי להב 433 כדי ללוות את דוד שרן, שאותו כינה "חבר ילדות".

שרן, שהיה ראש לשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו נעצר שלשום בעצמו במסגרת חקירת הפרשה בחשד שקיבל כספי שוחד בזמן היותו עובד ציבור ומעצרו הוארך עד ליום חמישי. על פי החשד הוא קיבל שוחד מעד המדינה בפרשה מיקי גנור באמצעות טייב.

המשטרה חושדת כי גנור שכר לכאורה באמצעות חוזים פיקטיביים את טייב כדי שייעץ בחברת "טיסנקרופ", שאותה ייצג אך בסופו של דבר העסקתו נועדה לשמש מסלול להעברת כספים לשרן, כדי שיפעל בתוך המשרד כדי לקדם את ענייני החברה במכרזי הצוללות והספינות, וכן את מפעל האמוניה שאמור לקום בעקבות סגירת מכל האמוניה בצפון.

עוד באותו נושא

מקורבים תחת חקירה: הכוורת של השר שטייניץ מסתבכת בפרשת הצוללות

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בנוסף לטייב ולשרן נעצרו שלשום גם חברו של שטייניץ צחי ליבר ושותפו נתן מור. השניים חשודים בתיווך לשוחד ובהנפקת חשבוניות מזויפות ומעצרם הוארך גם כן עד ליום חמישי. על פי החשד חשבוניות שניפק ליבר עבור גנור במסגרת ייעוץ תקשורתי שימשו בפועל לכיסוי כספי השוחד שהועברו לשרן. השניים עוכבו בנמל התעופה בן גוריון ולאחר מכן נלקחו לחקירה.

חשוד נוסף הוא תת-אלוף (במיל') אבריאל בר-יוסף, שכיהן בעבר כמזכיר ועדת חוץ וביטחון בעת ששטייניץ כיהן כיו"ר הוועדה. בר-יוסף חשוד במסגרת הפרשה בעבירות שוחד ובקבלת דבר במרמה אך שוחרר בחודש יולי למעצר בית, לאחר שהוגשה הסכמה בעניינו בין הפרקליטות למשטרה. בר יוסף היה מי שכתב את חוות הדעת לטובת תאגיד "טיסנקרופ" בעסקה לרכישת הצוללות הנוספות, הנמצאת במרכז חקירת הפרשה.

(עדכון ראשון: 22:18)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully